Berta Sándor

Nem mindig a legolcsóbb termékeket ajánlja az Amazon

Nem árt, ha a felhasználók alaposan odafigyelnek, hogy mit és mennyiért vesznek meg a platformon.

A Pro Publica munkatársai tanulmányukban kimutatták, hogy azok, akik az Amazonnál való vásárlás során az útjukba eső legelső termékeket választják ki, sokkal többet fizetnek, mint azok, akik egy picit odafigyelnek és szétnéznek.

A portál szerkesztői saját fejlesztésű algoritmust alkalmaztak és összesen 250 népszerű termék árait vették figyelembe. Az árucikkeket szúrópróbaszerűen vizsgálták meg. Kiderült, hogy az esetek 75 százalékában az árak összehasonlításakor az Amazont tüntették fel a rendszerben a legjobb kereskedőként, akkor is, ha az adott terméket más kereskedőnél sokkal kevesebb pénzért is meg lehetett venni. Az árakban való eltérés közel 20 százalékos is lehetett.

Az Amazon rendszerébe bekerülő kereskedők a bevételük 10-20 százalékát fizetik ki a konszernnek, cserébe az átveszi a számlázási és a csomagküldési feladatokat és költségeket tőlük. Ugyanakkor mindez azt eredményezi, hogy az esetek 94 százalékában a rendszerben eladóként az Amazon vagy az azzal szoros kapcsolatban lévő kereskedő neve jelenik meg.

Egy az Amazon által ellenőrzött algoritmus dönti el, hogy melyik kereskedő neve szerepel előkelő helyen és melyik hátrébb sorolva. A partnereknek versenyképes árakat kell kínálniuk, gondoskodniuk kell a termék elérhetőségéről, valamint jó vásárlói értékelésekkel és lehetőleg sok tapasztalattal kell rendelkezniük. Az új kereskedőknek tehát sokkal nehezebb a helyzetük, hiszen az utóbbi kettő hiányzik az esetükben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tom_pika #2
    lényeg mint mindig: akinek van már tőkéje az tudja gyarapítani, akinek nincs annak nem is lesz...
  • Gery13 #1
    nem csak itt...