daweed
Új 64bites processzorok 3D vezérlőkhöz
A Mips Technologies Inc. nagy sebességű mikroprocesszort fejleszt játékgépekhez és más beágyazott rendszerekhez, melyek 3D-s grafikát alkalmaznak.
A dual-pipeline processzorban ötvözik a háromdimenziós kiterjesztést és az új on-chip buszt. Az első 20K-s példányok egyedülálló processzorok lesznek, melyet az NEC és a Toshiba készít el az év végén. Ezeket követi majd 2001 közepén a Hard Intellectual Property (IP) mag (20Kc) melyeket egy chipben lévő rendszerekbe építenek. A CPU 0.18 mikronos technológiával készült, és várhatóan 600 MHz-es sebességet produkál majd. 0.15 mikronos eljárással a sebesség 750 MHz-re növekszik.
Nagyban segíti a grafikai számításokat, hogy a lebegőpontos egység szét tud válni, és két 32 bites műveletet tud elvégezni párhuzamosan. A legtöbb 3D-s alakzatot pontosan lehet ábrázolni így, ezért a 32 bit elegendő.
Mivel az eszközt aktív hűtés nélküli egységekbe szánják, a tervezők nagy figyelmet fordítottak az energiafelhasználás és a számítási teljesítmény egyensúlyára. A cég számításai szerint, a processzor 300 MHz-es sebességen 900 mW-ot fogyasztana.
Fejlettebb busz
A 20K és a 20Kc processzorokhoz cég SysAD buszt fejlesztett melyet a jelenlegi MIPS processzorok is használnak. A 20K családban a kimeneti busz 32 bites, a bemeneti busz 64 bites, tehát szét vannak választva. Ez rávilágít arra a tényre, hogy az írási sávszélesség tipikusan kisebb a háromdimenziós számításokban, mint az olvasási sávszélesség. Mindkét busz különböző alkalmazásokhoz méretezhető, így lehetőség van 32 bites bemeneti buszra is.
A dual-pipeline processzorban ötvözik a háromdimenziós kiterjesztést és az új on-chip buszt. Az első 20K-s példányok egyedülálló processzorok lesznek, melyet az NEC és a Toshiba készít el az év végén. Ezeket követi majd 2001 közepén a Hard Intellectual Property (IP) mag (20Kc) melyeket egy chipben lévő rendszerekbe építenek. A CPU 0.18 mikronos technológiával készült, és várhatóan 600 MHz-es sebességet produkál majd. 0.15 mikronos eljárással a sebesség 750 MHz-re növekszik.
Nagyban segíti a grafikai számításokat, hogy a lebegőpontos egység szét tud válni, és két 32 bites műveletet tud elvégezni párhuzamosan. A legtöbb 3D-s alakzatot pontosan lehet ábrázolni így, ezért a 32 bit elegendő.
Mivel az eszközt aktív hűtés nélküli egységekbe szánják, a tervezők nagy figyelmet fordítottak az energiafelhasználás és a számítási teljesítmény egyensúlyára. A cég számításai szerint, a processzor 300 MHz-es sebességen 900 mW-ot fogyasztana.
Fejlettebb busz
A 20K és a 20Kc processzorokhoz cég SysAD buszt fejlesztett melyet a jelenlegi MIPS processzorok is használnak. A 20K családban a kimeneti busz 32 bites, a bemeneti busz 64 bites, tehát szét vannak választva. Ez rávilágít arra a tényre, hogy az írási sávszélesség tipikusan kisebb a háromdimenziós számításokban, mint az olvasási sávszélesség. Mindkét busz különböző alkalmazásokhoz méretezhető, így lehetőség van 32 bites bemeneti buszra is.