MTI

1400 eurós telefonszámlát kapott egy spanyol nő, aki 56 órát telefonált

Több mint 1400 eurós (435 ezer forint) telefonszámlát kapott egy spanyol nő, miután 56 órán, azaz két és fél napon át tartotta a vonalat, ahol azt ígérték, segítenek, hogy munkanélküli fia állást kapjon.

Az eset a kelet-spanyolországi Murciában történt. A 68 éves nő egy televíziós hirdetést látott, amelyben egy segélyvonalat reklámoztak azzal, hogy munkanélkülieknek segítenek. "Hívj minket, segítünk" - ez volt a szlogen, amely meggyőzte az asszonyt, hogy tárcsázza a számot, mert helyzetüket kilátástalannak találta. Harminchat éves fia jó ideje nem dolgozik, ketten élnek az asszony özvegyi nyugdíjából.

A hívott számon felvették az adatait, majd azt mondták a nőnek, hogy maradjon vonalban, különben nem tudnak segíteni, és ha lerakja a telefont, a fia nem fog állást kapni. Az asszony 56 órán keresztül tartotta a vonalat, nem aludt, kávéval és koffein tartalmú üdítőitalokkal tartotta magát ébren, míg aztán elfogyott a türelme, dühös lett és lecsapta a kagylót. Arra már korábban rájött, hogy átverték, de hogy meg is károsították, csak akkor derül ki, amikor megkapta a telefonszámlát, amelyen 1400 eurós összeg szerepelt - mondta el a részleteket Juana Pérez, a Thader Consumo nevű fogyasztóvédelmi szervezet vezetője, akitől a nő segítséget kért.

Az érdekképviselet közreműködésével sikerült elérni, hogy a telefontársaság 900 eurót elengedjen a számlából, de 500 eurót (150 ezer forint) így is ki kell fizetnie az amúgy sem tehetős asszonynak. A fogyasztóvédők szerint az emelt díjas telefonszámmal való visszaélés az egyik leggyakoribb formája a fogyasztók megkárosításának Spanyolországban. A murciai asszony egyébként nem tudta, hogy emelt díjas számot tárcsázott, arról ugyanis nem tájékoztatták a hívás elején, noha a szabályok szerint kötelező lett volna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Wolwerine #2
    Emelt díjas hívások esetén a vonalat a telefontársaság biztosítja, fizetni is nekik kell, ők csak a beszedett pénz egy részét adják tovább a -jelen esetben csaló- ügyfélnek, akit a hölgy hívott. Ergo úgy érzik, jogos a követelésük..
  • asgh #1
    A hazai társaságok gyakorlatában sem értem soha, hogy ha valami egyértelműen jogtalan követelés, akkor miért próbálkoznak részletfizetést, vagy csökkentett összeget lenyomni az ügyfél torkán. Ha jogos a követelés, akkor kérjék a teljes összeget, ha nem, akkor engedjék el és kérjenek bocsánatot.
    A konkrét esetben én egy büdös vasat sem fizetnék, aztán pereljenek be. A biróság előtt szépe ki lehet tárgyalni az átverést, aztán meglátjuk, megér-e nekik az egész hercehurca 500 eurót.