SG.hu
Budapesten forgatták az LG OLED tévés reklámfilmjét
Rengeteg titokzatos, fekete ruhás ember rohan csendben egy nagyváros utcáin, háztetőin, majd rendeződik hirtelen egybefüggő fekete, élő alakzattá.
Az így létrehozott fekete háttérrel a város vibrálóan színes, ám eddig mégis figyelmen kívül hagyott részleteit emelik ki a szürkeségből, legyen az egy gyönyörű fiatal nő a buszmegállóban, egy tehetséges breaktáncos az aluljáróban, vagy egy oldtimer autó a kopott, sivár téglafal előtt. Röviden így foglalható össze az LG legújabb, OLED televíziókat népszerűsítő reklámfilmje, amelyet Budapesten forgattak le soktucatnyi fekete ruhás kaszkadőr és statiszta, sőt, kamerás drónok részvételével.
A Színes szenzáció feketében (Colourful Sensation in Black) című, bő másfélperces alkotással az LG a tökéletes fekete szerepét hangsúlyozza - a tökéletes feketére van szükség ugyanis ahhoz, hogy a többi szín a legragyogóbban érvényesülhessen. Az cég arról is készített egy rövid, háromperces werkfilmet, hogy miként zajlott a forgatás Budapesten, hogyan instruálták és készítették fel a feketébe öltözött, nem ritkán veszélyes helyszíneken mozgó szereplőket és hogy minderre hogyan reagáltak a járókelők.
A reklámfilmben főszerepet játszó fekete háttér fontosságának megértéséhez érdemes megismerkedni az ún. Bartleson-Breneman hatással. Ennek lényege, hogy minél nagyobb az eltérés az egymás mellett lévő színek között, annál élénkebbnek látjuk őket, tehát minél nagyobb a kontraszt, az egyes színek annál erőteljesebbnek és élénkebbnek tűnnek. Tehát ha egy tévé képes igazi mélyfeketét megjeleníteni, akkor azzal nem csak a sötét tónusokban gazdag filmek rajongói járnak jól, hiszen az összes színes produkciósokkal látványosabbá, élettelibbé válik.
A fekete fontos szerepére hívta fel a figyelmet videókommentárjában Michael Uslan is, a sötét tónusokat előszeretettel használó Batman-filmek producere. Szerinte a fekete színnek, mint történetmesélési elemnek régi hagyománya van a mozifilmek történetében, így ahhoz, hogy egy alkotást teljes mélységében élvezhessen a néző, olyan tévére van szükség, amely képes a sötétség árnyalatainak megjelenítésére. "A tökéletes fekete kapu a tökéletes színekhez" - mondta Uslan.
Az így létrehozott fekete háttérrel a város vibrálóan színes, ám eddig mégis figyelmen kívül hagyott részleteit emelik ki a szürkeségből, legyen az egy gyönyörű fiatal nő a buszmegállóban, egy tehetséges breaktáncos az aluljáróban, vagy egy oldtimer autó a kopott, sivár téglafal előtt. Röviden így foglalható össze az LG legújabb, OLED televíziókat népszerűsítő reklámfilmje, amelyet Budapesten forgattak le soktucatnyi fekete ruhás kaszkadőr és statiszta, sőt, kamerás drónok részvételével.
A Színes szenzáció feketében (Colourful Sensation in Black) című, bő másfélperces alkotással az LG a tökéletes fekete szerepét hangsúlyozza - a tökéletes feketére van szükség ugyanis ahhoz, hogy a többi szín a legragyogóbban érvényesülhessen. Az cég arról is készített egy rövid, háromperces werkfilmet, hogy miként zajlott a forgatás Budapesten, hogyan instruálták és készítették fel a feketébe öltözött, nem ritkán veszélyes helyszíneken mozgó szereplőket és hogy minderre hogyan reagáltak a járókelők.
A reklámfilmben főszerepet játszó fekete háttér fontosságának megértéséhez érdemes megismerkedni az ún. Bartleson-Breneman hatással. Ennek lényege, hogy minél nagyobb az eltérés az egymás mellett lévő színek között, annál élénkebbnek látjuk őket, tehát minél nagyobb a kontraszt, az egyes színek annál erőteljesebbnek és élénkebbnek tűnnek. Tehát ha egy tévé képes igazi mélyfeketét megjeleníteni, akkor azzal nem csak a sötét tónusokban gazdag filmek rajongói járnak jól, hiszen az összes színes produkciósokkal látványosabbá, élettelibbé válik.
A fekete fontos szerepére hívta fel a figyelmet videókommentárjában Michael Uslan is, a sötét tónusokat előszeretettel használó Batman-filmek producere. Szerinte a fekete színnek, mint történetmesélési elemnek régi hagyománya van a mozifilmek történetében, így ahhoz, hogy egy alkotást teljes mélységében élvezhessen a néző, olyan tévére van szükség, amely képes a sötétség árnyalatainak megjelenítésére. "A tökéletes fekete kapu a tökéletes színekhez" - mondta Uslan.