Berta Sándor
Óvatosabbá váltak a piackutatók az okosórákkal
Az IDC viszonylag visszafogott előrejelzést készített, szerintük az Apple Watch lesz a terület egyeduralkodója.
Az IDC munkatársai továbbra is hisznek abban, hogy az okosórák meghódítják a fogyasztókat, azonban a mostani prognózisuk meglehetősen óvatos lett. A szakértők úgy vélték, hogy a kategóriába tartozó készülékek eladásai a következő években erősödhetnek és ezen a területen egyértelműen az Apple Watch lesz a piacvezető. Az elemzők szerint egyre nagyobb a kereslet a fitneszkarkötők, az okosórák és a hasonló kiegészítők iránt. Az idén világszerte 76,1 millió ilyen terméket szállíthatnak ki, ami 163,6 százalékos növekedés a 2014-ben kiszállított mennyiséghez képest. 2019-ig pedig az évente értékesített viselhető termékek száma elérheti a 173,4 milliót is.
A fitnesszkarkötőket kinyomják a piacról a jóval nagyobb tudású okosórák
Az elemzők megkülönböztetik egymástól a korlátozottan használható készülékeket (például a fitneszkarkötőket) és a számos funkciót kínáló megoldásokat, mint az okosórákat. Utóbbiak jelenleg a teljes piac egyharmadát teszik csak ki, de ezen a területen erősebb a növekedés és 2018-ra a piaci részesedés tekintetében meg is fogják előzni az egyszerűbb készülékeket.
Az IDC szerint 2019-ben az Apple órája lesz a legelterjedtebb ilyen eszköz
Jitesdh Ubrani, az IDC piaci elemzője kiemelte, hogy az intelligens viselhető termékek gyorsan az üzeneteket megmutató okostelefon-kiegészítőből a kiterjesztett funkciókat kínáló hordozható számítógépekké fognak válni. A prognózis alapján a különböző Apple Watch modellekből az idén 13,9 milliót adhatnak el és ezzel a termék 58 százalékos piaci részesedésre tesz majd szert. Az Androidot futtató konkurens megoldásokból ezzel szemben csupán 4,1 milliót értékesíthetnek az év végéig, ami 17,4 százalékos piaci részesedést fog eredményezni.
Az IDC munkatársai továbbra is hisznek abban, hogy az okosórák meghódítják a fogyasztókat, azonban a mostani prognózisuk meglehetősen óvatos lett. A szakértők úgy vélték, hogy a kategóriába tartozó készülékek eladásai a következő években erősödhetnek és ezen a területen egyértelműen az Apple Watch lesz a piacvezető. Az elemzők szerint egyre nagyobb a kereslet a fitneszkarkötők, az okosórák és a hasonló kiegészítők iránt. Az idén világszerte 76,1 millió ilyen terméket szállíthatnak ki, ami 163,6 százalékos növekedés a 2014-ben kiszállított mennyiséghez képest. 2019-ig pedig az évente értékesített viselhető termékek száma elérheti a 173,4 milliót is.
A fitnesszkarkötőket kinyomják a piacról a jóval nagyobb tudású okosórák
Az elemzők megkülönböztetik egymástól a korlátozottan használható készülékeket (például a fitneszkarkötőket) és a számos funkciót kínáló megoldásokat, mint az okosórákat. Utóbbiak jelenleg a teljes piac egyharmadát teszik csak ki, de ezen a területen erősebb a növekedés és 2018-ra a piaci részesedés tekintetében meg is fogják előzni az egyszerűbb készülékeket.
Az IDC szerint 2019-ben az Apple órája lesz a legelterjedtebb ilyen eszköz
Jitesdh Ubrani, az IDC piaci elemzője kiemelte, hogy az intelligens viselhető termékek gyorsan az üzeneteket megmutató okostelefon-kiegészítőből a kiterjesztett funkciókat kínáló hordozható számítógépekké fognak válni. A prognózis alapján a különböző Apple Watch modellekből az idén 13,9 milliót adhatnak el és ezzel a termék 58 százalékos piaci részesedésre tesz majd szert. Az Androidot futtató konkurens megoldásokból ezzel szemben csupán 4,1 milliót értékesíthetnek az év végéig, ami 17,4 százalékos piaci részesedést fog eredményezni.