SG.hu

Magyar nyelvoktató-programba fektet be a Google

45 millió dollárt fektetett be a Google Capital, illetve a cég korábbi befektetőiből álló csoport a Duolingo-ba.

A Google Play és az iTunes oktatási kategóriájában egyaránt a legtöbb letöltéssel büszkélkedő, ingyenes nyelvoktató alkalmazás már több mint 100 millió - ebből több mint 620 ezer magyar - felhasználóval rendelkezik világszerte. A fejlesztők közleménye szerint a Google számára nemcsak a meggyőző számok és elismerések tették vonzóvá a Duolingo-t, hanem az az újszerű megközelítés, amely az online oktatás jövőjét jelentheti. "A Duolingo mobil-alapú, egyénhez alkalmazkodó és játékos felülete alapjaiban írja át az emberek nyelvtanulási szokását világszerte." - jelentette ki Laela Sturdy, a Google Capital partnere.

A világ számos országában már most a videó-technológiára fókuszál a képzés, de egy videó passzív figyelése önmagában kiábrándító eredményekhez vezet: sokan be sem fejezik az ilyen kurzusokat, és gátolja azt az információgyűjtést, amely javíthatná a tanulás eredményességét. A Duolingo digitális felülete új fejezetet nyitott az oktatásban azzal, hogy bár a tanulás folyamatos felhasználói figyelmet és elkötelezettséget igényel ezen a platformon is, a játékos felépítéssel eléri, hogy a felhasználók saját maguk akarjanak folyamatosan visszatérni.

A vállalat mesterséges intelligenciával foglalkozó csapata minden egyes felhasználói kattintást részletesen elemez, az adatokat pedig arra használják fel, hogy kifejezetten egyénre szabott, adaptív kurzusokat hozzanak létre. Egy jól ismert nevelés-pszichológiai felmérés szerint egy személyes tutorral, átlagos színvonalon oktatott diák jobban teljesít, mint a 20 fős osztályban tanulók 98%-a. "Mivel a magántanárok kifejezetten drágák és kevesen vannak, a technológiát használjuk fel, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a széleskörű, személyre szabott oktatást." - fejtette ki Luis von Ahn, a Duolingo vezérigazgatója és társalapítója.

A vállalat mobil-alapú megközelítésének köszönhetően szó szerint minőségi oktatást tehet zsebre bárki: míg a hagyományos tanórák komoly idő- és anyagi ráfordítást igényelnek, addig a Duolingo órái bárhonnan, bármikor, ingyen elérhetők. Ez különösen hasznos lehet azokban a régiókban, ahol iskolához vagy minőségi oktatáshoz nehezebben lehet hozzájutni, mint mobiltelefonhoz.

Az egyéni felhasználók mellett hagyományos osztálytermi órák tanmenetébe is beiktatták már a Duolingo rendszerét: a közelmúltban elindították a Duolingo for Schools platformot. Az iskolák számára elérhető felületen eddig több mint 100 ezer tanár regisztrált - vannak, akik csak a nyelvkönyveket helyettesítették a rendszerrel, mások a Duolingo teljes tanmenetét is alkalmazták. A játékos felületnek köszönhetően a diákok szívesen végeznek extra feladatokat, és azonnali, személyre szabott visszajelzéseket kapnak. Így több idő marad a tanároknak arra, hogy egyedi esetek helyett általános kérdéseket vitassanak meg az órán.

A Google Capital befektetésének köszönhetően a Duolingo platformja még felhasználóbarátabb, személyesebb és hatékonyabb formát ölt a közeljövőben, valamint világszerte tovább bővülhet az iskolai oktatásban való jelenléte is. A Google Capitalt megelőzően a Union Square Venture 2011-ben egy 3,3 millió dolláros Series A befektetéssel, a NEA 2012-ben egy 15 millió dolláros Series B befektetéssel, a Kleiner Perkins Caufield&Byers pedig 2014-ben egy 20 millió dolláros Series C befektetéssel szállt be a Duolingo-ba. A további befektetők között olyan hírességekkel találkozhatunk, mint Ashton Kutcher filmsztár vagy az ismert amerikai író, Tim Ferriss.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • formax #4
    A Duolingo nem rossz, amíg el nem éred a végét. Utána marad a gyakorlás, a régi leckék ismétlése, ami egy idő után unalmas. Legalábbis 1 éve így volt, azóta nem tudom lehet-e feljebb lépni. Próbáltam a Xeropalt is, ott meg tesztek tesztek után - az élet nem teszt, az élethelyzetekben nem hiányos mondatokat kell kiegészíteni. Szóval, örülnék, ha lenne olyan program, amivel ténylegesen lehetne fejlődni.
  • Skylake #3
    A "hatékonyság2 a te nézőpontodból is megvan, vagy csak azok nézőpontjából, akik azt szeretnék, hogy használják a szoftverjüket? Mert ugyan technikailag ez ígér egy hatékonyságnövelést, azért az szerintem nem általános és mindenek feletti. Mondok egy példát: ismert dolog, hogy egy jól működő nyelvet tanuló csoportban - ha a tanár is jó - a jobb képességűek húzzák maguk után a gyengébbeket, sok a szóbeli interakció, és főleg sok ezekben az emberi gesztus -amely a legjobb fokmérője és katalizátora annak, hogy igen ez nekem megy, és még jobban akarom tudni a nyelvet. Ezt a funkciót ilyen IT szolgáltatások töredékesen tudják pótolni - és ha megvan a nyelvtudás, elsősorban emberekkel fogunk beszélni, úgyhogy ezek a kompetenciák elsődlegesek, noha a hatékonyság számszerű felfogásán túl vannak.
  • dyra #2
    Sajnos a nyelvoktatás hagyományos módon véleményem szerint egyszerűen nem hatékony. A felnőtt nyelvoktató kurzusokon vettem részt az utóbbi időben meglehetősen sokba. A tanár papíron fealdja a házifeleadod, te papíron megoldod, és majd a köv óra elején ellenőrzitek. Sokszor az ellenőrzés elvitte az óra felét is. Egy Duolingo típusú oldalon ezek az idők megspórolhatók. A tanár kiadja a feladatot a Diák otthon megoldja amit a program azonnal ellenőriz is neki. Elképesztő lehetőségek vannak az online felületekben a személyes oktatásra szerintem továbbra is szükség lesz, de jó sok feladat kiszervezhető az órákról az által, hogy az ellenőrző feladatokat nem a tanár hanem egy gép fogja ellátni. Szerintem ezzel szépen növelhető a hatékonyság.
  • Skylake #1
    Érzem az irányt. A Google rövidesen a nyelvoktatás terén is pozíciókat akar - amíg olyan technológiai szintre nem jutunk, hogy letöltsem magamra az angol felsőfokot, benne cambridgei egyetemi és cockney modulokkal. A Google úgy tűnik, pontosan a nyelvoktatás Uber-je akar lenni, amíg a fentiek meg nem lesznek, összekapcsolva a keresletet és kínálatot, kaszálva a közvetítésen, illetve a reklámok kinyomása által, ahogy ez már megszokott ettől cuki színesre maszkírozott IT-tyrannoszaurusztól.