Berta Sándor

Csökken a Firefox tábora

Egykor a Mozilla böngészője képes volt megtörni az Internet Explorer egyeduralmát, de egy ideje komoly gondban van.

A Firefox piaci részesedése egyre gyorsabban csökken. A böngésző legjobb eredménye kereken 25 százalékos piaci részesedés volt, ebben az időszakban az Internet Explorer mögött a második helyen állt. Időközben a programot már a Chrome is megelőzte, amely idén március óta világszerte 24,99 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az asztali számítógépek piacán. Az első helyen továbbra is az Internet Explorer van 56 százalékkal, a Firefox csak a harmadik, a piaci részesedése mindössze 11,89 százalék.

A problémát jól illusztrálja, hogy 2014 májusa óta az Internet Explorer piaci részesedése 1,63, míg a Firefoxé 4,92 százalékkal zsugorodott, a Chrome esetében viszont 7,27 százalékkal nőtt. Nem csoda, hogy a Mozilla belső használatra szánt jelentése riasztó számokról ír. Az első számú ok egyértelműen a Chrome előretörése, de azt is figyelembe kell venni, hogy miközben a Mozilla a Firefox OS fejlesztésére összpontosít, a többi terméke háttérbe szorul. A Firefox mobil verziója sem játszik még meghatározó szerepet.

A TechCrunch birtokába került dokumentumok és megmutatják, hogy a Mozilla miként akarja megállítani, majd megfordítani a folyamatot. A probléma megoldásával kapcsolatos kampány neve Fightback, májusban indulhat és különböző marketingakciókat tartalmaz. A Mozilla a Firefox biztonságára és függetlenségére, valamint az emberek magánszférájára akar fókuszálni. A lényeg, hogy azt hangsúlyozzák, hogy a Firefox független, míg a két legfontosabb konkurens termék esetében ez közel sincs így. A csökkenő piaci részesedés káros befolyással lehet a szervezet bevételeire, amelyek alapvetően a keresőkkel kötött szerződéseken alapulnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • doktorszike #31
    A marketing helyett előnyösebb lenne a termék fejlesztésével foglalkozni és abba rakni a pénzt. Ha jó a termék, az marketing nélkül is szárnyalni fog.
  • LSSAHPAUL #30
    A chrome biztosan veszíteni fog rengeteg felhasználót az áprilisi új java verzió miatt.
    A java kijelentette hogy a mostani verziótól kezdődően nem támogatja chrome-t, és most lehet aranytojó szuper böngésző is a chrome ha nem tudom pl az e-naplót vagy egyéb java-s cuccot csinálni vele akkor váltani kell, ez nem arról szól hogy milyen fasza vagy nem hanem megy a java? igen/nem
  • BrockSamson #29
    Az indulassal valoban vannak gondjai: SSD-rol meg istenes, de HTPC-m 5400-as notivinyojaval mar szenved egy kicsit. Utana viszont nem tapasztaltam sebessegbeli elterest peldaul a Chrome-hoz kepest (asszony hasznalja, szoval van osszehasonlitasi alapom).
  • Elmin #28
    Érdekes, hogy nekem nincs gond a Firefoxszal, sem a Flash részével.
    Ellenben mikor teszteltem a Chrome már négy egymásután megnyitott ablaknál nem reagált vagy tíz másodpercig, a Firefoxnál ilyen nem volt.
  • Elmin #27
    Én egy 2 magos 4 gigás géppel is tudok normálisan Firefoxszal YouTube-ot nézni mert az is bőven elég hozzá.
    Ráadásul nálam a Chrome lassabb mint a Firefox.
  • Gladiator #26
    Na, en eddig mindig azt hittem, hogy a gepem szar es azert akadozik meg a net is. Ami fura volt, mert van 16 giga memoriam, meg legujabb i7-es proci. Meg jo, hogy elolvastam itt a beszelgetest. Atalltam Chromra, es el se hiszem, hogy tudok normalisan YouTube-ot nezni:D
  • Tetsuo #25
    Nem omlott össze, de lassú...
  • BrockSamson #24
    Furcsa, nekem meg FF van minden gepemen munkaban es itthon is, es egy eve nem omlott ossze se a flash se a bongeszo, pedig rendesen nyuzom, es bovitmenyeket is hasznalok.
  • gel00 #23
    Oda is van írva, hogy csak a saját oldalakon mért adatok alapján! Nem lehet ilyen amatőr módon cikket írni.
  • gel00 #22
    Honnan ezek a rossz adatok?! Méghogy az IE piacvezető XD!
    Helyes adatok itt.
    Utoljára szerkesztette: gel00, 2015.04.25. 12:23:47