Berta Sándor
Csökken a Firefox tábora
Egykor a Mozilla böngészője képes volt megtörni az Internet Explorer egyeduralmát, de egy ideje komoly gondban van.
A Firefox piaci részesedése egyre gyorsabban csökken. A böngésző legjobb eredménye kereken 25 százalékos piaci részesedés volt, ebben az időszakban az Internet Explorer mögött a második helyen állt. Időközben a programot már a Chrome is megelőzte, amely idén március óta világszerte 24,99 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az asztali számítógépek piacán. Az első helyen továbbra is az Internet Explorer van 56 százalékkal, a Firefox csak a harmadik, a piaci részesedése mindössze 11,89 százalék.
A problémát jól illusztrálja, hogy 2014 májusa óta az Internet Explorer piaci részesedése 1,63, míg a Firefoxé 4,92 százalékkal zsugorodott, a Chrome esetében viszont 7,27 százalékkal nőtt. Nem csoda, hogy a Mozilla belső használatra szánt jelentése riasztó számokról ír. Az első számú ok egyértelműen a Chrome előretörése, de azt is figyelembe kell venni, hogy miközben a Mozilla a Firefox OS fejlesztésére összpontosít, a többi terméke háttérbe szorul. A Firefox mobil verziója sem játszik még meghatározó szerepet.
A TechCrunch birtokába került dokumentumok és megmutatják, hogy a Mozilla miként akarja megállítani, majd megfordítani a folyamatot. A probléma megoldásával kapcsolatos kampány neve Fightback, májusban indulhat és különböző marketingakciókat tartalmaz. A Mozilla a Firefox biztonságára és függetlenségére, valamint az emberek magánszférájára akar fókuszálni. A lényeg, hogy azt hangsúlyozzák, hogy a Firefox független, míg a két legfontosabb konkurens termék esetében ez közel sincs így. A csökkenő piaci részesedés káros befolyással lehet a szervezet bevételeire, amelyek alapvetően a keresőkkel kötött szerződéseken alapulnak.
A Firefox piaci részesedése egyre gyorsabban csökken. A böngésző legjobb eredménye kereken 25 százalékos piaci részesedés volt, ebben az időszakban az Internet Explorer mögött a második helyen állt. Időközben a programot már a Chrome is megelőzte, amely idén március óta világszerte 24,99 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az asztali számítógépek piacán. Az első helyen továbbra is az Internet Explorer van 56 százalékkal, a Firefox csak a harmadik, a piaci részesedése mindössze 11,89 százalék.
A problémát jól illusztrálja, hogy 2014 májusa óta az Internet Explorer piaci részesedése 1,63, míg a Firefoxé 4,92 százalékkal zsugorodott, a Chrome esetében viszont 7,27 százalékkal nőtt. Nem csoda, hogy a Mozilla belső használatra szánt jelentése riasztó számokról ír. Az első számú ok egyértelműen a Chrome előretörése, de azt is figyelembe kell venni, hogy miközben a Mozilla a Firefox OS fejlesztésére összpontosít, a többi terméke háttérbe szorul. A Firefox mobil verziója sem játszik még meghatározó szerepet.
A TechCrunch birtokába került dokumentumok és megmutatják, hogy a Mozilla miként akarja megállítani, majd megfordítani a folyamatot. A probléma megoldásával kapcsolatos kampány neve Fightback, májusban indulhat és különböző marketingakciókat tartalmaz. A Mozilla a Firefox biztonságára és függetlenségére, valamint az emberek magánszférájára akar fókuszálni. A lényeg, hogy azt hangsúlyozzák, hogy a Firefox független, míg a két legfontosabb konkurens termék esetében ez közel sincs így. A csökkenő piaci részesedés káros befolyással lehet a szervezet bevételeire, amelyek alapvetően a keresőkkel kötött szerződéseken alapulnak.