Gyurkity Péter
A Samsung is a Nokia sorsára juthat
Legalábbis a Motorola egyik vezetője szerint, aki szerint minden 7 évben átrendeződés megy végbe.
A Motorola 2014 utolsó három hónapjában már a kínai Lenovo égisze alatt volt jelen a mobilos szegmensben, ezért ez utóbbi cég tette most közzé a negyedik negyedévre vonatkozó jelentést, amelyben komoly növekedésről számoltak be. Ennek alapján optimisták a jövőt illetően, bár saját részlegükre is nehéz időszak vár.
A felvásárolt üzletág számára a legfontosabb fejlemény a mintegy 10 millió saját okostelefon eladása volt, ami 118 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. A Lenovo illetékesei szerint a tavaly megszerzett divízió egy-másfél éven belül újra nyereségessé válhat, amiben természetesen nagy szerepe lesz a kínai jelenlét újraindításának. A cég ezt szem előtt tartva dobja piacra a távol-keleti országban a Moto G, Moto X és Moto X Pro okostelefonokat, bár itt is komoly versenynek lesznek kitéve a főbb riválisok, így például az Apple, a Xiaomi és a Samsung révén. A Lenovo saját mobilos üzletága (amely immár magába foglalja a Motorolát is) immár a harmadik legnagyobb gyártó a maga (éves szinten) 7,9 százalékos részlesedésével, és a veszteség termelését itt is szeretnék hasonló időtartamon belül felszámolni.
Arról az Apple kiugróan jó eredménye kapcsán már írtunk, hogy az első hely kapcsán már felmerült a helycsere lehetősége, ám a Samsung egyelőre még tartja magát. A Motorola CCO-ja ezzel kapcsolatban a Forbes magazinnak adott interjúban most arról beszélt, hogy mivel eddig minden 7 évben alapvető változás ment végbe a mobilpiacon, a Samsung valószínűleg követni fogja elődeit és így a Nokia és a BlackBerry sorsára juthat. Ők a maguk részéről addig is igyekeznek olcsó alternatívát kínálni a jól ismert márkákkal szemben, ez a jelek szerint eddig jól sikerült, de egy nehéz időszak elé néznek, amelyben a legfőbb szempont a nyereségesség visszaállítása lesz.
A Google által korábban megszabott 10 piac helyett immár 50 országban vannak jelen, ez segíteni fog a cél elérésében, de idén további 10-15 országot céloznak meg, ahol szintén megjelennek majd saját fejlesztéseik. Hogy eközben a Samsung hogyan muzsikál, az többek között a Galaxy S6 bemutatkozásán múlik majd.
A Motorola 2014 utolsó három hónapjában már a kínai Lenovo égisze alatt volt jelen a mobilos szegmensben, ezért ez utóbbi cég tette most közzé a negyedik negyedévre vonatkozó jelentést, amelyben komoly növekedésről számoltak be. Ennek alapján optimisták a jövőt illetően, bár saját részlegükre is nehéz időszak vár.
A felvásárolt üzletág számára a legfontosabb fejlemény a mintegy 10 millió saját okostelefon eladása volt, ami 118 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. A Lenovo illetékesei szerint a tavaly megszerzett divízió egy-másfél éven belül újra nyereségessé válhat, amiben természetesen nagy szerepe lesz a kínai jelenlét újraindításának. A cég ezt szem előtt tartva dobja piacra a távol-keleti országban a Moto G, Moto X és Moto X Pro okostelefonokat, bár itt is komoly versenynek lesznek kitéve a főbb riválisok, így például az Apple, a Xiaomi és a Samsung révén. A Lenovo saját mobilos üzletága (amely immár magába foglalja a Motorolát is) immár a harmadik legnagyobb gyártó a maga (éves szinten) 7,9 százalékos részlesedésével, és a veszteség termelését itt is szeretnék hasonló időtartamon belül felszámolni.
Arról az Apple kiugróan jó eredménye kapcsán már írtunk, hogy az első hely kapcsán már felmerült a helycsere lehetősége, ám a Samsung egyelőre még tartja magát. A Motorola CCO-ja ezzel kapcsolatban a Forbes magazinnak adott interjúban most arról beszélt, hogy mivel eddig minden 7 évben alapvető változás ment végbe a mobilpiacon, a Samsung valószínűleg követni fogja elődeit és így a Nokia és a BlackBerry sorsára juthat. Ők a maguk részéről addig is igyekeznek olcsó alternatívát kínálni a jól ismert márkákkal szemben, ez a jelek szerint eddig jól sikerült, de egy nehéz időszak elé néznek, amelyben a legfőbb szempont a nyereségesség visszaállítása lesz.
A Google által korábban megszabott 10 piac helyett immár 50 országban vannak jelen, ez segíteni fog a cél elérésében, de idén további 10-15 országot céloznak meg, ahol szintén megjelennek majd saját fejlesztéseik. Hogy eközben a Samsung hogyan muzsikál, az többek között a Galaxy S6 bemutatkozásán múlik majd.