Berta Sándor
A Yahoo! keresőjére vált a Firefox
Jelentős változások történtek a Mozilla böngészőjének életében.
Chris Beard, a Mozilla vezérigazgatója közölte, hogy megváltoztatják az eddigi keresési partnerségekkel kapcsolatos stratégiájukat. Véget vetnek annak a gyakorlatnak, hogy világszerte csupán egyetlen keresési partnerük legyen, ehelyett előtérbe kerülnek a regionális és a rugalmas megoldások, hogy így tudjanak javítani a kínálaton és a webes innovációkon.
A szervezet bejelentette, hogy az Amerikai Egyesült Államokban a Firefox alapértelmezett keresője nem a Google, hanem a Yahoo! szolgáltatása lesz. Ugyanakkor továbbra is elérhető lesz a Google, a Bing, a DuckDuckGo, az eBay, az Amazon, a Twitter és a Wikipédia keresője is. A Yahoo!-val kötött stratégiai partnerségi megállapodás egyelőre öt esztendőre szól, a két fél viszont nem hozta nyilvánosságra a pénzügyi részleteket. Marissa Mayer, a Yahoo! vezérigazgatója kijelentette, hogy büszkék a Mozillával kialakított új partneri kapcsolatra és alig tudja kivárni, hogy láthassa, milyen innovációk születnek meg ebből az együttműködésből.
Oroszországban az alapértelmezett kereső a Yandex megoldása lesz, míg a további kiegészítők között megtalálható a Google, a DuckDuckGo, az OZON.ru, a Price.ru, a Mail.ru és a Wikipédia keresője. Kínában pedig a Baidu válik az alapértelmezett keresővé, ami mellett választható a Google, a Bing, a Youdao, a Taobao, illetve számos más helyi szolgáltatás is.
A Firefox a napokban ünnepelte a tizedik születésnapját. A nyílt forráskódú böngésző első verziója 2004. november 9-én jelent meg, ma már több mint 80 nyelven érhető el. A projekt neve eredetileg Phoenix volt, de ettől a fejlesztők márkajogi okokból megváltak, ezután jött a Firebird, majd végül a Firefox név. A Mozilla Firefoxért felelős alelnöke azt nyilatkozta, hogy nem hisz abban, hogy a web fennmarad a jelenlegi formájában.
Chris Beard, a Mozilla vezérigazgatója közölte, hogy megváltoztatják az eddigi keresési partnerségekkel kapcsolatos stratégiájukat. Véget vetnek annak a gyakorlatnak, hogy világszerte csupán egyetlen keresési partnerük legyen, ehelyett előtérbe kerülnek a regionális és a rugalmas megoldások, hogy így tudjanak javítani a kínálaton és a webes innovációkon.
A szervezet bejelentette, hogy az Amerikai Egyesült Államokban a Firefox alapértelmezett keresője nem a Google, hanem a Yahoo! szolgáltatása lesz. Ugyanakkor továbbra is elérhető lesz a Google, a Bing, a DuckDuckGo, az eBay, az Amazon, a Twitter és a Wikipédia keresője is. A Yahoo!-val kötött stratégiai partnerségi megállapodás egyelőre öt esztendőre szól, a két fél viszont nem hozta nyilvánosságra a pénzügyi részleteket. Marissa Mayer, a Yahoo! vezérigazgatója kijelentette, hogy büszkék a Mozillával kialakított új partneri kapcsolatra és alig tudja kivárni, hogy láthassa, milyen innovációk születnek meg ebből az együttműködésből.
Oroszországban az alapértelmezett kereső a Yandex megoldása lesz, míg a további kiegészítők között megtalálható a Google, a DuckDuckGo, az OZON.ru, a Price.ru, a Mail.ru és a Wikipédia keresője. Kínában pedig a Baidu válik az alapértelmezett keresővé, ami mellett választható a Google, a Bing, a Youdao, a Taobao, illetve számos más helyi szolgáltatás is.
A Firefox a napokban ünnepelte a tizedik születésnapját. A nyílt forráskódú böngésző első verziója 2004. november 9-én jelent meg, ma már több mint 80 nyelven érhető el. A projekt neve eredetileg Phoenix volt, de ettől a fejlesztők márkajogi okokból megváltak, ezután jött a Firebird, majd végül a Firefox név. A Mozilla Firefoxért felelős alelnöke azt nyilatkozta, hogy nem hisz abban, hogy a web fennmarad a jelenlegi formájában.