Gyurkity Péter
Egyre nagyobb bajban a Samsung mobilrészlege
A Samsung nyeresége rohamosan csökken, több kínai riválisuk is gyorsan zárkózik fel.
Alig néhány nappal ezelőtt írtunk arról, hogy a kínai Xiaomi – elsősorban a számukra hazai, de egyre növekvő mértékben az indiai és egyéb országok piacára is támaszkodva – már globális szinten is a harmadik helyet hódította el, megelőzve ezzel olyan riválisokat, mint például a Huawei. A távol-keleti versenyzők gyors terjeszkedése azonban az első helyen tanyázó Samsungot is fenyegeti, ami jól látszik a friss eredményeken.
A Samsung Electronics most tette közzé harmadik negyedéves üzleti számait, ami több területen is órási visszaesést mutat, ahogy azt a hónap elején megjelent előrejelzésükben már sejteni engedték. A dél-koreai cég bevétele vállalati szinten csaknem 20 százalékos csökkenést mutatott, ezen belül azonban a mobilrészleg különösen komoly károkat szenvedett el, mivel ők 34 százalékkal kisebb bevételre voltak kénytelenek támaszkodni, mint a korábbi időszakban. A működési profit esetében már egyenesen zuhanásról beszélhetünk, ez az anyavállalat esetében 60, míg a Mobile divíziónál 74 százalékos volt, alig érve el az 1,65 milliárd dollárt.
Gyorsan romlik a cég árbevételre jutó nyeresége
A romló adatok az okostelefonok szegmensében erősödő verseny, valamint a cég befolyásának csökkenésének számlájára írható. A Samsung kevesebb ilyen készüléket szállított le, mint egy évvel korábban, ezek száma 8 százalékkal esett vissza, míg a piaci részesedésük ezen a területen 33 százalék helyett immár csak 24 százalék volt. A Galaxy Note 4 már túl későn jelent meg ahhoz, hogy komoly mértékben befolyásolja a harmadik negyedéves eredményt, ennek megfelelően a csúcskategóriás megoldások forgalma a vártnál alacsonyabb volt, miközben a kínai gyártók olyan példányokat dobnak sorozatban piacra, amelyek kellő mennyiségű funkciót kínálnak igencsak kedvező áron – mi több, az Apple is odasózott a dél-koreai cégnek, méghozzá a számukra hazai piacon, miután a koreai vásárlók háromszor annyi iPhone 6 és iPhone 6 Plus okostelefont rendeltek elő, mint amit a Galaxy Note 4 esetében mértek.
A Samsung újragondolja okostelefonos stratégiáját, erről azonban még nem közöltek részleteket. Az új Galaxy A3 és A5 okostelefonokat mindenesetre már hivatalosan is bemutatták, hogy megerősítsék a vállalat mainstream szegmensben elfoglalt pozícióit.
Alig néhány nappal ezelőtt írtunk arról, hogy a kínai Xiaomi – elsősorban a számukra hazai, de egyre növekvő mértékben az indiai és egyéb országok piacára is támaszkodva – már globális szinten is a harmadik helyet hódította el, megelőzve ezzel olyan riválisokat, mint például a Huawei. A távol-keleti versenyzők gyors terjeszkedése azonban az első helyen tanyázó Samsungot is fenyegeti, ami jól látszik a friss eredményeken.
A Samsung Electronics most tette közzé harmadik negyedéves üzleti számait, ami több területen is órási visszaesést mutat, ahogy azt a hónap elején megjelent előrejelzésükben már sejteni engedték. A dél-koreai cég bevétele vállalati szinten csaknem 20 százalékos csökkenést mutatott, ezen belül azonban a mobilrészleg különösen komoly károkat szenvedett el, mivel ők 34 százalékkal kisebb bevételre voltak kénytelenek támaszkodni, mint a korábbi időszakban. A működési profit esetében már egyenesen zuhanásról beszélhetünk, ez az anyavállalat esetében 60, míg a Mobile divíziónál 74 százalékos volt, alig érve el az 1,65 milliárd dollárt.
Gyorsan romlik a cég árbevételre jutó nyeresége
A romló adatok az okostelefonok szegmensében erősödő verseny, valamint a cég befolyásának csökkenésének számlájára írható. A Samsung kevesebb ilyen készüléket szállított le, mint egy évvel korábban, ezek száma 8 százalékkal esett vissza, míg a piaci részesedésük ezen a területen 33 százalék helyett immár csak 24 százalék volt. A Galaxy Note 4 már túl későn jelent meg ahhoz, hogy komoly mértékben befolyásolja a harmadik negyedéves eredményt, ennek megfelelően a csúcskategóriás megoldások forgalma a vártnál alacsonyabb volt, miközben a kínai gyártók olyan példányokat dobnak sorozatban piacra, amelyek kellő mennyiségű funkciót kínálnak igencsak kedvező áron – mi több, az Apple is odasózott a dél-koreai cégnek, méghozzá a számukra hazai piacon, miután a koreai vásárlók háromszor annyi iPhone 6 és iPhone 6 Plus okostelefont rendeltek elő, mint amit a Galaxy Note 4 esetében mértek.
A Samsung újragondolja okostelefonos stratégiáját, erről azonban még nem közöltek részleteket. Az új Galaxy A3 és A5 okostelefonokat mindenesetre már hivatalosan is bemutatták, hogy megerősítsék a vállalat mainstream szegmensben elfoglalt pozícióit.