SG.hu
A Magyar Posta szerint bíznak benne a webáruházak
A Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32.2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag. A cég közleménye szerint a csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizál.
"A GKI Gazdaságkutató Zrt. tegnap közölt Online értékesítés kontra Magyar Posta című írásában - amelyet eljuttatott a sajtó számára is - több megalapozatlan állítást tett. A Magyar Posta számára készített felmérések alapján kijelenthető, hogy a GKI tanulmányában megfogalmazott ügyfélvélemény nem megalapozott." - írják. Indoklásuk szerint vállalatuk a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32.2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag.
Érvelésük szerint 2010 és 2013 között a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak számát megduplázták, és 2014 tavaszán az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a Magyar Posta kiugróan javította pozícióját, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató. A 2012. évhez képest 2013-ban 27 százalékkal növelték az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát. 2013-ban a Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió darab volt, ami több mint 10 százalékos emelkedést jelent a 2012-es évhez képest.
Az általuk kezelt csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére várhatóan 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizálnak. "Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával, ezt is jelzi, hogy a Magyar Posta 2013-ban 11.5 millió darab csomagküldeményt kezelt, ebből a megalapozott panaszok száma 1800 darab volt (hivatalosan auditált adat), amely a teljes volumen 0.016 százaléka."
Négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára (házhoz kézbesítés, postahelyi átvétel, MOL PostaPonton történő átvétel, csomagautomatán keresztül történő kézbesítés). Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig a Magyar Posta tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt automata mellé év végéig további tizenötöt telepít forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre. Továbbá év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is.
"A GKI Gazdaságkutató Zrt. tegnap közölt Online értékesítés kontra Magyar Posta című írásában - amelyet eljuttatott a sajtó számára is - több megalapozatlan állítást tett. A Magyar Posta számára készített felmérések alapján kijelenthető, hogy a GKI tanulmányában megfogalmazott ügyfélvélemény nem megalapozott." - írják. Indoklásuk szerint vállalatuk a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32.2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag.
Érvelésük szerint 2010 és 2013 között a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak számát megduplázták, és 2014 tavaszán az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a Magyar Posta kiugróan javította pozícióját, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató. A 2012. évhez képest 2013-ban 27 százalékkal növelték az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát. 2013-ban a Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió darab volt, ami több mint 10 százalékos emelkedést jelent a 2012-es évhez képest.
Az általuk kezelt csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére várhatóan 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizálnak. "Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával, ezt is jelzi, hogy a Magyar Posta 2013-ban 11.5 millió darab csomagküldeményt kezelt, ebből a megalapozott panaszok száma 1800 darab volt (hivatalosan auditált adat), amely a teljes volumen 0.016 százaléka."
Négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára (házhoz kézbesítés, postahelyi átvétel, MOL PostaPonton történő átvétel, csomagautomatán keresztül történő kézbesítés). Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig a Magyar Posta tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt automata mellé év végéig további tizenötöt telepít forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre. Továbbá év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is.