SG.hu

A Magyar Posta szerint bíznak benne a webáruházak

A Magyar Posta Zrt. a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32.2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag. A cég közleménye szerint a csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizál.

"A GKI Gazdaságkutató Zrt. tegnap közölt Online értékesítés kontra Magyar Posta című írásában - amelyet eljuttatott a sajtó számára is - több megalapozatlan állítást tett. A Magyar Posta számára készített felmérések alapján kijelenthető, hogy a GKI tanulmányában megfogalmazott ügyfélvélemény nem megalapozott." - írják. Indoklásuk szerint vállalatuk a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán 32.2%-kos piaci részesedésével jelenleg piacvezető, növekedési üteme az elmúlt időszakban jelentősen magasabb volt, mint a piaci átlag.

Érvelésük szerint 2010 és 2013 között a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak számát megduplázták, és 2014 tavaszán az online áruházakkal való szerződésállományát tekintve a Magyar Posta kiugróan javította pozícióját, ezzel jelenleg a második legnagyobb szerződésállománnyal rendelkező szolgáltató. A 2012. évhez képest 2013-ban 27 százalékkal növelték az online kereskedelemből származó csomagok darabszámát. 2013-ban a Magyar Posta által kezelt csomagküldemények száma csaknem 11,5 millió darab volt, ami több mint 10 százalékos emelkedést jelent a 2012-es évhez képest.

Az általuk kezelt csomagküldemények száma 2014-ben is dinamikusan növekszik, így év végére várhatóan 2013-hoz képest több mint 10 százalékos növekedést prognosztizálnak. "Mind a Magyar Postával szerződésben álló webáruházak, mind az érintett webáruházak vásárlói elégedettek a Magyar Posta szolgáltatásával, ezt is jelzi, hogy a Magyar Posta 2013-ban 11.5 millió darab csomagküldeményt kezelt, ebből a megalapozott panaszok száma 1800 darab volt (hivatalosan auditált adat), amely a teljes volumen 0.016 százaléka."

Négyféle csomagátvételi lehetőséget biztosítanak az ügyfelek számára (házhoz kézbesítés, postahelyi átvétel, MOL PostaPonton történő átvétel, csomagautomatán keresztül történő kézbesítés). Jelenleg 35 csomagautomata üzemel, év végéig a Magyar Posta tovább bővíti csomaguatomata hálózatát, így a jelenleg üzemelő harmincöt automata mellé év végéig további tizenötöt telepít forgalmas fővárosi és vidéki helyszínekre. Továbbá év végére már nemcsak a megrendelt csomagok átvételére lesz lehetőség, hanem csomagfeladásra is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barack1 #3
    Ti még jól jártatok a Postával.

    Nekem nemrég érkezett pénz postán keresztül, de a postás sem a pénzt nem hozta ki, sem értesítőt nem hagyott. Bementem a postára, ott elhajtottak, hogy nincs is semmi küldemény számomra. Végül interneten elküldte a feladó a feladáskor kapott papír scannelt másolátát, és azt bemutatva megtlálták a pénzem. Nem kevés utánnajárás után.

    Amúgy a posta részesedése kissebb kb 2%. Kizárólag ott használják az emberek, ahol nincs más lehetőség.
    Ha van futár, mégy csak fel sem merül a posta mint lehetőség.
  • Hengelhoffer #2
    Teljesen igazad van. Én is 2 alkalomból 2x jártam pórul a a postával. A kézbesítő ki sem hozza, csak ráírja, hogy nem volt otthon senki. (pedig a munkahelyemre kértem :) ) Hazudnak össze-vissza, az ember meg idegeskedhet, levelezhet, telefonálgathat. Legutóbb az én esetemben a reklamációmra azt írták, hogy megvan a csomag, menjek be érte a 123. sz. postahivatalba. Visszaírtam, hogy szó sem lehet róla. A feladó kifizette a kézbesítési díjat, és ragaszkodom a sürgős kiszállításhoz. Egy hétre rá jött a postás, és azt mondta, hogy fizessek 650 Ft-ot, mert kihozta. Mondtam neki, hogy akkor vigye szépen vissza, mert én ragaszkodom az igazamhoz, és tőlem egy petákot sem fognak kapni. Érdekes módon, a következő héten megint kihozta. Ingyen. Pedig még meg sem írtam a reklamációt. Az érdekesség kedvéért: 10 nap alatt érkezett be az országba a csomagom Hong Kongból. A postának további 20 napjába telt, hogy kikézbesítse. És mint említettem, ez volt a második problémás eset, a kettőből, hogy a posta hozott ki a nekem csomagot. Ez 100%-os hibaarány.
  • CRMessen #1
    A book depository-tól elég sokszor rendeltem már könyvet. Mindegyiket a Posta "próbálta" kézbesíteni, de mindig oda jutott a dolog, hogy nekem kellett elmenni érte a Posta átvevőhelyére. A papíron mindig rajta volt, hogy kétszer is megpróbálták kézbesíteni a címen, de nem sikerült. Érdekes, mert nálunk mindig van otthon valaki... Persze, ezek a csomagok is a sikeres és problémamentes számcsoportba tartoznak. Más, igazi futárszolgálatnál ha nem talál otthon az ember, rám csörög. Még olyan is volt, hogy a meg nem nevezett futárszolgálat előre értesített mailben, hogy ekkor és ekkor jönnek. És lőn. Olyat is láttam az átvevőhelyen, hogy az előttem lévő hölgy frissen érkezett csomagja egyszerűen szétnyílt. Ő csak megvonta a vállát, rezignáltan elővett egy adag spagócát a zsebéből, és rutinosan megfixálta. Igazi HC Posta rajongó lehetett.
    TL;DR: A fenti számok semmit sem jelentenek, mert a szar nem mértékegység.