MTI
A szállodák elmaradottak az új technológiák terén
A hazai szállodák nem használják ki a médiaszolgáltatások kínálta előnyöket: a budapesti szállodák 47 százalékában, a vidéki szállodák 62 százalékában csak egyszerű, analóg TV- szolgáltatást nyújtanak - derül ki a Bdonline.hu és a Turizmus.com idei átfogó, online szállodapiaci felméréséből.
Hegedűs Attila, a BDO Magyarország hotel- és ingatlanüzletágának vezetője elmondta: kevés magyarországi szállodában alapszolgáltatás a wifi. A fiatalok - akik a következő fizetőképes utazóközönséget jelentik majd - okostelefon nélkül nem léteznek. Őket egyebek között a közösségi oldalakon megosztott rövid videókkal tudják megnyerni a szállodák. Kitért arra, hogy a foglalások évről-évre egyre jelentősebb aránya érkezik online felületen keresztül a szállodákhoz: Budapesten a foglalások negyedét, vidéken közel 30 százalékát bonyolítják online, ez a tavalyihoz hasonló arányt jelent.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a nyaralásra készülőknek az online foglalásoknál arra kell figyelniük, hogy pontosan azt a szolgáltatáscsomagot kapják meg, amit kiválasztottak az interneten. A nyári szezon előtti kedvezmények közül kiemelte: a kuponos akciók népszerűsége évek óta töretlen, de a szállodák a főszezonban nem, inkább elő- és utószezonban igyekeznek ezzel a módszerrel növelni a foglaltságot. Tavaly a felmérésben részt vevő szállodák 16 százaléka mondta, hogy nem vesz részt kuponos akciókban, míg jelenleg negyede. Hozzátette: ez nem jelenti azt, hogy ezek az akciók eltűnnének a jövőben, inkább tudatosabban használják majd a szállodák a holtidőszakok töltésére.
A Bdonline.hu és a Turizmus.com felmérésében 2014-ben rekordszámú budapesti szálloda vett részt, amelyek a szobakapacitásuk alapján a piac 61,3 százalékát fedik le, az ötcsillagosok körében 81 százalékát.
Hegedűs Attila, a BDO Magyarország hotel- és ingatlanüzletágának vezetője elmondta: kevés magyarországi szállodában alapszolgáltatás a wifi. A fiatalok - akik a következő fizetőképes utazóközönséget jelentik majd - okostelefon nélkül nem léteznek. Őket egyebek között a közösségi oldalakon megosztott rövid videókkal tudják megnyerni a szállodák. Kitért arra, hogy a foglalások évről-évre egyre jelentősebb aránya érkezik online felületen keresztül a szállodákhoz: Budapesten a foglalások negyedét, vidéken közel 30 százalékát bonyolítják online, ez a tavalyihoz hasonló arányt jelent.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a nyaralásra készülőknek az online foglalásoknál arra kell figyelniük, hogy pontosan azt a szolgáltatáscsomagot kapják meg, amit kiválasztottak az interneten. A nyári szezon előtti kedvezmények közül kiemelte: a kuponos akciók népszerűsége évek óta töretlen, de a szállodák a főszezonban nem, inkább elő- és utószezonban igyekeznek ezzel a módszerrel növelni a foglaltságot. Tavaly a felmérésben részt vevő szállodák 16 százaléka mondta, hogy nem vesz részt kuponos akciókban, míg jelenleg negyede. Hozzátette: ez nem jelenti azt, hogy ezek az akciók eltűnnének a jövőben, inkább tudatosabban használják majd a szállodák a holtidőszakok töltésére.
A Bdonline.hu és a Turizmus.com felmérésében 2014-ben rekordszámú budapesti szálloda vett részt, amelyek a szobakapacitásuk alapján a piac 61,3 százalékát fedik le, az ötcsillagosok körében 81 százalékát.