Gyurkity Péter
Az AppStore a legjövedelmezőbb online bolt
Bár a letöltéseknél már a Google Play portál vezet, a bevétel szempontjából az AppStore verhetetlen.
Az elmúlt években megszokhattuk, hogy a különböző mobil platformokhoz köthető online boltok versenyében az Apple portálja magasan kiemelkedik a mezőnyből, mind a forgalmat, mind pedig a letöltésekből származó bevételt illetően. Ma a kép már jóval összetettebb ennél, ám a legnagyobb bevételt még mindig a korai induló hajtja fel.
A mobilszoftverek területére szakosodott App Annie felméréséből kiderül, hogy az év első negyedében a Google Play már csaknem annyi letöltést produkált, mint legnagyobb riválisa, itt tehát a keresőcégként indult óriás előnye tetemesnek mondható. A különbség az első három hónapban egészen pontosan 45 százalék volt a Play javára, míg egy negyedévvel korábban ez még csak 35 százalék volt, a Google tehát gyors ütemben hagyja le vetélytársát. A forgalom terén ők elsősorban a fejlődő régiók országaira támaszkodnak, annál is inkább, mert itt különösen népszerűen az olcsóbb androidos okostelefonok.
A Google boltjából másfélszer annyi szoftvert töltenek le, az Apple boltja így is kétszer annyi pénzt termel
A bevétel ezzel éppen ellentétes képet mutat, hiszen a külső fejlesztők az általuk beküldött alkalmazásokon keresztül 85 százalékkal nagyobb bevételre tettek szert az AppStore oldalán, bár a Play itt is egyre javuló számokat mutathat fel. Az Egyesült Államokban például 55, az Egyesült Királyságban pedig 25 százalékkal nőtt a bevétel, vagyis előre látható, hogy a különbség itt az elkövetkező hónapokban csökkenni fog.
Érdemes megjegyezni, hogy a játékok mindkét platform alatt magasan vezetnek. Az AppStore esetében a letöltött alkalmazások 75 százaléka játék, a Play portálnál pedig ez az arány még nagyobb, eléri a 90 százalékot.
Az elmúlt években megszokhattuk, hogy a különböző mobil platformokhoz köthető online boltok versenyében az Apple portálja magasan kiemelkedik a mezőnyből, mind a forgalmat, mind pedig a letöltésekből származó bevételt illetően. Ma a kép már jóval összetettebb ennél, ám a legnagyobb bevételt még mindig a korai induló hajtja fel.
A mobilszoftverek területére szakosodott App Annie felméréséből kiderül, hogy az év első negyedében a Google Play már csaknem annyi letöltést produkált, mint legnagyobb riválisa, itt tehát a keresőcégként indult óriás előnye tetemesnek mondható. A különbség az első három hónapban egészen pontosan 45 százalék volt a Play javára, míg egy negyedévvel korábban ez még csak 35 százalék volt, a Google tehát gyors ütemben hagyja le vetélytársát. A forgalom terén ők elsősorban a fejlődő régiók országaira támaszkodnak, annál is inkább, mert itt különösen népszerűen az olcsóbb androidos okostelefonok.
A Google boltjából másfélszer annyi szoftvert töltenek le, az Apple boltja így is kétszer annyi pénzt termel
A bevétel ezzel éppen ellentétes képet mutat, hiszen a külső fejlesztők az általuk beküldött alkalmazásokon keresztül 85 százalékkal nagyobb bevételre tettek szert az AppStore oldalán, bár a Play itt is egyre javuló számokat mutathat fel. Az Egyesült Államokban például 55, az Egyesült Királyságban pedig 25 százalékkal nőtt a bevétel, vagyis előre látható, hogy a különbség itt az elkövetkező hónapokban csökkenni fog.
Érdemes megjegyezni, hogy a játékok mindkét platform alatt magasan vezetnek. Az AppStore esetében a letöltött alkalmazások 75 százaléka játék, a Play portálnál pedig ez az arány még nagyobb, eléri a 90 százalékot.