MTI
A China Mobile is megkezdte az iPhone-ok eladását
Pénteken a világ legnagyobb - 760 millió előfizetővel rendelkező - mobilszolgáltatója, a kínai China Mobile is megkezdte az iPhone 5s és az iPhone 5c típusú készülékek értékesítését. Az alkalomra Tim Cook az Apple vezérigazgatója is Pekingbe utazott.
Ezek az első olyan készülékek Kínában, amelyek használhatók a 4G hálózatban és támogatják a 4G/TD-LTE, 3G/TD-SCDMA és a GSM rendszert. Külföldön pedig egyaránt képesek rákapcsolódni a WCDMA és az FDD LTE hálózatokra. A China Mobile folyamatosan építi, bővíti 4G-s hálózatát, 2013 végéig 16 városban volt már ezekkel jelen és tervei szerint 2014-re a kínai városoknak több mint a felében, 340-ben kívánja e szolgáltatását elérhetővé tenni. A pénteki lépést hosszú ideje fokozott várakozás előzte meg, az Apple és a China Mobile tárgyalásairól újra és újra felröppentek a hírek, de a megállapodás sokáig kérdéses volt. A nyitónapra várók már csütörtökön megkezdték a sorban állást Pekingben, Sanghajban és Nankingban; az első készülék állítólag az utóbbi városban került tulajdonosához nem sokkal nulla óra után. Ott mintegy kétszáz ember állt sorba.
iPhone-t már eddig is forgalmazott az összesen 425 millió előfizetővel rendelkező két másik szolgáltató, a China Unicom és a China Telecom. A szárazföldi Kínában rajtuk kívül tíz Apple áruház, valamint a vállalat új online boltja kínálja az Apple termékeket az egyéb nem hivatalos csatornákon, kisebb nagyon üzleteken kívül. Az amerikai óriásvállalat az okostelefonok kínai piacából a Canalys elemző cég számításai szerint mindössze 6 százalékkal részesedik, megelőzi dél-koreai versenytársa, a Samsung, a Lenovo, a Yulong és a Huawei. Eladásaival az 5. helyen van.
Tim Cook már korábban elmondta, tudja, hogy előbb-utóbb Kína lesz az Apple legnagyobb piaca, s piaci stratégiájukat is e cél mielőbbi elérésének szolgálatába állítják. Cook a China Mobile vezérigazgatójával, Hszi Kuo-huával Pekingben a kínai vállalt egy üzletében a friss vásárlók iPhone-jára írta autogramját. Elégedetten és derűlátóan nyilatkozott, dicsérve, egyebek között tehetségesnek nevezve újdonsült partnerét. Sajtójelentések szerint a két cégnél már előjegyzést vettek fel több mint egymillió iPhone-ra, s máris különböző - 10 milliótól 24 millióig terjedő - becslések láttak napvilágot az idei éves eladásokra vonatkozóan.
Ezek az első olyan készülékek Kínában, amelyek használhatók a 4G hálózatban és támogatják a 4G/TD-LTE, 3G/TD-SCDMA és a GSM rendszert. Külföldön pedig egyaránt képesek rákapcsolódni a WCDMA és az FDD LTE hálózatokra. A China Mobile folyamatosan építi, bővíti 4G-s hálózatát, 2013 végéig 16 városban volt már ezekkel jelen és tervei szerint 2014-re a kínai városoknak több mint a felében, 340-ben kívánja e szolgáltatását elérhetővé tenni. A pénteki lépést hosszú ideje fokozott várakozás előzte meg, az Apple és a China Mobile tárgyalásairól újra és újra felröppentek a hírek, de a megállapodás sokáig kérdéses volt. A nyitónapra várók már csütörtökön megkezdték a sorban állást Pekingben, Sanghajban és Nankingban; az első készülék állítólag az utóbbi városban került tulajdonosához nem sokkal nulla óra után. Ott mintegy kétszáz ember állt sorba.
iPhone-t már eddig is forgalmazott az összesen 425 millió előfizetővel rendelkező két másik szolgáltató, a China Unicom és a China Telecom. A szárazföldi Kínában rajtuk kívül tíz Apple áruház, valamint a vállalat új online boltja kínálja az Apple termékeket az egyéb nem hivatalos csatornákon, kisebb nagyon üzleteken kívül. Az amerikai óriásvállalat az okostelefonok kínai piacából a Canalys elemző cég számításai szerint mindössze 6 százalékkal részesedik, megelőzi dél-koreai versenytársa, a Samsung, a Lenovo, a Yulong és a Huawei. Eladásaival az 5. helyen van.
Tim Cook már korábban elmondta, tudja, hogy előbb-utóbb Kína lesz az Apple legnagyobb piaca, s piaci stratégiájukat is e cél mielőbbi elérésének szolgálatába állítják. Cook a China Mobile vezérigazgatójával, Hszi Kuo-huával Pekingben a kínai vállalt egy üzletében a friss vásárlók iPhone-jára írta autogramját. Elégedetten és derűlátóan nyilatkozott, dicsérve, egyebek között tehetségesnek nevezve újdonsült partnerét. Sajtójelentések szerint a két cégnél már előjegyzést vettek fel több mint egymillió iPhone-ra, s máris különböző - 10 milliótól 24 millióig terjedő - becslések láttak napvilágot az idei éves eladásokra vonatkozóan.