SG.hu
Tízből kilenc vállalat küzd hálózati problémákkal
A belső használatú és ügyfélalkalmazások fennakadásainak jó része könnyedén megoldható lenne forgalomoptimalizálással - derült ki a NET’54 Üzleti Kommunikáció Kft. tanulmányából.
A cég közleménye szerint a felhő alapú megoldások és vállalatirányítási rendszerek terjedéséből adódóan egyre több belső használatú és ügyfélalkalmazás működése függ a meglévő sávszélességtől és annak megfelelő elosztásától. "Tapasztalataink szerint tízből kilenc vállalat esetében jelentkeznek a nem megfelelő hálózati beállítások miatt teljesítményingadozások, de sok esetben nem fektetnek kellő hangsúlyt a problémára, vagy rögtön nagyobb sávszélesség vásárlása mellett döntenek, pedig valójában forgalomoptimalizálásra lenne szükségük" - magyarázta ifj. Karászi József, a NET’54 Üzleti Kommunikáció Kft. ügyvezetője. Úgy vélik, azoknál a nagyvállalatoknál pedig, ahol az egymástól földrajzilag távol eső telephelyek közti hatékony kommunikációt is meg kell oldani, csak a forgalomoptimalizálás segíthet. Elsősorban a bankszektor az, ahol a fiókok közti kommunikáció és az ügyfelek zavartalan online ügyintézése érdekében szinte minden esetben szükség van ilyen megoldásra.
Emellett jellemzően érintettek azok a cégek is, akik ügyfélkapcsolati rendszereket - például call és kontakt centert - használnak, és biztosítaniuk kell az ezeken zajló forgalom zavartalan működését. "Ezért is készítettük el ezt a tanulmányt, hogy segítsünk felismerni a hálózatoptimalizálási problémák tüneteit, szemügyre véve a jelenlegi megoldások erősségeit és hiányosságait" - tette hozzá ifj. Karászi József.
"Az olyan vállalatok esetében, ahol az ügyfélkezelés komoly sávszélességet igényel, és a rossz beállítások miatt nem megfelelő az ügyfélkiszolgálás minősége, a forgalomoptimalizálás elsősorban nem pénzbeli, hanem belső hangulati és ügyfél-elégedettségi előnyökkel jár - emelte ki a NET’54 ügyvezetője. - A hálózatoptimalizálás által ugyanis növeljük a felhasználói élményt, mind az alkalmazottak, mind az ügyfelek részéről. Ezáltal megszűnnek a szervezeten belül a túl nagy forgalom okozta torlódások, így ugyanannyi idő alatt sokkal több feladatot tudnak ellátni a munkatársak. Tehát egy egyszeri beruházásért cserébe hosszú távon sokkal költséghatékonyabban tud működni a szervezet." Ezen túl a beépített jelző funkciónak köszönhetően a forgalomoptimalizálás segít kivédeni a jövőbeni vírustámadásokat is, mivel a meglévő forgalomtérképnek köszönhetően minden szokatlan eltérés jelzésértékű az IT munkatársak számára.
A cég közleménye szerint a felhő alapú megoldások és vállalatirányítási rendszerek terjedéséből adódóan egyre több belső használatú és ügyfélalkalmazás működése függ a meglévő sávszélességtől és annak megfelelő elosztásától. "Tapasztalataink szerint tízből kilenc vállalat esetében jelentkeznek a nem megfelelő hálózati beállítások miatt teljesítményingadozások, de sok esetben nem fektetnek kellő hangsúlyt a problémára, vagy rögtön nagyobb sávszélesség vásárlása mellett döntenek, pedig valójában forgalomoptimalizálásra lenne szükségük" - magyarázta ifj. Karászi József, a NET’54 Üzleti Kommunikáció Kft. ügyvezetője. Úgy vélik, azoknál a nagyvállalatoknál pedig, ahol az egymástól földrajzilag távol eső telephelyek közti hatékony kommunikációt is meg kell oldani, csak a forgalomoptimalizálás segíthet. Elsősorban a bankszektor az, ahol a fiókok közti kommunikáció és az ügyfelek zavartalan online ügyintézése érdekében szinte minden esetben szükség van ilyen megoldásra.
Emellett jellemzően érintettek azok a cégek is, akik ügyfélkapcsolati rendszereket - például call és kontakt centert - használnak, és biztosítaniuk kell az ezeken zajló forgalom zavartalan működését. "Ezért is készítettük el ezt a tanulmányt, hogy segítsünk felismerni a hálózatoptimalizálási problémák tüneteit, szemügyre véve a jelenlegi megoldások erősségeit és hiányosságait" - tette hozzá ifj. Karászi József.
"Az olyan vállalatok esetében, ahol az ügyfélkezelés komoly sávszélességet igényel, és a rossz beállítások miatt nem megfelelő az ügyfélkiszolgálás minősége, a forgalomoptimalizálás elsősorban nem pénzbeli, hanem belső hangulati és ügyfél-elégedettségi előnyökkel jár - emelte ki a NET’54 ügyvezetője. - A hálózatoptimalizálás által ugyanis növeljük a felhasználói élményt, mind az alkalmazottak, mind az ügyfelek részéről. Ezáltal megszűnnek a szervezeten belül a túl nagy forgalom okozta torlódások, így ugyanannyi idő alatt sokkal több feladatot tudnak ellátni a munkatársak. Tehát egy egyszeri beruházásért cserébe hosszú távon sokkal költséghatékonyabban tud működni a szervezet." Ezen túl a beépített jelző funkciónak köszönhetően a forgalomoptimalizálás segít kivédeni a jövőbeni vírustámadásokat is, mivel a meglévő forgalomtérképnek köszönhetően minden szokatlan eltérés jelzésértékű az IT munkatársak számára.