SG.hu
Az internetezők zöme keresni és levelezni szokott
Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint ugyan oldaltípusok tucatjai várják az olvasókat, csupán három kategóriát nézeget legalább heti gyakorisággal az internetezők több mint fele.
Olyan keresőoldalak, mint pl. a Google az online közönség 74%-át csábítja hetente egy vagy több alkalommal. Nálunk ez az arány 67%. A közösségi oldalak, mint pl. a Facebook rendszeres táborát a netezők 64%-a alkotja. A magyar internetezők körében ez a kategória még kedveltebb: 78%. A webes levelezés 55%-nál motivációs tényező. Honfitársaink esetében ez az arány ennél magasabb: 68%. Magyar viszonylatban érdekes, hogy a fentieken túl a netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak (60%), az időjárásról tájékoztató honlapok (55%), az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint pl. a YouTube (52%), illetve a hirdető oldalak (50%).
S vajon melyek azok a helyek, amelyek a legkevesebb voksot kapták? 8%-nyian keresik fel rendszeresen a különböző képmegosztókat (pl. Flickr, Picasa), az olyan nálunk még kevésbé elterjedt tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint pl. a Tumblr és a Pinterest, valamint a divattal foglalkozó oldalakat. Magyarországon ezek az arányok csupán 6, ill. 2%-ot jelentenek. Érdekes, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága elenyésző: 5%. A magyar netezők a maguk 7%-ával valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál. A piackutatóknak azonban érdemes megvizsgálniuk az alacsonyabb látogatottságú oldalak demográfiai összetételét, hogy célirányosabban szólíthassák meg potenciális közönségüket.
Olyan keresőoldalak, mint pl. a Google az online közönség 74%-át csábítja hetente egy vagy több alkalommal. Nálunk ez az arány 67%. A közösségi oldalak, mint pl. a Facebook rendszeres táborát a netezők 64%-a alkotja. A magyar internetezők körében ez a kategória még kedveltebb: 78%. A webes levelezés 55%-nál motivációs tényező. Honfitársaink esetében ez az arány ennél magasabb: 68%. Magyar viszonylatban érdekes, hogy a fentieken túl a netezők több mint felét vonzzák rendszeresen még a hír- és információs oldalak (60%), az időjárásról tájékoztató honlapok (55%), az olyan megosztó és feltöltő oldalak, mint pl. a YouTube (52%), illetve a hirdető oldalak (50%).
S vajon melyek azok a helyek, amelyek a legkevesebb voksot kapták? 8%-nyian keresik fel rendszeresen a különböző képmegosztókat (pl. Flickr, Picasa), az olyan nálunk még kevésbé elterjedt tematikus blog gyűjtőoldalakat, mint pl. a Tumblr és a Pinterest, valamint a divattal foglalkozó oldalakat. Magyarországon ezek az arányok csupán 6, ill. 2%-ot jelentenek. Érdekes, hogy az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága elenyésző: 5%. A magyar netezők a maguk 7%-ával valamivel aktívabbak a nemzetközi átlagnál. A piackutatóknak azonban érdemes megvizsgálniuk az alacsonyabb látogatottságú oldalak demográfiai összetételét, hogy célirányosabban szólíthassák meg potenciális közönségüket.