SG.hu
Állami pénzből kisérletezett újdonságokkal a Magyar Telekom
A cég a K+F+I ernyőprojektjének célja az volt, hgoy újszerű megoldásokkal támogassa a szervezet lakossági és vállalati szolgáltatásainak továbbfejlesztését, illetve elősegítse az alaptevékenységeken túli, új fejlesztési területek és innovációs irányok felkutatását. A projekt a Magyar Kormány támogatásával, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezelésében, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg.
A cég közleménye szerint kísérleti fejlesztések zajlottak például egy videotéka rendszer kidolgozására, amellyel elérhetővé válnának SmartTV-ken a Magyar Telekom által forgalmazott média tartalmak egy kereshető, böngészhető alkalmazáson keresztül. A Távszámla szolgáltatás esetén azt vizsgálták, hogy hogyan és milyen funkciókkal lehet ezt a komplex szolgáltatást mobil és IPTV eszközökre átültetni. A mindhárom "képernyőt" (telefon, tablet, SmartTV) megcélzó tartalomajánló rendszer kísérleti fejlesztése a felhasználói viselkedés alapján ajánl tartalmat a tulajdonosnak. Létrejött egy pilot IPTV alkalmazás is, amellyel a telekommunikációs hangszolgáltatásokat lehet integrálni az IPTV felület alapszolgáltatásaival. A fentieken túl még több olyan demoalkalmazás is megvalósult ebben a munkacsomagban, melyek a Magyar Telekom termék- és szolgáltatáskínálatát hivatottak javítani.
Egy másik munkacsomag olyan alprojektek megvalósítását tartalmazta, amelyek a társaság vállalati termék- és szolgáltatásfejlesztéshez kapcsolódó kutatásokat segítik elő. Közvetett célja volt, hogy azok az informatikai megoldások, amelyek korábban csak nagyvállalatok, intézmények használhattak a magas beszerzési és üzemeltetési költségek miatt, elérhetőek legyenek olcsóbban, magasabb szolgáltatási szintek mellett, akár beruházás nélkül, havi díjas elszámolásban. Az ebben a munkacsomagban szereplő alprojektek keretében felhő alapú szolgáltatások fejlesztéséhez kapcsolódó kutatások valósultak meg, amelyek hozzájárulnak a jelenlegi és jövőbeni közép- és nagyvállalati ügyfelek versenyképességének, hatékonyságának növeléséhez.
A cég közleménye szerint kísérleti fejlesztések zajlottak például egy videotéka rendszer kidolgozására, amellyel elérhetővé válnának SmartTV-ken a Magyar Telekom által forgalmazott média tartalmak egy kereshető, böngészhető alkalmazáson keresztül. A Távszámla szolgáltatás esetén azt vizsgálták, hogy hogyan és milyen funkciókkal lehet ezt a komplex szolgáltatást mobil és IPTV eszközökre átültetni. A mindhárom "képernyőt" (telefon, tablet, SmartTV) megcélzó tartalomajánló rendszer kísérleti fejlesztése a felhasználói viselkedés alapján ajánl tartalmat a tulajdonosnak. Létrejött egy pilot IPTV alkalmazás is, amellyel a telekommunikációs hangszolgáltatásokat lehet integrálni az IPTV felület alapszolgáltatásaival. A fentieken túl még több olyan demoalkalmazás is megvalósult ebben a munkacsomagban, melyek a Magyar Telekom termék- és szolgáltatáskínálatát hivatottak javítani.
Egy másik munkacsomag olyan alprojektek megvalósítását tartalmazta, amelyek a társaság vállalati termék- és szolgáltatásfejlesztéshez kapcsolódó kutatásokat segítik elő. Közvetett célja volt, hogy azok az informatikai megoldások, amelyek korábban csak nagyvállalatok, intézmények használhattak a magas beszerzési és üzemeltetési költségek miatt, elérhetőek legyenek olcsóbban, magasabb szolgáltatási szintek mellett, akár beruházás nélkül, havi díjas elszámolásban. Az ebben a munkacsomagban szereplő alprojektek keretében felhő alapú szolgáltatások fejlesztéséhez kapcsolódó kutatások valósultak meg, amelyek hozzájárulnak a jelenlegi és jövőbeni közép- és nagyvállalati ügyfelek versenyképességének, hatékonyságának növeléséhez.