MTI
Elégedett a magyar stratégiai megállapodással a Microsoft
Jól halad a kormány és a Microsoft Magyarország Kft. tavaly decemberben kötött stratégiai együttműködési megállapodásának megvalósítása: Miskolcon nemsokára elindul a digitális otthon program, és a nemzeti közoktatási portál megvalósítása kapcsán is megjelent már az első pályázat - mondta Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az ügyvezető igazgató kifejtette: a Digitális otthon program keretében a kormánnyal együttműködve próbálnak javítani azon, hogy Magyarországon még mindig csak 50 százalék körül van az otthoni számítógép-ellátottság, és 50 százalékos a szélessávú internet penetráció. Utóbbinál nem elég elérni az uniós átlagot, az is fontos, hogy milyen sávszélességgel történik ez - jegyezte meg. Három-öt éven belül egymillió új internet felhasználót szeretnének a "digitális világba segíteni" a Digitális otthon program keretében - ismertette Papp István, hozzátéve, hogy még az idén elindul egy pilot-projekt, amelynek keretében Miskolcon a háztartások nagy részét felszerelik majd a legkorszerűbb digitális eszközökkel (például szélessávú internet-hozzáféréssel, notebookkal).
Papp István elmondta: a stratégiai megállapodásban a nemzeti közoktatási portál létrehozása is szerepel, amelyhez a Microsoft adja a technológiai alapot. A projektnek része egy képesség- és készségfejlesztési modul, emellett digitálisan feldolgozzák a Nemzeti Alaptanterv mintegy 1000 témáját tankönyveket kiváltó vagy azokat kiegészítő digitális tananyag formájában. A program keretében kifejlesztenek egy, a tanárok és a diákok, valamint az iskola és szülő kapcsolattartását lehetővé tevő rendszert, és lesz egy analitikai modul is; ez az oktatás szereplői számára ad majd testreszabott statisztikai adatokat, kimutatásokat. Hozzáfűzte, hogy az első pályázati kiírás a múlt héten jelent meg a portál kapcsán.
Papp István szólt arról is, hogy a Microsoft Magyarországnál is elindult az üzleti modellváltás, amelynek első eredményei várakozásaik szerint nemsokára érzékelhetőek lesznek. Kifejtette: a konzumerizáció (a saját tulajdonú eszközök munkában való felhasználása) keretében egyre nagyobb tudású, ugyanakkor egyre olcsóbban hozzáférhető eszközök jutnak el a felhasználókhoz, és ennek eredményeképpen "demokratizálódik" a technológia, vagyis egyre szélesebb rétegekhez jut el. Ezen piaci tendencia alapján az tud hosszú távon is fenntartható növekedést produkálni, aki három területen - az egyéni felhasználóknak készített, jellemzően felhő-alapú szolgáltatások, innovatív és olcsó termékek, eszközök gyártása, valamint a cégeknek kínált megoldások terén - is versenyképes, sőt piacvezető lesz - fejtette ki az ügyvezető igazgató.
Papp István szerint a Microsoft az egyetlen olyan vállalat, amelynek már most is megvan a portfóliója mindhárom kategóriára. Kiemelte, hogy a Nokia akvizícióval a Microsoft az okostelefonok piacára is belép. A finn Nokia idén szeptemberben közölte, hogy a Microsoft 5,44 milliárd euróért megveszi a Nokia mobiltelefon-üzletágát. A Nokia részvényesei év végén hagyhatják jóvá a tervezett üzletet, a tranzakció pedig Stephen Elop, a Nokia elnök-vezérigazgatójának közlése szerint várhatóan 2014 első negyedévében fejeződik be. Utóbbi információt Papp István is megerősítette, de nem árult el részleteket arról, mi a terve a Microsoftnak a Nokia komáromi gyárával. Azt ugyanakkor hangsúlyozta: az akvizícióval 12 gyárat vásárol a Microsoft, ebből csak egy az európai gyár, ez pedig a komáromi.
Papp István a most zajló üzleti modellváltás kapcsán elmondta: Magyarországon az okostelefonok piacán jelenleg 10-12 százalékos részesedése van a Microsoftnak; ezt az arányt egy éven belül 15-20 százalékra szeretnék emelni, és a táblagépek piacán is hasonló részesedést céloztak meg. Hozzáfűzte, hogy a felhő alapú szolgáltatásoknál a piac sajátosságai miatt nehéz ilyen becslést adni, de egy 150-200 százalékos növekedés a felhasználók tekintetében Magyarországon reális a következő 2-3 évben.
Az ügyvezető igazgató kifejtette: a Digitális otthon program keretében a kormánnyal együttműködve próbálnak javítani azon, hogy Magyarországon még mindig csak 50 százalék körül van az otthoni számítógép-ellátottság, és 50 százalékos a szélessávú internet penetráció. Utóbbinál nem elég elérni az uniós átlagot, az is fontos, hogy milyen sávszélességgel történik ez - jegyezte meg. Három-öt éven belül egymillió új internet felhasználót szeretnének a "digitális világba segíteni" a Digitális otthon program keretében - ismertette Papp István, hozzátéve, hogy még az idén elindul egy pilot-projekt, amelynek keretében Miskolcon a háztartások nagy részét felszerelik majd a legkorszerűbb digitális eszközökkel (például szélessávú internet-hozzáféréssel, notebookkal).
Papp István elmondta: a stratégiai megállapodásban a nemzeti közoktatási portál létrehozása is szerepel, amelyhez a Microsoft adja a technológiai alapot. A projektnek része egy képesség- és készségfejlesztési modul, emellett digitálisan feldolgozzák a Nemzeti Alaptanterv mintegy 1000 témáját tankönyveket kiváltó vagy azokat kiegészítő digitális tananyag formájában. A program keretében kifejlesztenek egy, a tanárok és a diákok, valamint az iskola és szülő kapcsolattartását lehetővé tevő rendszert, és lesz egy analitikai modul is; ez az oktatás szereplői számára ad majd testreszabott statisztikai adatokat, kimutatásokat. Hozzáfűzte, hogy az első pályázati kiírás a múlt héten jelent meg a portál kapcsán.
Papp István szólt arról is, hogy a Microsoft Magyarországnál is elindult az üzleti modellváltás, amelynek első eredményei várakozásaik szerint nemsokára érzékelhetőek lesznek. Kifejtette: a konzumerizáció (a saját tulajdonú eszközök munkában való felhasználása) keretében egyre nagyobb tudású, ugyanakkor egyre olcsóbban hozzáférhető eszközök jutnak el a felhasználókhoz, és ennek eredményeképpen "demokratizálódik" a technológia, vagyis egyre szélesebb rétegekhez jut el. Ezen piaci tendencia alapján az tud hosszú távon is fenntartható növekedést produkálni, aki három területen - az egyéni felhasználóknak készített, jellemzően felhő-alapú szolgáltatások, innovatív és olcsó termékek, eszközök gyártása, valamint a cégeknek kínált megoldások terén - is versenyképes, sőt piacvezető lesz - fejtette ki az ügyvezető igazgató.
Papp István szerint a Microsoft az egyetlen olyan vállalat, amelynek már most is megvan a portfóliója mindhárom kategóriára. Kiemelte, hogy a Nokia akvizícióval a Microsoft az okostelefonok piacára is belép. A finn Nokia idén szeptemberben közölte, hogy a Microsoft 5,44 milliárd euróért megveszi a Nokia mobiltelefon-üzletágát. A Nokia részvényesei év végén hagyhatják jóvá a tervezett üzletet, a tranzakció pedig Stephen Elop, a Nokia elnök-vezérigazgatójának közlése szerint várhatóan 2014 első negyedévében fejeződik be. Utóbbi információt Papp István is megerősítette, de nem árult el részleteket arról, mi a terve a Microsoftnak a Nokia komáromi gyárával. Azt ugyanakkor hangsúlyozta: az akvizícióval 12 gyárat vásárol a Microsoft, ebből csak egy az európai gyár, ez pedig a komáromi.
Papp István a most zajló üzleti modellváltás kapcsán elmondta: Magyarországon az okostelefonok piacán jelenleg 10-12 százalékos részesedése van a Microsoftnak; ezt az arányt egy éven belül 15-20 százalékra szeretnék emelni, és a táblagépek piacán is hasonló részesedést céloztak meg. Hozzáfűzte, hogy a felhő alapú szolgáltatásoknál a piac sajátosságai miatt nehéz ilyen becslést adni, de egy 150-200 százalékos növekedés a felhasználók tekintetében Magyarországon reális a következő 2-3 évben.