Szekeres Viktor
Itthon egy hanyagolt film csapott oda az idei Oscar-kedvencnek
Itthon az egyik legnagyobb Oscar-mellőzött film jobban érdekelte a közönséget, mint az, amelyik hazavitte a legjobb filmért járó szobrocskát Los Angelesből.
Az nem feltétlenül számít nagy meglepetésnek itthon, hogy az idei Oscar-kedvenc, a The Artist - A némafilmes nem aratott különösebb sikert, hiszen Amerikában is visszafogottan szerepel a némafilm, az viszont már annál meglepőbb, hogy milyen film pipálta le. Az 5 Oscar-díjat nyert francia alkotást itthon 6 kópián mutatta be a Fórum Hungary és 3 143 néző gondolta úgy, hogy megpróbál véleményt alkotni 2011 legjobb filmjéről, s nem csak látatlanban ítélkezik a fekete-fehér, némafilmes alkotásról. Ez még a hétvége tíz legnézettebb filmje közé kerülésre sem volt elegendő.
A meglepetést az okozta, hogy a sokak szerint az Oscar-jelölések nagy vesztesének számító Shame - A szégyentelen jobban kezdett, mint a The Artist, hiszen hétvégén 3 221-en fizettek be rá Magyarországon, ami egy hajszállal jobb teljesítmény, ráadásul mindez 5 kópián történt. Mi lett volna akkor, ha a Budapest Film belemegy abba, hogy az igazán provokatív, kvázi betiltott plakátokat is felhasználják a kampányhoz?
Az nem feltétlenül számít nagy meglepetésnek itthon, hogy az idei Oscar-kedvenc, a The Artist - A némafilmes nem aratott különösebb sikert, hiszen Amerikában is visszafogottan szerepel a némafilm, az viszont már annál meglepőbb, hogy milyen film pipálta le. Az 5 Oscar-díjat nyert francia alkotást itthon 6 kópián mutatta be a Fórum Hungary és 3 143 néző gondolta úgy, hogy megpróbál véleményt alkotni 2011 legjobb filmjéről, s nem csak látatlanban ítélkezik a fekete-fehér, némafilmes alkotásról. Ez még a hétvége tíz legnézettebb filmje közé kerülésre sem volt elegendő.
A meglepetést az okozta, hogy a sokak szerint az Oscar-jelölések nagy vesztesének számító Shame - A szégyentelen jobban kezdett, mint a The Artist, hiszen hétvégén 3 221-en fizettek be rá Magyarországon, ami egy hajszállal jobb teljesítmény, ráadásul mindez 5 kópián történt. Mi lett volna akkor, ha a Budapest Film belemegy abba, hogy az igazán provokatív, kvázi betiltott plakátokat is felhasználják a kampányhoz?