Szekeres Viktor
Amerikában kitört a Thor-láz
Ahogy az várható volt, a Halálos iramban: Ötödik sebesség árnyékában maradt a Thor, a remek kritikák mellett Amerikában ugyan magas bevételt produkált, de ez a 3D-s előadásoknak is köszönhető.
Amerikában pénteken került bemutatásra a legújabb Marvel képregény-adaptáció, a Thor, s ahogy arra számítani lehetett, a film az első helyen debütált a hétvégi bevételeket figyelembe véve. Ez 66 millió dolláros nyitányt jelent, ami papíron a Pókember és a Vasember kezdés után a harmadik legerősebb szuperhős-start a Marvel-birodalomban. Azonban természetesen az infláció és a 3D-s jegyárak hatása előkelő helyet játszik a harmadik hely megszerzésében, papíron a Thort kevesebben látták a nyitóhétvégéjén, mint annak idején a Hulkot, a Fantasztikus Négyest vagy az X-Ment.
Érdekesség, hogy az amerikai nézők 60%-a döntött úgy, hogy megéri nekik a konvertált 3D-s felár, ami egyébként minimális pluszt biztosít csak a filmélményhez, tehát senki nem marad le semmiről, ha a megszokott helyárat fizeti ki. A közönség nemek szerinti megoszlása az exit pollok szerint egyébként 63%-37% volt a férfiak javára, ami remekül mutatja, hogy a Thor marketingje elsősorban a nők moziba csábításában vallott kudarcot. Ami meglehetősen furcsa, hogy a 25 évesnél idősebb nézők 72%-át tették ki a Thorra beülőknek, holott a képregényfilmek esetében a 25 éven aluliak aránya szokott magasabb lenni.
Amerikában pénteken került bemutatásra a legújabb Marvel képregény-adaptáció, a Thor, s ahogy arra számítani lehetett, a film az első helyen debütált a hétvégi bevételeket figyelembe véve. Ez 66 millió dolláros nyitányt jelent, ami papíron a Pókember és a Vasember kezdés után a harmadik legerősebb szuperhős-start a Marvel-birodalomban. Azonban természetesen az infláció és a 3D-s jegyárak hatása előkelő helyet játszik a harmadik hely megszerzésében, papíron a Thort kevesebben látták a nyitóhétvégéjén, mint annak idején a Hulkot, a Fantasztikus Négyest vagy az X-Ment.
Érdekesség, hogy az amerikai nézők 60%-a döntött úgy, hogy megéri nekik a konvertált 3D-s felár, ami egyébként minimális pluszt biztosít csak a filmélményhez, tehát senki nem marad le semmiről, ha a megszokott helyárat fizeti ki. A közönség nemek szerinti megoszlása az exit pollok szerint egyébként 63%-37% volt a férfiak javára, ami remekül mutatja, hogy a Thor marketingje elsősorban a nők moziba csábításában vallott kudarcot. Ami meglehetősen furcsa, hogy a 25 évesnél idősebb nézők 72%-át tették ki a Thorra beülőknek, holott a képregényfilmek esetében a 25 éven aluliak aránya szokott magasabb lenni.