Napi Online
Nincs mi helyettesítse az összeomló DVD-eladásokat
Bajba kerültek a nagy hollywoodi filmstúdiók, hiszen miközben az egykor a fő bevételi forrásnak tekintett DVD-eladások több mint húsz százalékkal zuhantak, addig más területeken sem tudták jelentősen növelni bevételeiket − derült ki a Digital Entertainment Group (DEG) felméréséből.
A DVD- és Blu-ray-eladásokat magában foglaló kategória piaca az Egyesült Államokban 2,6 milliárd dollárról 2,1 milliárd dollárra esett az idei első negyedévben; a DEG szerint ez leginkább a filmek sikere miatt van, mivel a tavalyi bázis negyedévben jobban tetszettek a filmek a közönségnek. A nem internetes áruházakban dvd-ket vásárlók rohamos ütemben hagytak fel ezzel a szokásukkal: 36 százalékkal, 440 millióra esett a számuk − nem meglepő, hogy a legnagyobb amerikai DVD-bolthálózat, a Blockbuster a közelmúltban csődvédelmet kért.
Tagadhatatlan azonban egy másik folyamat is: a filmnézők egyre kevésbé akarják birtokolni a filmeket, helyette inkább − ha egyáltalán úgy döntenek, hogy az egyszerűen használható illegális letöltés helyett pénzt adnak ki értük − a Netflixhez hasonló online film-előfizető szolgáltatások segítségével nézik meg őket; az ilyen módon befolyó bevétel 33 százalékkal emelkedett, de még mindig nagyon alacsony, csupán 523 millió dollár volt az egész negyedévben.
Az internetes letöltések nyilvánvalóan nem töltik be a dvd-k által hagyott űrt, hiszen a teljes filmeladási és -letöltési kategória árbevétele is esett: 10 százalékkal, 4,7 milliárd dollárra. Néhány filmstúdió úgy próbálja növelni bevételét, hogy az utóbbi időben már két hónappal a mozibemutató után fizetős tévék műsorára bocsátja filmjeit, jelentős bevételnövekedést azonban ezzel sem értek el − miközben a mozifilmek exkluzivitása sérült.
A DVD- és Blu-ray-eladásokat magában foglaló kategória piaca az Egyesült Államokban 2,6 milliárd dollárról 2,1 milliárd dollárra esett az idei első negyedévben; a DEG szerint ez leginkább a filmek sikere miatt van, mivel a tavalyi bázis negyedévben jobban tetszettek a filmek a közönségnek. A nem internetes áruházakban dvd-ket vásárlók rohamos ütemben hagytak fel ezzel a szokásukkal: 36 százalékkal, 440 millióra esett a számuk − nem meglepő, hogy a legnagyobb amerikai DVD-bolthálózat, a Blockbuster a közelmúltban csődvédelmet kért.
Tagadhatatlan azonban egy másik folyamat is: a filmnézők egyre kevésbé akarják birtokolni a filmeket, helyette inkább − ha egyáltalán úgy döntenek, hogy az egyszerűen használható illegális letöltés helyett pénzt adnak ki értük − a Netflixhez hasonló online film-előfizető szolgáltatások segítségével nézik meg őket; az ilyen módon befolyó bevétel 33 százalékkal emelkedett, de még mindig nagyon alacsony, csupán 523 millió dollár volt az egész negyedévben.
Az internetes letöltések nyilvánvalóan nem töltik be a dvd-k által hagyott űrt, hiszen a teljes filmeladási és -letöltési kategória árbevétele is esett: 10 százalékkal, 4,7 milliárd dollárra. Néhány filmstúdió úgy próbálja növelni bevételét, hogy az utóbbi időben már két hónappal a mozibemutató után fizetős tévék műsorára bocsátja filmjeit, jelentős bevételnövekedést azonban ezzel sem értek el − miközben a mozifilmek exkluzivitása sérült.