Szekeres Viktor
A nőket elképesztő, mennyire nem érdekli a Tron: Örökség
Cseppet sem meglepő módon a nők ellenállása miatt nem nyitott kimagaslóan jól Amerikában a Tron: Örökség, hiszen a film nézőinek kétharmadát férfiak tették ki - úgy tűnik a barátnők más programot választottak.
Amerikában a hétvége legnézettebb filmje volt a Tron: Örökség, egészen pontosan 44 millió dollárral kezdett és Amerikán kívül is szert tett 23 millióra. Hazájában 3451 moziban vetített Joseph Kosinski filmjét, ami 5600 vásznat jelentett. A kezdés pedig bár nem mondható rossznak, de az 50 milliós előzetes várakozásoktól elmaradt. Az új Tron premierje erőteljesen koncentrált a 3D-re, hiszen 2424 moziban mutatták be így a filmet, s ezek a mozik a bevételek 82%-áért feleltek. (Idetartozik a 234 IMAX-mozi is, amik a bevétel 24%-át termelték meg.)
A gyengébb szereplés kulcsa pedig a felmérések szerint a nők érdektelensége lehet. Hiába költött rengeteget, majdnem 100 millió dollárt a Disney a Tron: Örökség marketingjére, a hangsúly mindvégig az apa-fia kapcsolaton valamint a vizuális effektusokon volt. Ez pedig úgy tűnik, nem igazán fogta meg a nőket. A felmérések szerint, miközben a film nézőinek 75%-a 18 éven felüli volt, azt is meg lehetett állapítani, hogy 66%-uk férfi volt - ez pedig kiugróan magas aránynak számít a közönségfilmek esetében.
Amerikában a hétvége legnézettebb filmje volt a Tron: Örökség, egészen pontosan 44 millió dollárral kezdett és Amerikán kívül is szert tett 23 millióra. Hazájában 3451 moziban vetített Joseph Kosinski filmjét, ami 5600 vásznat jelentett. A kezdés pedig bár nem mondható rossznak, de az 50 milliós előzetes várakozásoktól elmaradt. Az új Tron premierje erőteljesen koncentrált a 3D-re, hiszen 2424 moziban mutatták be így a filmet, s ezek a mozik a bevételek 82%-áért feleltek. (Idetartozik a 234 IMAX-mozi is, amik a bevétel 24%-át termelték meg.)
A gyengébb szereplés kulcsa pedig a felmérések szerint a nők érdektelensége lehet. Hiába költött rengeteget, majdnem 100 millió dollárt a Disney a Tron: Örökség marketingjére, a hangsúly mindvégig az apa-fia kapcsolaton valamint a vizuális effektusokon volt. Ez pedig úgy tűnik, nem igazán fogta meg a nőket. A felmérések szerint, miközben a film nézőinek 75%-a 18 éven felüli volt, azt is meg lehetett állapítani, hogy 66%-uk férfi volt - ez pedig kiugróan magas aránynak számít a közönségfilmek esetében.