Berta Sándor
Jönnek a 3D-s és interaktív reklámok
A 3D-s technológia a televíziók után hamarosan a hirdetési piacot is meghódíthatja. A szakemberek úgy vélik: a jövő reklámjai egyszerre lesznek interaktívak és 3D-sek.
A viscom szakmai kiállítás a napokban ért véget és az érdeklődők bepillantást nyerhettek a reklámpiac legújabb fejlesztéseibe. A 3d-berlin cég például egy interaktív Indoor-Navigation Guide 3D megoldását mutatta be. Emellett látható volt az hirdetési falrendszer is, amely lehetővé teszi, hogy bárki a különböző reklámajánlatokat és az egyes épületkomplexumokat egyaránt 3D-ben tekinthesse meg. A müncheni SDI médiatechnológiai társaság pedig egy olyan élményvilágot nyújtott a látogatóknak, amelynél a főszerep a digitális arcfelismerő funkciókkal ellátott kirakatoknak jutott. A felületen megjelenített reklámok automatikusan mindig a nézelődő neme és kora szerint változtak.
Az új megoldások világszerte elterjedhetnek akár a kisebb boltokban, a szállodákban, a pályaudvarokon, a repülőtereken és a közterületeken. Az új trendeket megfigyelve az elemzők a gazdasági válság lecsengésével rendkívül bizakodóak és 15-20 százalékos növekedéssel számolnak.
Az Out-of-Home Video Advertising Bureau Europe (OVAB) felmérése rámutatott, hogy az úgynevezett információs kijelzők és a metrókban elhelyezett képernyők egyre népszerűbbek. Ezeknél a megoldásoknál szintén egyre nagyobb teret hódítanak a 3D-s és az interaktív ajánlatok. A cél már nem csak a tartalmak megmutatása és az emberek érdeklődésének felkeltése, hanem a felhasználókkal való párbeszéd kezdeményezése. Csak a német nyelvterületen tíz százalékkal nőtt e termékek forgalma és a növekedés mértéke akár a több tízmillió eurót is elérheti.
A Digital Signage in Europe tanulmány szerint a digitális kültéri reklámok nettó forgalma 2012-ig a 2008-as 220 millió euró közel háromszorosára nő, ezáltal elérheti a 630 millió eurót. Mindez 29 százalékos növekedésnek felel meg.
A viscom szakmai kiállítás a napokban ért véget és az érdeklődők bepillantást nyerhettek a reklámpiac legújabb fejlesztéseibe. A 3d-berlin cég például egy interaktív Indoor-Navigation Guide 3D megoldását mutatta be. Emellett látható volt az hirdetési falrendszer is, amely lehetővé teszi, hogy bárki a különböző reklámajánlatokat és az egyes épületkomplexumokat egyaránt 3D-ben tekinthesse meg. A müncheni SDI médiatechnológiai társaság pedig egy olyan élményvilágot nyújtott a látogatóknak, amelynél a főszerep a digitális arcfelismerő funkciókkal ellátott kirakatoknak jutott. A felületen megjelenített reklámok automatikusan mindig a nézelődő neme és kora szerint változtak.
Az új megoldások világszerte elterjedhetnek akár a kisebb boltokban, a szállodákban, a pályaudvarokon, a repülőtereken és a közterületeken. Az új trendeket megfigyelve az elemzők a gazdasági válság lecsengésével rendkívül bizakodóak és 15-20 százalékos növekedéssel számolnak.
Az Out-of-Home Video Advertising Bureau Europe (OVAB) felmérése rámutatott, hogy az úgynevezett információs kijelzők és a metrókban elhelyezett képernyők egyre népszerűbbek. Ezeknél a megoldásoknál szintén egyre nagyobb teret hódítanak a 3D-s és az interaktív ajánlatok. A cél már nem csak a tartalmak megmutatása és az emberek érdeklődésének felkeltése, hanem a felhasználókkal való párbeszéd kezdeményezése. Csak a német nyelvterületen tíz százalékkal nőtt e termékek forgalma és a növekedés mértéke akár a több tízmillió eurót is elérheti.
A Digital Signage in Europe tanulmány szerint a digitális kültéri reklámok nettó forgalma 2012-ig a 2008-as 220 millió euró közel háromszorosára nő, ezáltal elérheti a 630 millió eurót. Mindez 29 százalékos növekedésnek felel meg.