Szekeres Viktor
2012: csalódást keltő kezdés
Akárcsak a Michael Jackson-film esetében, a 2012 elől is eltűntek a vetélytársak, egy nagyobb stúdió sem mert közönségfilmet küldeni a Sony nagyágyúja ellen. Más kérdés, hogy a 2012 közel sem váltotta be a hozzá fűzött elvárásokat, Roland Emmerich-et már nem veszik komolyan.
"Természetesen" özönlött a nép a világvége katasztrófafilmre, azonban a 2012 egy hétvége alatt beszedett 65,2 millió dollárja közel sem az az eredmény, amire számított a stúdió, mikor legyártotta a filmet, mely közel 200 millió dollárba kerül, s ehhez még tetemes, majd 70 millió dollárosra rúgó marketingköltséget is hozzá lehet számolni. Az idei 7. legerősebb nyitány pedig azért tekinthető csalódásnak, mert Emmerich 2004-es katasztrófafilmje, a Holnapután is 68 millió dollárral nyitott, vagyis hype ode vagy oda, kevesebben tekintették meg a rendező mostani próbálkozását.
A viszonylagos bukás oka egyértelműen az, hogy a fiatalok annyira nem voltak nyitottak a filmre, hiszen mégiscsak egy John Cusack volt a főszereplő, sehol sem volt Megan Fox vagy Shia LaBeouf, s épp ezért a nézőknek mindössze 45%-a volt 25 éven aluli Amerikában. (A férfi-nő eloszlás 52-48% volt.)
A 2012 vetélytársaként maximum a Rockhajó (Pirate Radio) volt említhető, az angol film 2,9 millió dollárral a 11. helyen mutatkozott be, majd fél évvel a magyar premier után. (Érdekesség, hogy a film nálunk még a The Boat That Rocked angol címmel került mozikba, ezt változtatták meg az amerikaiak kedvéért.) A gyenge kezdés a kevesebb mozinak és a rock 'n' roll témájú filmek már megszokott visszafogott szereplésének volt köszönhető.
A hétvége eseménye volt még, hogy a Paranormal Activity és a Páros mellékhatás (Couples Retreat) egyaránt átlépte a 100 milliós álomhatárt Amerikában, de már mindenki a most kezdődött új hétvégére figyel, amikor minden bizonnyal az Alkonyat: Újhold fog rekordközeli teljesítményt nyújtani. Szerencsére a tinilányok kedvence ezúttal konkurenciát is kap, mégpedig a Planet 51 című animációs scifi és a The Blind Side című sportdráma "személyében".
"Természetesen" özönlött a nép a világvége katasztrófafilmre, azonban a 2012 egy hétvége alatt beszedett 65,2 millió dollárja közel sem az az eredmény, amire számított a stúdió, mikor legyártotta a filmet, mely közel 200 millió dollárba kerül, s ehhez még tetemes, majd 70 millió dollárosra rúgó marketingköltséget is hozzá lehet számolni. Az idei 7. legerősebb nyitány pedig azért tekinthető csalódásnak, mert Emmerich 2004-es katasztrófafilmje, a Holnapután is 68 millió dollárral nyitott, vagyis hype ode vagy oda, kevesebben tekintették meg a rendező mostani próbálkozását.
A viszonylagos bukás oka egyértelműen az, hogy a fiatalok annyira nem voltak nyitottak a filmre, hiszen mégiscsak egy John Cusack volt a főszereplő, sehol sem volt Megan Fox vagy Shia LaBeouf, s épp ezért a nézőknek mindössze 45%-a volt 25 éven aluli Amerikában. (A férfi-nő eloszlás 52-48% volt.)
A 2012 vetélytársaként maximum a Rockhajó (Pirate Radio) volt említhető, az angol film 2,9 millió dollárral a 11. helyen mutatkozott be, majd fél évvel a magyar premier után. (Érdekesség, hogy a film nálunk még a The Boat That Rocked angol címmel került mozikba, ezt változtatták meg az amerikaiak kedvéért.) A gyenge kezdés a kevesebb mozinak és a rock 'n' roll témájú filmek már megszokott visszafogott szereplésének volt köszönhető.
A hétvége eseménye volt még, hogy a Paranormal Activity és a Páros mellékhatás (Couples Retreat) egyaránt átlépte a 100 milliós álomhatárt Amerikában, de már mindenki a most kezdődött új hétvégére figyel, amikor minden bizonnyal az Alkonyat: Újhold fog rekordközeli teljesítményt nyújtani. Szerencsére a tinilányok kedvence ezúttal konkurenciát is kap, mégpedig a Planet 51 című animációs scifi és a The Blind Side című sportdráma "személyében".