Napi Online
Alig nőttek a tévés reklámbevételek
Csekély mértékben, mintegy 2 százalékkal, 71,5 milliárd forintra nőttek a televíziók reklámbevételei 2008-ban az előző évhez képest.
Az adatot szolgáltató rádiók reklámbevétele tavaly 7 százalékkal 7 milliárd forintra csökkent 2007-hez képest - mondta Nagy István Ottó, az Ernst&Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója sajtótájékoztatón. Az igazgató ismertette a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) felmérését, amely az elektronikus médiumok 2008-as reklámbevételeit összegzi. A 2008. évi televíziós és rádiós reklámtorta az elektronikus médiumok reklámokból befolyt, tényleges, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett, úgynevezett "net-net" árbevételét tükrözi.
A reklámtorta adatszolgáltatói között a Magyarországon reklámot értékesítő, magyar nyelvű televíziós csatornák csaknem mindegyike megtalálható (összesen 31 adó), míg a rádiók közül négy adott információt (Danubius, Juventus, Sláger, és Gazdasági Rádió). A rádiós reklámpiac eredményeit befolyásolhatja, hogy a Magyar Rádió sem 2007-ben, sem 2008-ban nem volt az adatszolgáltatók között.
Az összesítés szerint 2008-ban a televíziók reklám szpotokból származó összbevétele 67,9 milliárd forint volt, ami 1,2 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest. 2008-ban a nem szpot jellegű szponzorációs bevételek 3,5 milliárd forintot tettek ki; ez jelentős, 20 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.
A tavalyi utolsó negyedévben már elkezdte éreztetni hatását a gazdasági válság, amit a korábban várttól elmaradó reklámbevételi számok igazolnak, míg 2009-re a médiapiac és a gazdaság számottevő szereplői határozott visszaesést prognosztizálnak - mondta Málnay B. Levente, a MEME elnöke.
A MEME, amely az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő egyetlen szervezet, negyedik alkalommal publikálta az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit az Ernst and Young gyűjtötte és összesítette.
Az adatot szolgáltató rádiók reklámbevétele tavaly 7 százalékkal 7 milliárd forintra csökkent 2007-hez képest - mondta Nagy István Ottó, az Ernst&Young könyvvizsgáló és tanácsadó cég Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója sajtótájékoztatón. Az igazgató ismertette a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) felmérését, amely az elektronikus médiumok 2008-as reklámbevételeit összegzi. A 2008. évi televíziós és rádiós reklámtorta az elektronikus médiumok reklámokból befolyt, tényleges, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett, úgynevezett "net-net" árbevételét tükrözi.
A reklámtorta adatszolgáltatói között a Magyarországon reklámot értékesítő, magyar nyelvű televíziós csatornák csaknem mindegyike megtalálható (összesen 31 adó), míg a rádiók közül négy adott információt (Danubius, Juventus, Sláger, és Gazdasági Rádió). A rádiós reklámpiac eredményeit befolyásolhatja, hogy a Magyar Rádió sem 2007-ben, sem 2008-ban nem volt az adatszolgáltatók között.
Az összesítés szerint 2008-ban a televíziók reklám szpotokból származó összbevétele 67,9 milliárd forint volt, ami 1,2 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest. 2008-ban a nem szpot jellegű szponzorációs bevételek 3,5 milliárd forintot tettek ki; ez jelentős, 20 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.
A tavalyi utolsó negyedévben már elkezdte éreztetni hatását a gazdasági válság, amit a korábban várttól elmaradó reklámbevételi számok igazolnak, míg 2009-re a médiapiac és a gazdaság számottevő szereplői határozott visszaesést prognosztizálnak - mondta Málnay B. Levente, a MEME elnöke.
A MEME, amely az elektronikus média legnagyobb képviselőit tömörítő egyetlen szervezet, negyedik alkalommal publikálta az éves elektronikus reklámbevételeket a tagok által nyújtott adatok alapján. A műsorszolgáltatók eredményeit az Ernst and Young gyűjtötte és összesítette.