Szekeres Viktor
Tűzijáték: csak az RTL Klubon nézzük
Ha az egymással versenyző konkurens műsorok nézettségi adatainak nem is hiszünk, remek képet lehet kapni a hazai tévézési szokásokról, hogy ha akkor vizsgáljuk meg ezen számokat, amikor a csatornák ugyanazt a műsort adják. Ugyanis ez esetben, a nézők feltehetően kedvenc csatornájukat választják.
Ez a kedvenc csatorna pedig szokás szerint az RTL Klub, mely az elmúlt években sorra nyerte a tripla, m1-TV2-RTL tűzijáték közvetítéseket. Idén ez a sikersorozat arra késztette a TV2-t, hogy szakítson a hagyományokkal és kísérletet tegyen arra, hogy kiderüljön, vajon a nézőket tényleg érdekli-e a színes látványosság vagy csak jobb híján figyelik abszurd módon a rakéták pukkanását a tévében.
Míg tehát az RTL Klub és az m1 az augusztus 20-i ünnep csúcspontját közvetítette, addig a TV2 a Sárkány fia című, David Wu-akciómozival kényeztette a nézőket - mindhiába. A nézők majd 50%-a ugyanis a tűzijátékot választotta: 32,4%-uk az RTL Klubon figyelte azt, míg 16,7%-uk a magyar közszolgálati adón. A TV2 5 százalékponttal kisebb közönségarányt tudott csak produkálni, ami még így is majdnem 1 millió nézőt jelentett.
Ez a kedvenc csatorna pedig szokás szerint az RTL Klub, mely az elmúlt években sorra nyerte a tripla, m1-TV2-RTL tűzijáték közvetítéseket. Idén ez a sikersorozat arra késztette a TV2-t, hogy szakítson a hagyományokkal és kísérletet tegyen arra, hogy kiderüljön, vajon a nézőket tényleg érdekli-e a színes látványosság vagy csak jobb híján figyelik abszurd módon a rakéták pukkanását a tévében.
Míg tehát az RTL Klub és az m1 az augusztus 20-i ünnep csúcspontját közvetítette, addig a TV2 a Sárkány fia című, David Wu-akciómozival kényeztette a nézőket - mindhiába. A nézők majd 50%-a ugyanis a tűzijátékot választotta: 32,4%-uk az RTL Klubon figyelte azt, míg 16,7%-uk a magyar közszolgálati adón. A TV2 5 százalékponttal kisebb közönségarányt tudott csak produkálni, ami még így is majdnem 1 millió nézőt jelentett.