MTI
Elkapkodják az olcsó DVD-ket a csehek
Rekordszámú, majdnem 60 millió olcsó DVD-film került a cseh piacra tavaly a különféle újságok mellékleteként. A kiadók ebből származó nyeresége mintegy 873 millió korona volt, ami 200 millióval több, mint amennyit az új DVD-filmek önálló forgalmazása hozott - közölte kedden Prágában a cseh kiadókat és a forgalmazókat tömörítő DVD Group.
"Az olcsó DVD-filmek növekvő népszerűségük ellenére egyelőre nem veszélyeztetik a premierfilmek eladását és forgalmazását. A videó-, CD- és DVD-kölcsönzők jövőbeni léte azonban veszélybe kerülhet" - jelentette ki sajtóértekezleten Pavel Borowiec, a csoport képviselője. A DVD Group kimutatása szerint tavaly 260 filmet fogalmaztak olcsó DVD formájában az újságok mellékleteként összesen 59,4 millió példányban. A bevétel 873 millió koronára rúgott. Az egy évvel korábbi helyzethez képest ez óriási ugrás. 2006-ban ugyanis az újságok mellékleteként mintegy kétmillió DVD került piacra, s bevétel 100 millió korona körül alakult.
Az olcsó DVD filmek ára Csehországban 30 koronától 90 koronáig terjed, míg a premierfilmeket tartalmazóké 300 és 400 korona között mozog. Az olcsó DVD-filmek dömpingje ellenére a premierfilmek eladása tavalyi 13 százalékkal emelkedett. Összesen mintegy 2,5 millió premierfilmes DVD kelt el a piacon. A videókölcsönzők már tavaly megérezték az olcsó DVD-filmek dömpingjét. A kölcsönzőkben a régebbi DVD-filmek kölcsönzése, illetve eladása tíz százalékkal csökkent.
"Valószínű, hogy ezt a konkurenciát csak azok a kölcsönzőhálózatok élik túl, amelyek a legújabb filmeket tudják ajánlani ügyfeleiknek, s emellett még más fontos szolgáltatást is nyújtani képesek" - vélte Borowiec.
"Az olcsó DVD-filmek növekvő népszerűségük ellenére egyelőre nem veszélyeztetik a premierfilmek eladását és forgalmazását. A videó-, CD- és DVD-kölcsönzők jövőbeni léte azonban veszélybe kerülhet" - jelentette ki sajtóértekezleten Pavel Borowiec, a csoport képviselője. A DVD Group kimutatása szerint tavaly 260 filmet fogalmaztak olcsó DVD formájában az újságok mellékleteként összesen 59,4 millió példányban. A bevétel 873 millió koronára rúgott. Az egy évvel korábbi helyzethez képest ez óriási ugrás. 2006-ban ugyanis az újságok mellékleteként mintegy kétmillió DVD került piacra, s bevétel 100 millió korona körül alakult.
Az olcsó DVD filmek ára Csehországban 30 koronától 90 koronáig terjed, míg a premierfilmeket tartalmazóké 300 és 400 korona között mozog. Az olcsó DVD-filmek dömpingje ellenére a premierfilmek eladása tavalyi 13 százalékkal emelkedett. Összesen mintegy 2,5 millió premierfilmes DVD kelt el a piacon. A videókölcsönzők már tavaly megérezték az olcsó DVD-filmek dömpingjét. A kölcsönzőkben a régebbi DVD-filmek kölcsönzése, illetve eladása tíz százalékkal csökkent.
"Valószínű, hogy ezt a konkurenciát csak azok a kölcsönzőhálózatok élik túl, amelyek a legújabb filmeket tudják ajánlani ügyfeleiknek, s emellett még más fontos szolgáltatást is nyújtani képesek" - vélte Borowiec.