Napi Online
Három éven belül piacvezető szeretne lenni a TV2
Három éven belül piacvezető szereplővé kíván válni a TV2, amely épp most ünnepli tizedik születésnapját - mondta a csatorna júliusban kinevezett vezérigazgatója, aki, miután szerdán ismertette munkatársaival a vállalat új stratégiáját, annak főbb sarokpontjairól olvasóinknak is beszámolt.
Az óhajtott piacvezetői pozíció elérése érdekében a TV2 egy egységes vállalatcsoportként működve (a csoport tagjai: a TV2, az Interaktív és a Telefor) a műsorok és a szervezet fejlesztésére, valamint a bevételi források bővítésére koncentrál. Ennek érdekében letisztult, világos működési struktúrát alakítottak ki, s az új szervezetben megszüntették az eddigi tagoltságból adódó párhuzamosságokat, emellett központosítják a korábban számos helyen fellelhető területeket.
Egységes koordináció alá helyezik a gyártói kapacitást például a hírigazgatóságon és a TV2 fő beszállítójának tekintethető Interaktív Kft.-nél, de e vállalkozás megőrzi önállóságát. A múlt hét pénteken zárult átszervezés 37 fő elbocsátásával járt, ez hat százaléka a csoport foglalkoztatotti számának. Az átalakítással felszabaduló forrásokat vissza kívánják forgatni a cégcsoport működésébe, új műsorok kifejlesztése, gyártása, szervezetfejlesztés, illetve a marketing- és kommunikációs tevékenység megerősítése céljából.
A TV2 összehangolt műsorpolitikát kíván folytatni annak érdekében, hogy tartalommal "töltsék meg" az ez év elején bevezetett "TV2 meg én" szlogent, ami kifejezi azt, hogy a csatorna partnerként kezeli nézőit. Ennek során a TV2 lehetőséget kíván adni a néző és a csatorna közti interaktivitásra, el tudják képzelni azt is, hogy bizonyos időközönként a nézők befolyásolják a műsorrendet (például kiválasszák, hogy milyen film menjen aznap), feltöltsék videóikat a TV2 honlapjára - amelyeket aztán majd bemutat a televízió -, valamint részt vehessenek a csatorna legsikeresebb műsorainak kapcsán szervezett klubokban.
Fejlesztik műsorstruktúrájukat, hogy kibővítsék azt az idősávot (Tények, Aktív, Jóban Rosszban), amelyben időnként már most is piacvezető a csatorna. Mindezek mellett minden "szezonra" terveznek egy olyan sikeres műsort, ami hétköznapi beszédtémát ad a nézőknek, mint például anno a Megasztár, most pedig a Nagy Fogyás. Merész műsorokat és merész kommunikációt ígér az új vezérigazgató, de nem a bulvárosodás irányába haladnak.
A bevételek és a profitabilitás terén is vezető szerepet céloz meg a TV2: tovább bővíti a TV2 Brand Care kreatív reklámfelületeit és új bevételi forrásokat céloz meg. A vezérigazgató lehetőséget lát a terjesztési bevételek bővítésében, azaz hogy a TV2 a tartalmaiért cserébe pénzt kapjon a kábelszolgáltatóktól, s nagy reményeket fűz a harmadik félnek nyújtott szolgáltatásokhoz is. Hiszen mivel a csatorna nyár óta a páneurópai médiavállalat, a ProSiebenSat.1 tagja lett, lehetőség nyílt arra, hogy a TV2-csoport két tagja, az Interaktív és a Telefor is beszálljon a nemzetközi gyártásba és a telco szolgáltatások nyújtásába.
Az óhajtott piacvezetői pozíció elérése érdekében a TV2 egy egységes vállalatcsoportként működve (a csoport tagjai: a TV2, az Interaktív és a Telefor) a műsorok és a szervezet fejlesztésére, valamint a bevételi források bővítésére koncentrál. Ennek érdekében letisztult, világos működési struktúrát alakítottak ki, s az új szervezetben megszüntették az eddigi tagoltságból adódó párhuzamosságokat, emellett központosítják a korábban számos helyen fellelhető területeket.
Egységes koordináció alá helyezik a gyártói kapacitást például a hírigazgatóságon és a TV2 fő beszállítójának tekintethető Interaktív Kft.-nél, de e vállalkozás megőrzi önállóságát. A múlt hét pénteken zárult átszervezés 37 fő elbocsátásával járt, ez hat százaléka a csoport foglalkoztatotti számának. Az átalakítással felszabaduló forrásokat vissza kívánják forgatni a cégcsoport működésébe, új műsorok kifejlesztése, gyártása, szervezetfejlesztés, illetve a marketing- és kommunikációs tevékenység megerősítése céljából.
A TV2 összehangolt műsorpolitikát kíván folytatni annak érdekében, hogy tartalommal "töltsék meg" az ez év elején bevezetett "TV2 meg én" szlogent, ami kifejezi azt, hogy a csatorna partnerként kezeli nézőit. Ennek során a TV2 lehetőséget kíván adni a néző és a csatorna közti interaktivitásra, el tudják képzelni azt is, hogy bizonyos időközönként a nézők befolyásolják a műsorrendet (például kiválasszák, hogy milyen film menjen aznap), feltöltsék videóikat a TV2 honlapjára - amelyeket aztán majd bemutat a televízió -, valamint részt vehessenek a csatorna legsikeresebb műsorainak kapcsán szervezett klubokban.
Fejlesztik műsorstruktúrájukat, hogy kibővítsék azt az idősávot (Tények, Aktív, Jóban Rosszban), amelyben időnként már most is piacvezető a csatorna. Mindezek mellett minden "szezonra" terveznek egy olyan sikeres műsort, ami hétköznapi beszédtémát ad a nézőknek, mint például anno a Megasztár, most pedig a Nagy Fogyás. Merész műsorokat és merész kommunikációt ígér az új vezérigazgató, de nem a bulvárosodás irányába haladnak.
A bevételek és a profitabilitás terén is vezető szerepet céloz meg a TV2: tovább bővíti a TV2 Brand Care kreatív reklámfelületeit és új bevételi forrásokat céloz meg. A vezérigazgató lehetőséget lát a terjesztési bevételek bővítésében, azaz hogy a TV2 a tartalmaiért cserébe pénzt kapjon a kábelszolgáltatóktól, s nagy reményeket fűz a harmadik félnek nyújtott szolgáltatásokhoz is. Hiszen mivel a csatorna nyár óta a páneurópai médiavállalat, a ProSiebenSat.1 tagja lett, lehetőség nyílt arra, hogy a TV2-csoport két tagja, az Interaktív és a Telefor is beszálljon a nemzetközi gyártásba és a telco szolgáltatások nyújtásába.