Szekeres Viktor
Rettegj TV2 és RTL: A Viasat 3 a csúcsra tör
Amellett, hogy egyre népszerűbb lesz a Viasat 3, a csatorna nem próbál a babérjain ülni és egyre több amerikai sorozatot mutat be, miközben az európai tévés produkciókat sem hanyagolja és a magyar retrónak is otthont ad.
A csatorna idén olyan sorozatokat zsákolt be, mint a kultikus Veronica Mars, a Las Vegas vagy a Férfi a fán terem, melyet alig pár hónappal az amerikai premier után kezdett el adni. A továbbiakban is hasonló tempót követ az adó, hiszen augusztus végén 2006 egyik legnagyobb kritikai sikere, a Dexter is útjának indul a Viasaton.
Naná, hogy a jó sorozatok indukálta nézettségnövekedés a csatorna reklámbevételeit is előrelendítette. Tudjuk ezt onnan, hogy nyilvánosságra hozta második negyedéves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a VIASAT3 tulajdonosa. A 2007. június 30-án lezárult első félévében a VIASAT3 másfélszeresére növelte árbevételét az előző év hasonló időszakához képest.
A reklámpiaci részesedés növekedésének és a kiváló nézettségi eredményeknek köszönhetően, 2007 második negyedévében - 2006 azonos időszakához képest - 31-ről 49 millió svéd koronára (1.337 millió Ft) nőtt a VIASAT3 bevétele, ami 59%-os növekményt jelent. Az első félévet tekintve a csatorna 55-ről 82 millió svéd koronára (2.250 millió Ft) növelte árbevételét, ami 49%-os növekedésnek felel meg.
A VIASAT3 üzemi nyeresége 2007 második negyedévében 4-ről 12 millió svéd koronára (329 millió Ft) nőtt az előző év hasonló időszakához képest, míg az első félév üzemi nyeresége 1 millió svéd koronáról 16-ra (442 millió Ft) emelkedett. A fenti adatokat egybevetve, a csatorna nyereségrátája a második negyedévben 12-ről 25%-ra, az első félévben 1-ről 20%-ra nőtt.
"Töretlen növekedésünk és egészséges üzemi nyereségünk stabil alapot nyújtanak a csatornának a digitális átálláshoz. Ezen eredmények, az üzleti modellünk és az anyacég MTG által biztosított háttér segítségével arra készülünk, hogy a VIASAT3 a digitális korszak egyik fő haszonélvezője, és a mostaninál még jelentősebb piaci szereplője legyen" - mondta Kocsis Attila, a VIASAT3 vezérigazgatója.
A csatorna idén olyan sorozatokat zsákolt be, mint a kultikus Veronica Mars, a Las Vegas vagy a Férfi a fán terem, melyet alig pár hónappal az amerikai premier után kezdett el adni. A továbbiakban is hasonló tempót követ az adó, hiszen augusztus végén 2006 egyik legnagyobb kritikai sikere, a Dexter is útjának indul a Viasaton.
Naná, hogy a jó sorozatok indukálta nézettségnövekedés a csatorna reklámbevételeit is előrelendítette. Tudjuk ezt onnan, hogy nyilvánosságra hozta második negyedéves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a VIASAT3 tulajdonosa. A 2007. június 30-án lezárult első félévében a VIASAT3 másfélszeresére növelte árbevételét az előző év hasonló időszakához képest.
A reklámpiaci részesedés növekedésének és a kiváló nézettségi eredményeknek köszönhetően, 2007 második negyedévében - 2006 azonos időszakához képest - 31-ről 49 millió svéd koronára (1.337 millió Ft) nőtt a VIASAT3 bevétele, ami 59%-os növekményt jelent. Az első félévet tekintve a csatorna 55-ről 82 millió svéd koronára (2.250 millió Ft) növelte árbevételét, ami 49%-os növekedésnek felel meg.
A VIASAT3 üzemi nyeresége 2007 második negyedévében 4-ről 12 millió svéd koronára (329 millió Ft) nőtt az előző év hasonló időszakához képest, míg az első félév üzemi nyeresége 1 millió svéd koronáról 16-ra (442 millió Ft) emelkedett. A fenti adatokat egybevetve, a csatorna nyereségrátája a második negyedévben 12-ről 25%-ra, az első félévben 1-ről 20%-ra nőtt.
"Töretlen növekedésünk és egészséges üzemi nyereségünk stabil alapot nyújtanak a csatornának a digitális átálláshoz. Ezen eredmények, az üzleti modellünk és az anyacég MTG által biztosított háttér segítségével arra készülünk, hogy a VIASAT3 a digitális korszak egyik fő haszonélvezője, és a mostaninál még jelentősebb piaci szereplője legyen" - mondta Kocsis Attila, a VIASAT3 vezérigazgatója.