Szekeres Viktor
A TV2 sorozatait laposra veri a Forma1
Hol vannak azok az idők, amikor a Forma1 szitokszónak számított a hazai tévés piacon, amikor még a tévécsatornák azon versengtek, hogy ki tud minél kevesebb pénzt ajánlani a közvetítés jogokért, hogy nehogy véletlenül adni kelljen az autóversenyt?
A régebben az emberek érdeklődését csak csekély mértékben felkeltő sebességparádé tavaly ismét divat lett és az idei szoros versenynek köszönhetően a sportág a tévében nagyobb népszerűségnek örvend, mint valaha.
Nem is csoda, hogy az RTL Klub minden cseppet ki akar facsarni a száguldó cirkuszból, hiszen nem csak a futamokat üvöltheti végig a töretlen népszerűségnek örvendő Palik László, hanem az időfutamokat is, sőt a csatorna a futamok közti szünetekre még magazinműsorral is kedveskedik a nézőknek.
És hogy miért is szűköl annyira a TV2 Alonsóék miatt? Nos a nézettségi mérések szerint a hétvégi versenyt 1,369 millióan látták, ami kiemelkedő, 46%-os közönségarányt jelent, pedig a konkurens országos adón nem kisebb sorozatok mentek, mint a Smallville, a South Beach vagy a Psych - 15-20%-os SHR-rel. Ami még rémisztőbb adat, hogy a 18-39 éves férfiak között a Forma1 közönségaránya elérte a 62%-ot, vagyis a tévéző fiatal férfiak majd 2/3-a választotta délutáni szórakozásnak az autóversenyt.
A régebben az emberek érdeklődését csak csekély mértékben felkeltő sebességparádé tavaly ismét divat lett és az idei szoros versenynek köszönhetően a sportág a tévében nagyobb népszerűségnek örvend, mint valaha.
Nem is csoda, hogy az RTL Klub minden cseppet ki akar facsarni a száguldó cirkuszból, hiszen nem csak a futamokat üvöltheti végig a töretlen népszerűségnek örvendő Palik László, hanem az időfutamokat is, sőt a csatorna a futamok közti szünetekre még magazinműsorral is kedveskedik a nézőknek.
És hogy miért is szűköl annyira a TV2 Alonsóék miatt? Nos a nézettségi mérések szerint a hétvégi versenyt 1,369 millióan látták, ami kiemelkedő, 46%-os közönségarányt jelent, pedig a konkurens országos adón nem kisebb sorozatok mentek, mint a Smallville, a South Beach vagy a Psych - 15-20%-os SHR-rel. Ami még rémisztőbb adat, hogy a 18-39 éves férfiak között a Forma1 közönségaránya elérte a 62%-ot, vagyis a tévéző fiatal férfiak majd 2/3-a választotta délutáni szórakozásnak az autóversenyt.