Szekeres Viktor
Itthon is orbitálisat robbantott a 300
Nem csak Amerikából áll a világ. Bár ott termelik a filmek az összbevételük átlagosan 50%-át, azért mi is hozzátettünk egy kis szeletet a sikerhez.
Az első héten csak Budapesten 52.667-en látták a filmet, ami a valamivel 1000 forint fölötti átlagos jegyárral számolva 55.513.295 forint bevételt jelentett a moziknak és a forgalmazónak. Országos viszonylatban, akárcsak az Egyesült Államok vs. a többi ország esetében, nagyjából kétszer ennyi bevételre lehet számítani, hiszen a budapesti 2 millió lakos nagyjából annyit jár moziba, mint a vidéki 8 millió.
Ezzel a nyitással természetesen a 300 az idei év legnagyobb mozi rohamát kiváltó film, 2007 legjobb elsőhetes teljesítményét produkálta a spártaiak hősies küzdelme - a Szellemlovas és az S.O.S. Szerelem 30 millió körüli nyitásával így hátrébb kerültek a rangsorban - de persze csak idő kérdése az újabb változás, hiszen jövő héten mutatják be a T4xit, mely budapesti viszonylatban akár 100 millió fölötti premiert is produkálhat.
Szerencsére tehát a magyar ízlés sem maradt el az amerikaitól és ezúttal a hazai marketingnek is jár egy piros pont, hogy kellőképpen promotálta a szinte biztos befutó filmet.
Az első héten csak Budapesten 52.667-en látták a filmet, ami a valamivel 1000 forint fölötti átlagos jegyárral számolva 55.513.295 forint bevételt jelentett a moziknak és a forgalmazónak. Országos viszonylatban, akárcsak az Egyesült Államok vs. a többi ország esetében, nagyjából kétszer ennyi bevételre lehet számítani, hiszen a budapesti 2 millió lakos nagyjából annyit jár moziba, mint a vidéki 8 millió.
Ezzel a nyitással természetesen a 300 az idei év legnagyobb mozi rohamát kiváltó film, 2007 legjobb elsőhetes teljesítményét produkálta a spártaiak hősies küzdelme - a Szellemlovas és az S.O.S. Szerelem 30 millió körüli nyitásával így hátrébb kerültek a rangsorban - de persze csak idő kérdése az újabb változás, hiszen jövő héten mutatják be a T4xit, mely budapesti viszonylatban akár 100 millió fölötti premiert is produkálhat.
Szerencsére tehát a magyar ízlés sem maradt el az amerikaitól és ezúttal a hazai marketingnek is jár egy piros pont, hogy kellőképpen promotálta a szinte biztos befutó filmet.