Napi Online
Indul a Sztárok a jégen
Ha nevében nem is, de költségvetésében és kivitelezésében ismét egy megaprodukcióba kezd a TV2, pénteken este indul ugyanis a Sztárok a jégen című, show-elemekkel tarkított produkció, amelytől átlagon felüli nézőszámot vár a csatorna
Február 16-án, pénteken elindul a TV2 új szuperprodukciója, a Sztárok a jégen. A műsor alapformátumából legalább három-négy különböző változat is kering a világban, ám a magyar - bár követi a nemzetközi trendeket - a kereskedelmi csatorna saját fejlesztése - mondta Poich Loránd, a TV2 programigazgatója. A Dancing on ice számos európai országban aratott nézettségi sikereket, többek között a TV2 testvércsatornáján, a holland SBS 6-on.
A TV2 azt várja az új produkciótól, hogy a csatorna kereskedelmileg legfontosabb célközönsége, a 18-49 éves korosztály körében a televízió fő műsoridejének átlagát meghaladó nézettséget hozzon, sőt a fiatal városi női nézők körében még ennél is nagyobb sikerre számítanak. Ha pedig ezek teljesülnek, akár a folytatáson is gondolkodhatnak.
Arra a kérdésünkre, hogy miért erre az időszakra esik a produkció indítása - amely bár sok embert ültet a tévé elé, ám ilyenkor még meglehetősen kicsi a reklámozási hajlandóság -, Poich kifejtette: egyrészt egy jeges műsort nem lett volna célszerű a melegebb időjárásban elindítani, másrészt a televízió nem érzékeli a reklámszűkét, sőt a korábbi évekkel ellentétben idén januárban például a 2006-os - viszonylag alacsony - bázishoz képest 25 százalékkal nőtt a TV2 reklámértékesítése. Mindezek mellett annak is szerepe volt a produkció indításának időzítésében, hogy úgy tudják, az RTL Klub is készült egy hasonló produkcióra. (A konkurens csatorna azonban nem lépett.)
Poich elmondta, hogy például az Egyesült Államokban gyakori, Magyarországon viszont újdonság a korábbi show-műsorokhoz képest, hogy a Sztárok a jégen kétestés műsor, azaz minden pénteken és szombaton láthatják a nézők. A pénteki adásban mutatják be jégtánctudásukat a sztárok és párjaik, az Euroice profi korcsolyázói. A műsor végén a zsűri és a nézők szavazatai alapján a két legkevesebb szavazatot kapott páros párbajozhat a másnapi, show-elemekkel is gazdagított adásban.
Éppen ez utóbbi, illetve a "kiállítás" miatt is igen költséges produkcióról van szó. Azt ugyan nem árulta el a programigazgató, hogy valójában mennyibe kerül a TV2-nek ez a várhatóan kilenc hétig futó műsor, amelynek felvételei a csatorna központjában kialakított jégpályán készülnek, de érzékeltette, hogy nagyságrendileg a Megasztáréhoz hasonló összeget emészt fel. A programot a TV2 tulajdonosának cége, az Interaktív készíti.
Február 16-án, pénteken elindul a TV2 új szuperprodukciója, a Sztárok a jégen. A műsor alapformátumából legalább három-négy különböző változat is kering a világban, ám a magyar - bár követi a nemzetközi trendeket - a kereskedelmi csatorna saját fejlesztése - mondta Poich Loránd, a TV2 programigazgatója. A Dancing on ice számos európai országban aratott nézettségi sikereket, többek között a TV2 testvércsatornáján, a holland SBS 6-on.
A TV2 azt várja az új produkciótól, hogy a csatorna kereskedelmileg legfontosabb célközönsége, a 18-49 éves korosztály körében a televízió fő műsoridejének átlagát meghaladó nézettséget hozzon, sőt a fiatal városi női nézők körében még ennél is nagyobb sikerre számítanak. Ha pedig ezek teljesülnek, akár a folytatáson is gondolkodhatnak.
Arra a kérdésünkre, hogy miért erre az időszakra esik a produkció indítása - amely bár sok embert ültet a tévé elé, ám ilyenkor még meglehetősen kicsi a reklámozási hajlandóság -, Poich kifejtette: egyrészt egy jeges műsort nem lett volna célszerű a melegebb időjárásban elindítani, másrészt a televízió nem érzékeli a reklámszűkét, sőt a korábbi évekkel ellentétben idén januárban például a 2006-os - viszonylag alacsony - bázishoz képest 25 százalékkal nőtt a TV2 reklámértékesítése. Mindezek mellett annak is szerepe volt a produkció indításának időzítésében, hogy úgy tudják, az RTL Klub is készült egy hasonló produkcióra. (A konkurens csatorna azonban nem lépett.)
Poich elmondta, hogy például az Egyesült Államokban gyakori, Magyarországon viszont újdonság a korábbi show-műsorokhoz képest, hogy a Sztárok a jégen kétestés műsor, azaz minden pénteken és szombaton láthatják a nézők. A pénteki adásban mutatják be jégtánctudásukat a sztárok és párjaik, az Euroice profi korcsolyázói. A műsor végén a zsűri és a nézők szavazatai alapján a két legkevesebb szavazatot kapott páros párbajozhat a másnapi, show-elemekkel is gazdagított adásban.
Éppen ez utóbbi, illetve a "kiállítás" miatt is igen költséges produkcióról van szó. Azt ugyan nem árulta el a programigazgató, hogy valójában mennyibe kerül a TV2-nek ez a várhatóan kilenc hétig futó műsor, amelynek felvételei a csatorna központjában kialakított jégpályán készülnek, de érzékeltette, hogy nagyságrendileg a Megasztáréhoz hasonló összeget emészt fel. A programot a TV2 tulajdonosának cége, az Interaktív készíti.