Szekeres Viktor
Bukott a Valami Amerika rendezőjének új filmje
Ki hitte volna, hogy a marketing nem minden. Sokan úgy vélekednek, hogy mindent le lehet nyomni az emberek torkán, ha elég erőteljesen reklámozzuk.
Erre a tételre cáfolt rá Herendi Gábor új filmje, a Lora. Herendi a Valami Amerika hatalmas közönségsikere és a keltett hullámok által sikerre vitt Magyar vándor után úgy gondolta, hogy ha kellően megnyomnak egy kevéssé kommersz, emberi kapcsolatokra építő filmet, akkor a közönség a moziba özönlik. Ezzel bebizonyíthatják, hogy van igény a művészi jellegű filmekre is.
Nos, igény volt, de vagy az igényességre való törekvés hiánya miatt, vagy a Magyar vándor sikere ellenére keltett negatív pusmorgás miatt, a Lora csak 8,7 millió forintnyi bevételt tudott produkálni nyitóhetén a budapesti mozipénztárakban - a Magyar Vándor első napján hozott megközelítőleg ekkora bevételt. Így viszont nagy meglepetésre csak a harmadik helyen nyitott a heti bevételi listán, a múlt heti premier Éjszaka a múzeumban és a már két hete vetített Parfüm mögött. Az sem hízelgő, hogy az ugyancsak egy hete bemutatott Anthony Minghella-féle, cseppet sem reklámozott Bűnös viszonyok is szinte a Lorával egyező módon nyitott.
Nyilván nem a filmmel van a probléma és a Konyechez hasonlóan lehet, hogy hosszú távon meglesz a siker, de a kezdés akkor is csalódást keltő.
Erre a tételre cáfolt rá Herendi Gábor új filmje, a Lora. Herendi a Valami Amerika hatalmas közönségsikere és a keltett hullámok által sikerre vitt Magyar vándor után úgy gondolta, hogy ha kellően megnyomnak egy kevéssé kommersz, emberi kapcsolatokra építő filmet, akkor a közönség a moziba özönlik. Ezzel bebizonyíthatják, hogy van igény a művészi jellegű filmekre is.
Nos, igény volt, de vagy az igényességre való törekvés hiánya miatt, vagy a Magyar vándor sikere ellenére keltett negatív pusmorgás miatt, a Lora csak 8,7 millió forintnyi bevételt tudott produkálni nyitóhetén a budapesti mozipénztárakban - a Magyar Vándor első napján hozott megközelítőleg ekkora bevételt. Így viszont nagy meglepetésre csak a harmadik helyen nyitott a heti bevételi listán, a múlt heti premier Éjszaka a múzeumban és a már két hete vetített Parfüm mögött. Az sem hízelgő, hogy az ugyancsak egy hete bemutatott Anthony Minghella-féle, cseppet sem reklámozott Bűnös viszonyok is szinte a Lorával egyező módon nyitott.
Nyilván nem a filmmel van a probléma és a Konyechez hasonlóan lehet, hogy hosszú távon meglesz a siker, de a kezdés akkor is csalódást keltő.