Napi Online
Reklámok szakíthatják meg a gyermekműsorokat
Az uniós szakminiszterek kisebb módosításokkal jóváhagyták az Európai Bizottság (EB) javaslatát a "televíziózás határok nélkül" nevű irányelv felváltásáról. Az új szabályozás a jelenleginél jóval több teret enged a reklámnak.
A jövőben legfeljebb harmincperces gyakorisággal reklám céljából lesznek megszakíthatók a tévés gyermekprogramok, bár az EB eredetileg 35 percet javasolt. Nem támogatják viszont a tagállamok a médiafelügyeleti szerv függetlenségének garantálását. Vivien Reding, az EB illetékes tagja szerint ezzel elismerik, hogy csak akkor biztosítható az ingyenes műsorszórás, ha megteremtik a bevételek növelésének feltételeit is. Újdonság, hogy a szabályozás kiterjed bizonyos internetes közvetítések tartalmára is, amit a digitális technika térhódításával magyaráznak.
Bár az új direktíva megtiltja a termékelhelyezést, ez alól a tagállamok feloldást adhatnak, ha megkímélik ettől a gyermek- és hír jellegű műsorokat. Tehát tilos lesz például a kereskedelmi tévéknél szokásos gyakorlat, hogy a hírolvasó egy adott ruhatervező vagy forgalmazó modelljét viseli, amelynek márkajelzése hangsúlyosan van jelen. A bújtatott reklám a jövőben sem kap zöld utat.
Új hirdetési formák is megjelenhetnek, így például mód lesz osztott képernyőre, például a sportközvetítések alatt. A társdöntési jogkörrel bíró Európai Parlament decemberben szavaz első olvasatban a direktíváról, a szakminiszterek pedig tavasszal foglalkoznak vele ismét.
A jövőben legfeljebb harmincperces gyakorisággal reklám céljából lesznek megszakíthatók a tévés gyermekprogramok, bár az EB eredetileg 35 percet javasolt. Nem támogatják viszont a tagállamok a médiafelügyeleti szerv függetlenségének garantálását. Vivien Reding, az EB illetékes tagja szerint ezzel elismerik, hogy csak akkor biztosítható az ingyenes műsorszórás, ha megteremtik a bevételek növelésének feltételeit is. Újdonság, hogy a szabályozás kiterjed bizonyos internetes közvetítések tartalmára is, amit a digitális technika térhódításával magyaráznak.
Bár az új direktíva megtiltja a termékelhelyezést, ez alól a tagállamok feloldást adhatnak, ha megkímélik ettől a gyermek- és hír jellegű műsorokat. Tehát tilos lesz például a kereskedelmi tévéknél szokásos gyakorlat, hogy a hírolvasó egy adott ruhatervező vagy forgalmazó modelljét viseli, amelynek márkajelzése hangsúlyosan van jelen. A bújtatott reklám a jövőben sem kap zöld utat.
Új hirdetési formák is megjelenhetnek, így például mód lesz osztott képernyőre, például a sportközvetítések alatt. A társdöntési jogkörrel bíró Európai Parlament decemberben szavaz első olvasatban a direktíváról, a szakminiszterek pedig tavasszal foglalkoznak vele ismét.