Szekeres Viktor
Halálos iramban 3: A tokiói hajsza
Egyszer bejött, másodjára is anyagi siker lett, ezért harmadszor is elkészítették az illegális gyorsulási filmek himnuszát.
Ismét egy film, amely nem árul zsákbamacskát. Az ember ránéz a címre és tudja, hogy kocsis film lesz, mégpedig Japánban, Utána végiggondolja, hogy milyen is volt anno a Halálosabb iramban és nagyjából a minőséget is belövi. Legalábbis annyiban, hogy biztos nem fogja meghaladni az első (és valószínűleg a második rész) színvonalát sem a HI3:TH, így mindenki el tudja dönteni, hogy meg akarja-e nézni a filmet.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Bár története nem sok van, de azért illik valami körítést is tenni az uszkve 5 gyorsulási és versenyjelenet közé, amely a film fő vázát képezi. Kapunk egy deviáns főhőst, aki anyuval lakik, de folyton kicsapatja magát a tanulmányi intézetekből és persze szabadidejében - mert jó is az - gyorsulni szokott. Általában persze nyer, de sokszor erőteljesen rápacsál bizonyos dolgokra, így anyuka kénytelen az elvált szülők által alkalmazott evidens lépéshez nyúlni, lepasszolja a srácot apunak, aki, mit ad isten, Japánban lakik. Hősünk japán gimnáziumba iratkozik és természetesen már az első tanítási napon belecsöppen a japán underground garázsversenyeket rendező, jakuzaközeli galeri életébe.
A Halálos iramban 3 producerei egyrészt szűkmarkúak voltak, hiszen színészekre és szereposztó díványra nem nagyon költöttek, inkább felvettek pár nagyon tehetségtelen fiatalt - másrészt meg fizettek, mint a katonatiszt, ha autókról és a gyorsulási jelenetekről volt szó. Persze az is lehet,hogy az ifjú titánokat csak a kamera feszélyezte és idővel kinövik lámpalázukat és idős korukra zsörtölődős öregember szerepekben Oscar-jelöléseket fognak gyűjteni, de egyelőre sajnos nagyon messze vannak ettől. Persze kit érdekelnek a színészi mélységek egy Halálos iramban kaliberű filmben? Szó mi szó, nem sokakat, csak amikor egy meghatározott szint alá süllyed a játék minősége, akkor az ember akaratlanul is előveszi farzsebéből a kaszáját és elkezdi a torkát köszörülni, ami persze egy zsúfolt moziteremben nem veszi ki jól magát.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Embere válogatja, hogy akad-e szerethető karakter a filmben, hiszen ezúttal nincs kopasz, szétbagózottnak ható hangú vadállat (alias Vin Diesel) és a szőke kékszemű is (Paul Walker) hiánycikk, de nézzük úgy a kérdést, hogy a Halálos iramban 3-ban nincs jó és rossz. A mondvacsinált konflktus mindkét oldalán piti és kevésbé piti bűnözőket találunk, akikre azért csak bizonyos erkölcsi normákkal lehet felnézni. Bár ezek rosszfiú karakterek, elég korrekt verdákat vezetnek (minden dicséret a járgányok bérbeadóinak), valahogy a női állomány mintha fényévekkel múlná alul a második rész felhozatalát.
Nem tudom, talán mostanában forgattak egy másik autós filmet, ahová elhívták a legjobb csajokat, de nem lehet nem észrevenni, hogy egy erős férficsalogató tényezőben a készítők, illetve a szereposztók igencsak maguk alatt teljesítettek. Természetesen a mellékszereplőkre és a statisztákra célzok főképpen, hiszen az első filmes női főszereplő (Nathalie Kelley) egzotikussága és perui gyökerei megkérdőjelezhetetlenek.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az alkotókat annyiban dicséret illeti, hogy nem csak az volt a céljuk, hogy ismeretlen színészekkel leforgassanak egy sokadik autós filmet, ami a már megszokott koreográfiát követi, hanem próbáltak valami újdonságot is mutatni. Ez a japán helyszín és kultúra mellett a driftelés tudománya volt, ami rengeteg pazar vizualitású jelenetre adott lehetőséget. Mondjuk azt nagyon nehéz elhinni, hogy egy jó sofőr, egy illegális gyorsulási versenyeken versenyzőként megfordult főszer lehet annyira síkhülye, hogy az egészre csak rácsodálkozzon és ne fogja fel a technika lényegét. Persze gond egy szál sem, hiszen hősünk nagyon tanulékony és napokkal később már a Tokió környéki szerpentineken drifteli szét vetélytársait, csak úgy, kivagyiságból.
A film igazából bőven nézhető, talán nagyon nagyon alulról még a közepes szintet is megüti, ezt persze embere válogatja, de nekem a második résznél jobban tetszett. Azonban a történet szinte teljes hiánya, a jó karakterek totális mellőzése (ki hitte volna, hogy visszasírjuk még Paul Walkert is?), a meglepetések, váratlan fordulatok (azt az egy filmvégit kivéve) forgatókönyvből való kifelejtése az alacsonyrangú filmek közé sorolja a Tokiói hajszát, amit a 4,5 üldözési jelenetért, valamint a hanghatásokért érdemes csak megnézni a moziban. Egyébként egy abszolút a sikeres elődökre építkező filmecskével van dolgunk, aminek a címet kivéve nem sok köze van az eredeti alkotásokhoz.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése
Ismét egy film, amely nem árul zsákbamacskát. Az ember ránéz a címre és tudja, hogy kocsis film lesz, mégpedig Japánban, Utána végiggondolja, hogy milyen is volt anno a Halálosabb iramban és nagyjából a minőséget is belövi. Legalábbis annyiban, hogy biztos nem fogja meghaladni az első (és valószínűleg a második rész) színvonalát sem a HI3:TH, így mindenki el tudja dönteni, hogy meg akarja-e nézni a filmet.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Bár története nem sok van, de azért illik valami körítést is tenni az uszkve 5 gyorsulási és versenyjelenet közé, amely a film fő vázát képezi. Kapunk egy deviáns főhőst, aki anyuval lakik, de folyton kicsapatja magát a tanulmányi intézetekből és persze szabadidejében - mert jó is az - gyorsulni szokott. Általában persze nyer, de sokszor erőteljesen rápacsál bizonyos dolgokra, így anyuka kénytelen az elvált szülők által alkalmazott evidens lépéshez nyúlni, lepasszolja a srácot apunak, aki, mit ad isten, Japánban lakik. Hősünk japán gimnáziumba iratkozik és természetesen már az első tanítási napon belecsöppen a japán underground garázsversenyeket rendező, jakuzaközeli galeri életébe.
A Halálos iramban 3 producerei egyrészt szűkmarkúak voltak, hiszen színészekre és szereposztó díványra nem nagyon költöttek, inkább felvettek pár nagyon tehetségtelen fiatalt - másrészt meg fizettek, mint a katonatiszt, ha autókról és a gyorsulási jelenetekről volt szó. Persze az is lehet,hogy az ifjú titánokat csak a kamera feszélyezte és idővel kinövik lámpalázukat és idős korukra zsörtölődős öregember szerepekben Oscar-jelöléseket fognak gyűjteni, de egyelőre sajnos nagyon messze vannak ettől. Persze kit érdekelnek a színészi mélységek egy Halálos iramban kaliberű filmben? Szó mi szó, nem sokakat, csak amikor egy meghatározott szint alá süllyed a játék minősége, akkor az ember akaratlanul is előveszi farzsebéből a kaszáját és elkezdi a torkát köszörülni, ami persze egy zsúfolt moziteremben nem veszi ki jól magát.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Embere válogatja, hogy akad-e szerethető karakter a filmben, hiszen ezúttal nincs kopasz, szétbagózottnak ható hangú vadállat (alias Vin Diesel) és a szőke kékszemű is (Paul Walker) hiánycikk, de nézzük úgy a kérdést, hogy a Halálos iramban 3-ban nincs jó és rossz. A mondvacsinált konflktus mindkét oldalán piti és kevésbé piti bűnözőket találunk, akikre azért csak bizonyos erkölcsi normákkal lehet felnézni. Bár ezek rosszfiú karakterek, elég korrekt verdákat vezetnek (minden dicséret a járgányok bérbeadóinak), valahogy a női állomány mintha fényévekkel múlná alul a második rész felhozatalát.
Nem tudom, talán mostanában forgattak egy másik autós filmet, ahová elhívták a legjobb csajokat, de nem lehet nem észrevenni, hogy egy erős férficsalogató tényezőben a készítők, illetve a szereposztók igencsak maguk alatt teljesítettek. Természetesen a mellékszereplőkre és a statisztákra célzok főképpen, hiszen az első filmes női főszereplő (Nathalie Kelley) egzotikussága és perui gyökerei megkérdőjelezhetetlenek.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az alkotókat annyiban dicséret illeti, hogy nem csak az volt a céljuk, hogy ismeretlen színészekkel leforgassanak egy sokadik autós filmet, ami a már megszokott koreográfiát követi, hanem próbáltak valami újdonságot is mutatni. Ez a japán helyszín és kultúra mellett a driftelés tudománya volt, ami rengeteg pazar vizualitású jelenetre adott lehetőséget. Mondjuk azt nagyon nehéz elhinni, hogy egy jó sofőr, egy illegális gyorsulási versenyeken versenyzőként megfordult főszer lehet annyira síkhülye, hogy az egészre csak rácsodálkozzon és ne fogja fel a technika lényegét. Persze gond egy szál sem, hiszen hősünk nagyon tanulékony és napokkal később már a Tokió környéki szerpentineken drifteli szét vetélytársait, csak úgy, kivagyiságból.
A film igazából bőven nézhető, talán nagyon nagyon alulról még a közepes szintet is megüti, ezt persze embere válogatja, de nekem a második résznél jobban tetszett. Azonban a történet szinte teljes hiánya, a jó karakterek totális mellőzése (ki hitte volna, hogy visszasírjuk még Paul Walkert is?), a meglepetések, váratlan fordulatok (azt az egy filmvégit kivéve) forgatókönyvből való kifelejtése az alacsonyrangú filmek közé sorolja a Tokiói hajszát, amit a 4,5 üldözési jelenetért, valamint a hanghatásokért érdemes csak megnézni a moziban. Egyébként egy abszolút a sikeres elődökre építkező filmecskével van dolgunk, aminek a címet kivéve nem sok köze van az eredeti alkotásokhoz.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése