SG.hu
Kim Ki-duk új filmjével nyit Karlovy Vary
A dél-koreai rendező tizenharmadik munkája, a Time (Shi gan) indítja a június 30-án kezdődő Karlovy Vary Filmfesztivál programját. A mester maga is jelen lesz a nyitóvetítésen.
A nagy múltú mustrát, amely a térség egyetlen A-kategóriás filmfesztiválja, idén negyvenegyedik alkalommal rendezik meg. Kim Ki-duk új filmje, a Time az identitás problémáját járja körül egy szerelmespár történetének keretében. Se-heui és Ji-woo szeretők, ám a lány az idő múlásával rettegni kezd a szenvedély elmúlásától.
Megszállottja lesz a gondolatnak, hogy partnere megunja nap, mint nap az ő arcát nézni, ezért bejelentkezik egy plasztikai sebészhez, átoperáltatja az arcát és eltűnik. A fiú hónapokig keresi, majd találkozgatni kezd más nőkkel, de egészen addig mindenkit visszautasít, míg egy nap nem botlik bele egy kávézó pincérnőjébe, Sae-heui-ba. Hamarosan nemcsak a nevek hasonlatosságán gondolkodik el, hanem felfedi a titkot, a lány inkarnációját és radikális lépésre szánja el magát.
A Screen kritikusa megemlíti a jellegzetesen kim ki-duk-i kezdőjelenetet, amely egy plasztikai sebészeti beavatkozás a maga véres valóságával, és kiemeli a kontrollálhatatlan frusztráltságot hatásosan megjelenítő színésznői alakításokat. A Variety pedig szélesebb kontextusba helyezi a film témáját, mint társadalmi problémát: egy közelmúltbeli felmérés szerint Dél-Koreában a húszas éveiben járó nők 50%-a átesett plasztikai beavatkozáson a "tökéletes arc" eszménye miatt.
A nagy múltú mustrát, amely a térség egyetlen A-kategóriás filmfesztiválja, idén negyvenegyedik alkalommal rendezik meg. Kim Ki-duk új filmje, a Time az identitás problémáját járja körül egy szerelmespár történetének keretében. Se-heui és Ji-woo szeretők, ám a lány az idő múlásával rettegni kezd a szenvedély elmúlásától.
Megszállottja lesz a gondolatnak, hogy partnere megunja nap, mint nap az ő arcát nézni, ezért bejelentkezik egy plasztikai sebészhez, átoperáltatja az arcát és eltűnik. A fiú hónapokig keresi, majd találkozgatni kezd más nőkkel, de egészen addig mindenkit visszautasít, míg egy nap nem botlik bele egy kávézó pincérnőjébe, Sae-heui-ba. Hamarosan nemcsak a nevek hasonlatosságán gondolkodik el, hanem felfedi a titkot, a lány inkarnációját és radikális lépésre szánja el magát.
A Screen kritikusa megemlíti a jellegzetesen kim ki-duk-i kezdőjelenetet, amely egy plasztikai sebészeti beavatkozás a maga véres valóságával, és kiemeli a kontrollálhatatlan frusztráltságot hatásosan megjelenítő színésznői alakításokat. A Variety pedig szélesebb kontextusba helyezi a film témáját, mint társadalmi problémát: egy közelmúltbeli felmérés szerint Dél-Koreában a húszas éveiben járó nők 50%-a átesett plasztikai beavatkozáson a "tökéletes arc" eszménye miatt.