Ötvös Tibor

Joker: Kétszemélyes téboly

Hatalmas csalódás a Joker: Kétszemélyes téboly, mely egy rém unalmas musicallé silányította az utóbbi évtized legizgalmasabb képregényfilmjét.

2019-ben valósággal bombaként robbant be a mozikba a Másnaposok rendezője és napjaink legelismertebb színésze, Joaquin Phoenix Joker-filmje, melyről sokáig nem gondoltuk, hogy szükségünk lenne. Hiszen Heath Ledger egészen elképesztő karaktert tett le az asztalra, majd aztán Jared Leto a rettenetes Öngyilkos osztagban próbálkozott egy más típusú alakítással. Éppen ezért kissé kétkedve fogadta szinte mindenki, amikor napjaink legtehetségesebb és a szerepek között sokat válogató Joaquin Phoenix elvállalta egy képregényfilm főszerepét.

Majd kijött a film, melyben egy mentális zavarral küzdő férfi harcát láthatjuk a világgal. Azzal a világgal, mely minden nap beletörölte a lábát és kierőszakolta belőle a sötét énjét, Jokert. A 2019-es film megérdemelten lett világsiker, 1 milliárd dolláros bevételével és számtalan díjával új etalonná vált a DC világában. És ezt egyébként a Warner is látta, így sokkal könnyebben kapott zöld utat a Batman vagy akár a Pingvin sorozat.


Sajnos azonban, bármennyire is lekerekített és tökéletes film volt a Joker, a Warner még ebben is meglátta a folytatás lehetőségét. A Joker: Kétszemélyes téboly lehetett volna ismét egy remek történet arról, hogyan is alakul Arthur Fleck sorsa az Arkham Elmegyógyintézetben és mi lesz a tárgyalása vége. Ez is újdonságként hatott volna a képregényfilmek világában, hiszen egy ilyen tárgyalótermi dráma kis pszichológiai kezeléssel keverve új ízt adhatott volna.

Helyette azonban a főszereplő rábeszélte a rendezőt, hogy készítsenek el egy musicalt, melyben zenés-táncos betétekkel mutatják be Arthur elméjében zajló változásokat. Ez sikerült, Todd Phillips végül belement és elkészült a Joker: Kétszemélyes téboly. A sztorit korábban leírtam, hiszen valójában Arthurt láthatjuk Arkhamban és a tárgyalóteremben. Közben megismerkedik Harleen Quinzel-lel, akivel egymásba szeretnek és együtt élik meg az őrületüket.


Aki eddig eljutott, gondolom már kitalálta, hogy megítélésünk szerint a Joker: Kétszemélyes téboly nem egy jó film. Az, hogy egy ilyen történetet musicallé alakítanak a készítők, kimondottan bátor lépésnek nevezhető, de sajnos nem sikerült. Ennek több oka is van, de a legfőbb, hogy nincs semmilyen hihető kapcsolat Lady Gaga és Phoenix között. Pedig utóbbi ismét brillírozik Joker szerepében és nem rajta ment el a dolog, de Gaga inkább csak a hangjával tud bármit is alakítani.

A második maga a megvalósítás. Zseniálisan indul megint a film, de hamar elveszíti az irányt. Mintha a rendezőnek a leghalványabb fogalma sem lett volna mit is akar kihozni a filmből. Egész egyszerűen érződik minden percén az, hogy Phillips ezt nem akarta megcsinálni. Számos alkalommal nyilatkozta, hogy a Joker egy szóló film és nem kap második részt és nem lesz bekapcsolva a DC nagy idővonalába sem - majd aztán mégis ott találta magát a kamera mögött.


Nagyon nehéz a rajongók és a nézők helyzete, mert egy zseniális film folytatását kell megítélni és sajnos a 130 perces film minden percével tesz is azért, hogy ne próbáljunk meg pozitív dolgokat keresni benne. A Joker: Kétszemélyes téboly egy unalmas film, mely musicalnak közepes vagy még gyengébb, képregényfilmnek nem is lehet nevezni, a Joker folytatásaként pedig egyenesen borzalmas a végeredmény. Nagyon remélem, hogy nem lesz harmadik rész, mert minden ilyen folytatással inkább tűnik szerencsés véletlennek a 2019-es film, mint Phillips zsenialitásának. 3/10



Klikk ide!
Klikk a poszterre a nagyobb változathoz
Joker: Kétszemélyes téboly (Joker: Folie á Deux)
szinkronizált, amerikai krimi-dráma, akciófilm, musical, 138 perc, 2024
16 éven aluliak számára nem ajánlott!

Rendező: Todd Phillips
Forgatókönyv: Paul Dini, Bill Finger, Bob Kane, Todd Phillips
Operatőr: Lawrence Sher
Producer: Todd Phillips
Zene: Hildur Guonadottir

Joaquin Phoenix (Arthur Fleck)
Lady Gaga (Harley Quinn)
Brendan Gleeson (Jackie Sullivan)
Bill Smitrovich (Herman Rothwax)
Zazie Beetz (Sophie Dumond)
Catherine Keener (Maryanne Stewart)
Steve Coogan (Paddy Meyers)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #4
    A La La Land-nel bejott. Szoval a "21. szazadban musical" erv onmagaban nem allja meg a helyet.
    Mas kerdes, hogy EZ a film miert musical? Annyi lett volna a dolguk, hogy nagyjabol megismeteljek az elso reszt. A musicallel mindent kockara tettek, es igazabol semmit nem nyertek volna vele, meg akkor sem ha jo lett volna. Tobben akkor sem neztek volna meg mint az elso reszt.

    Vajon csak azert csinaltak, mert Lady Gaga tud enekelni? Tud o szineszkedni, nem is rosszul, semmi szukseg arra hogy az enekes tudasat mutogassa.
  • nlght #3
    Remélem páros lábbal rúgták ki azt, aki jó ötletnek tartotta, hogy low budget musical legyen a folytatás.
    A játék és könyvadaptációkkal az a legfőbb gond, hogy olyan balfékeknek adják oda a forgatókönyvírói és rendezői munkát, akik valakiknek a seggnyalói/rokonai, de fingjuk sincs az eredeti művekről és a rajongók elvárásairól.
    Egy egyszerű közvélemény kutatás elárulta volna, hogy a DC/Joker fanok rossz viccnek néznének egy musical Jokert.
    Azért egy kicsit megmosolyogtat, hogy a szintén teljesen fogalmatlan befektetők elégettek egy egész vagyont, mert bíztak benne, hogy a rendező majd egy musical Jokerrel bankot fog robbantani. Ezek annyira ostobák lehetnek, hogy a két aktív agysejtjük összeverekszik a harmadik helyért.
  • NEXUS6 #2
    Még nem vettem rá magam, hogy megnézzem. Érdekes ez a büntetés végrehajtás + zenés táncos műfaj összehozása.
    Namost talán először volt, legalábbis a modernebb időkben Lars von Trier Táncos a sötétben c. filmje. (Elvis Presley Jailhouse rock filmjét leszámítva ugye). Mérsékelt sikert ért el, bár egyfajta zsenialitása vitathatatlanul van a filmnek.
    Aztán jött az Álomháború, Zack Snydertől. Más szemlélet, utalások is vannak Trier filmjére, ha más nem hogy Björk is adott zenét hozzá. Sajna ez sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Bár szerintem Snyder legjobb filmje.
    És hát itt van most ez a Joker II. Szerintem itt ugyan ez lesz a szitu, miközben a filmnek valszeg vannak vitathatatlan művészi értékei, a közönség egyszerűen nem ezt a nyelvet beszéli.
    XXI. szd-ban musical? Ne már! XD
  • RJoco #1
    Nem tudtam róla szinte semmit, de nemrég Gaga feltolt egy rahedli klippet yt-re. Onnan már sejtettem, hogy ez esetleg valami Joker filmhez készülhetett.
    Bár bíztam benne, hogy tévedek, mert nagyon sz@r volt a zene. Klippről meg igazán nem is lehet beszélni. Egyet elég volt meghallgatni, a többivel már nem is foglalkoztam. A borítókép egyértelműsítette, hogy követi az elsőt.