Szekeres Viktor
Az első képek az új Riddick-filmből
Forog az új Riddick.
Míg régebben csak az bírt komolyabb hírértékkel, hogy egy film bemutatója közeleg és megérkezett az előzetese, pár éve már az is rengeteg embert érdekel, hogy forgatnak egy filmet, és értelemszerűen a leendő nézők szeretik nézni az esetleges utcán felvett jelenetek lesifotóit és lesivideóit. Ami azonban még aggasztóbb, hogy egy ideje már az is érdeklődést kelthet fel, ha elcsattan az első csapó, azaz elkezdődik egy film forgatása, pedig ez egyrészt végképp nem szolgál semmi plusz infóval a filmmel kapcsolatban (hiszen még értelmes kép sincs hozzá, pusztán a csapót vagy mondjuk a rendezői széket mutatják meg), másrészt az egyetlen lényegi információ már a hír címében is elolvasható (ti. elkezdődött a forgatás), így a világon semmi sem indokolja azt, hogy bárki rákattintson a cikkre, azt pedig végképp nem, hogy elolvassa az illusztrációként szolgáló képhez fűzött, abszolút semmitmondó bekezdéseket. Az új Riddick-film két fotóval indított, amiből az egyik jelenetképnek is elmenne.
Egy éve derült ki, hogy a főszereplő, Vin Diesel és a rendező, David Twohy ismét összeáll egy Riddick-film erejére, a páros a Riddick: Furya című negyedik részen kezdett dolgozni - utóbbi nem csak rendezője, hanem írója is a projektnek. Az új filmben Riddick végre visszatér hazájába, amire már alig emlékszik, és attól tart, hogy azt a földdel tették egyenlővé a Necromongerek. De arra érkezik, hogy a Furya lakói a létezésükért harcolnak egy új ellenséggel szemben, és némelyikük sokkal inkább hasonlít rá, mint azt valaha is gondolta volna. (Legutóbb egyébként 2015-ben hallhatunk egy Riddick-film, illetve egy tévésorozat, a Merc City terveiről, azonban ezek elhaltak.)
Kultközeli státusz ide vagy oda, a Riddick-sorozat moziban eddig nem tudott igazán nagyot durranni, még a nagy hájppal rendelkező harmadik film sem érdekelt túl sok embert. A 2000-es Pitch Black, mely itthon Pitch Black - 22 évente sötétség címen futott, Amerikában 39 milliós bevételt ért el, míg nemzetközileg további 14 milliót termelt. A 2004-es, viszonylag nagy költségvetésű, 105 millió dollárba kerülő Riddick krónikái (The Chronicles of Riddick) belföldön és külföldön is 58 millió dollárt hozott, míg a 2013-as Riddick, melynek ismét csak lecsökkentették a büdzséjét 40 millió dollár alá, Amerikában 42, a világ többi részén pedig 56 millió dollárig jutott el.
Míg régebben csak az bírt komolyabb hírértékkel, hogy egy film bemutatója közeleg és megérkezett az előzetese, pár éve már az is rengeteg embert érdekel, hogy forgatnak egy filmet, és értelemszerűen a leendő nézők szeretik nézni az esetleges utcán felvett jelenetek lesifotóit és lesivideóit. Ami azonban még aggasztóbb, hogy egy ideje már az is érdeklődést kelthet fel, ha elcsattan az első csapó, azaz elkezdődik egy film forgatása, pedig ez egyrészt végképp nem szolgál semmi plusz infóval a filmmel kapcsolatban (hiszen még értelmes kép sincs hozzá, pusztán a csapót vagy mondjuk a rendezői széket mutatják meg), másrészt az egyetlen lényegi információ már a hír címében is elolvasható (ti. elkezdődött a forgatás), így a világon semmi sem indokolja azt, hogy bárki rákattintson a cikkre, azt pedig végképp nem, hogy elolvassa az illusztrációként szolgáló képhez fűzött, abszolút semmitmondó bekezdéseket. Az új Riddick-film két fotóval indított, amiből az egyik jelenetképnek is elmenne.
Egy éve derült ki, hogy a főszereplő, Vin Diesel és a rendező, David Twohy ismét összeáll egy Riddick-film erejére, a páros a Riddick: Furya című negyedik részen kezdett dolgozni - utóbbi nem csak rendezője, hanem írója is a projektnek. Az új filmben Riddick végre visszatér hazájába, amire már alig emlékszik, és attól tart, hogy azt a földdel tették egyenlővé a Necromongerek. De arra érkezik, hogy a Furya lakói a létezésükért harcolnak egy új ellenséggel szemben, és némelyikük sokkal inkább hasonlít rá, mint azt valaha is gondolta volna. (Legutóbb egyébként 2015-ben hallhatunk egy Riddick-film, illetve egy tévésorozat, a Merc City terveiről, azonban ezek elhaltak.)
Kultközeli státusz ide vagy oda, a Riddick-sorozat moziban eddig nem tudott igazán nagyot durranni, még a nagy hájppal rendelkező harmadik film sem érdekelt túl sok embert. A 2000-es Pitch Black, mely itthon Pitch Black - 22 évente sötétség címen futott, Amerikában 39 milliós bevételt ért el, míg nemzetközileg további 14 milliót termelt. A 2004-es, viszonylag nagy költségvetésű, 105 millió dollárba kerülő Riddick krónikái (The Chronicles of Riddick) belföldön és külföldön is 58 millió dollárt hozott, míg a 2013-as Riddick, melynek ismét csak lecsökkentették a büdzséjét 40 millió dollár alá, Amerikában 42, a világ többi részén pedig 56 millió dollárig jutott el.