SG.hu

A streaming terjedése el fogja zárni a sportot a nézőktől

A közönség a hagyományos televíziózástól a streaming felé tolódik, ezért Sean Bratches, az Forma 1 marketingvezetője szerint a műsorszolgáltatóknak nehéz lesz fenntartaniuk a sportra fordított kiadásaikat.

Sean Bratches, aki a "Formula 1: Hajsza a túlélésért" című Netflix-sorozat által lett ismert, azt mondta, hogy a műsorszolgáltatóknak nehéz lesz fenntartaniuk a médiajogokra fordított kiadások szintjét, mivel a sport nézettsége a hagyományos televíziózásról - beleértve a kábeles és műholdas csatornákat is - eltolódik. "Sok olyan jogmegállapodás van ma, ahol a piac a jövőben bizonytalan, és különböző modelleket próbálnak ki” - mondta Bratches. "Az elmúlt 30-40 évben a kábeles csomagok jelentették a sport világának legnagyobb gazdasági motorját” - mondta, hozzátéve, hogy a sportjogok tulajdonosainak új lehetőségeket kell találniuk a tartalom értékesítésére, mivel a nézők elfordulnak a lineáris televíziózástól.

A televíziós társaságok évtizedeken át hatalmas összegeket fizettek a sportligáknak a drága médiajogokért, és a nézőktől prémium díjat kértek a sport- és egyéb csatornákból álló csomagokért. Az új versenytársak, például a Netflix és az Amazon Prime Video azonban megkérdőjelezték ezt a modellt, és arra kényszerítették a hagyományos műsorszolgáltatókat, hogy hozzák létre saját streaming platformjaikat, amelyeknek nehézséget okoz a nyereségesség elérése. Bratches megjegyzései - aki 2020-ban kilépett a John Malone-féle Liberty Media F1-nél betöltött főállású pozíciójából és a Relevent Sports ügynökséghez csatlakozott - nem sokkal azután hangzottak el, hogy Amerika két legnagyobb tévétársasága együttesen 15 milliárd dollár leírást végzett kábelcsatornái értékén, ami a formátum hanyatlását hangsúlyozza.

Bratches szerint a médiajogok megváltozott helyzete azt jelenti, hogy a sportligáknak kreatívnak kell lenniük abban, hogy hogyan osztják el tartalmaikat a különböző platformokon. Az Forma-1 tévésorozat számos sportágat inspirált hasonlóra, köztük a teniszt, a golfot és a rögbit. A Hajsza a túlélésért sorozatnak tulajdonítják az F1 közönségének bővülését az Egyesült Államokban, amely azelőtt évekig a túlélésért küzdött a zsúfolt piacon. Ez segített a sportágnak abban, hogy a médiajogok értéke az USA-ban elhanyagolható összegekről évi 85 millió dollárra emelkedjen. Bratches elmondta, hogy élvezte a Tour de France Unchained című változatát, de figyelmeztetett, hogy nem minden sportág képes olyan eredményeket elérni, mint az F1.


Bratches szerint a sport volt az „utolsó bástyája azon tartalomnak”, amely kiszámíthatóan „nagy közönséget tud összegyűjteni”. A nagy műsorszolgáltatók továbbra is többéves, több milliárd dolláros szerződéseket kötnek a ligákkal, ami alátámasztja az élő sportközvetítések iránti keresletet. A Relevent új elnökeként Bratches az európai labdarúgást szeretné eladni a feltörekvő amerikai közönségnek. A sportmédiaügynökség tulajdonosa Stephen Ross ingatlanfejlesztő, de ő áll az F1 Miami Nagydíj mögött is, és az elmúlt években több milliárd dollár értékű médiaszerződéseket kötött a Bajnokok Ligáját szervező UEFA és a spanyol La Liga nevében. A Relevent képviseli az angol labdarúgó-bajnokságot is, amely a Premier League alatti három profi osztályt irányítja, és segített a CBS Sports-szal való jogdíjszerződés megkötésében, többek között a Paramount+ előfizetéses streaming szolgáltatással.

"Jelentős növekedési lehetőséget látok az európai labdarúgásban az alapterületeken kívül” - mondta Bratches. "Úgy gondolom, hogy vannak lehetőségek a ligák, csapatok és szövetségek támogatására, különösen az Egyesült Államokban, amely a világ első számú sportmédiapiaca.” A Premier League-ben szereplő Arsenal és a német Hertha Berlin szurkolójaként Bratches azon szurkolók közé sorolja magát, akik „hajnalban kelnek fel az Egyesült Államokban”, hogy F1-es vagy európai futballmérkőzéseket nézzenek. „Új időablakok nyílnak meg, és bővül a közönség, és ezt nagyrészt az európai futball hajtja” - mondta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #1
    Azért ebben is érvényesülhet a piaci hatás. Ha van valami sport rendezvény, aminek közvetítési jogát nem lehet eladni, mert túl drága. Az óhatatlanul oda vezet, hogy olcsóban fogják kínálni. Drágán eladni csak addig lehet, amíg akad valaki, aki hajlandó annyit adni érte. A kereslet-kínálat ott is működni fog.