Szekeres Viktor
Bioshock-film: fő az optimizmus
Még mindig van esély a Bioshock-filmre.
Tavaly év elején számoltunk be arról, hogy miután elég sokáig tervezték Hollywoodban a Bioshock mozifilmes adaptációját, végre lehet, hogy célba érhetnek a próbálkozások. Miután ugyanis évekig még szinte zsizsegést sem lehetett hallani az adaptációval kapcsolatban, a semmiből robbant a bomba, és bejelentésre került egy nagyszabású film, aminek a jogait a Netflix kaparintotta meg. A cég a Take-Two Interactive, valamint 2K közreműködésével fog dolgozni a projekten, és 2022 augusztusában az is kiderült, hogy a veterán Francis Lawrence lesz a rendező, a szkriptet pedig Michael Green írja. A hírek szerint mindkét poszt kiemelt érdeklődésnek örvendett a filmesek körében és a gyártó is mindenképp A-listás szakembereket akart szerződtetni. A gond csak az, hogy azóta megint totális hallgatás ölelte a projektet. Egészen tegnapig.
Michael Green ugyanis a Collidernek adott interjújában beszélt a film státuszáról, és elmondta, hogy bár csak óvatosan fogalmazhat és a Netflix is nagyon izgatott, és az írósztrájkot követően sem tett le abbéli szándékáról, hogy elkészítse a filmet. Green azt is elmondta, hogy rendszeresen találkozik a rendezővel és annak csapatával, hogy a vázlatát finomítsák. És persze azzal zárta mondandóját, hogy optimisták, nagyon szeretik a történetet, hogy egy hatalmas rémálom világot álmodtak meg, amit mindnyájan szeretnének viszont látni.
Az előző évtizedekben többször is nekifutottak az adaptációnak. Gore Verbinski rendezőként még 2008-ban írt alá a filmhez, akkor John Logan szkripje alapján dolgozott volna, később pedig Juan Carlos Fresnadillo lett volna az író, de ezt a projektet 2013-ban kaszáltak el. Akadtak találgatások az okokat illetően, de egy Reddites kérdezz-felelek során a Verbinski elmondta, hogy 8 héttel a forgatás tervezett megkezdése előtt lőtte le a stúdió a projektet, aminek az oka röviden a korhatár, valamint a költségvetés volt. (Verbinski mindenféleképpen R-korhatáros filmet akart készíteni, ebből nem engedett, a stúdió viszont beijedt attól, hogy több elég drága R-es film is kifejezetten gyengén teljesített bevétel szempontjából. Emellett a filmhez nagyon komoly díszleteket kellett volna építeni, hiszen nem forgathatták valós helyszíneken, ki kellett volna alakítani hozzá egy földalatti univerzumot.)
Tavaly év elején számoltunk be arról, hogy miután elég sokáig tervezték Hollywoodban a Bioshock mozifilmes adaptációját, végre lehet, hogy célba érhetnek a próbálkozások. Miután ugyanis évekig még szinte zsizsegést sem lehetett hallani az adaptációval kapcsolatban, a semmiből robbant a bomba, és bejelentésre került egy nagyszabású film, aminek a jogait a Netflix kaparintotta meg. A cég a Take-Two Interactive, valamint 2K közreműködésével fog dolgozni a projekten, és 2022 augusztusában az is kiderült, hogy a veterán Francis Lawrence lesz a rendező, a szkriptet pedig Michael Green írja. A hírek szerint mindkét poszt kiemelt érdeklődésnek örvendett a filmesek körében és a gyártó is mindenképp A-listás szakembereket akart szerződtetni. A gond csak az, hogy azóta megint totális hallgatás ölelte a projektet. Egészen tegnapig.
Michael Green ugyanis a Collidernek adott interjújában beszélt a film státuszáról, és elmondta, hogy bár csak óvatosan fogalmazhat és a Netflix is nagyon izgatott, és az írósztrájkot követően sem tett le abbéli szándékáról, hogy elkészítse a filmet. Green azt is elmondta, hogy rendszeresen találkozik a rendezővel és annak csapatával, hogy a vázlatát finomítsák. És persze azzal zárta mondandóját, hogy optimisták, nagyon szeretik a történetet, hogy egy hatalmas rémálom világot álmodtak meg, amit mindnyájan szeretnének viszont látni.
Az előző évtizedekben többször is nekifutottak az adaptációnak. Gore Verbinski rendezőként még 2008-ban írt alá a filmhez, akkor John Logan szkripje alapján dolgozott volna, később pedig Juan Carlos Fresnadillo lett volna az író, de ezt a projektet 2013-ban kaszáltak el. Akadtak találgatások az okokat illetően, de egy Reddites kérdezz-felelek során a Verbinski elmondta, hogy 8 héttel a forgatás tervezett megkezdése előtt lőtte le a stúdió a projektet, aminek az oka röviden a korhatár, valamint a költségvetés volt. (Verbinski mindenféleképpen R-korhatáros filmet akart készíteni, ebből nem engedett, a stúdió viszont beijedt attól, hogy több elég drága R-es film is kifejezetten gyengén teljesített bevétel szempontjából. Emellett a filmhez nagyon komoly díszleteket kellett volna építeni, hiszen nem forgathatták valós helyszíneken, ki kellett volna alakítani hozzá egy földalatti univerzumot.)