Szekeres Viktor
Nézettségileg komoly csalódás az Aranybulla
Nem volt sikeres az új magyar dokudráma.
Az ünnepek alatt mutatta be a Duna az Aranybulla című sorozatot, amely valamiért 20 perces epizódokkal került adásba, mint a komédiák. És a nézettségi eredménye nem lett túl rózsás. Ennek kapcsán természetesen meg kell jegyezni, hogy az MTVA csatornái eleve viszonylag gyenge nézettséget produkálnak, ha nem sportot vagy tűzijátékot adnak (vagy szilveszteri műsort, amiről a mostani félmilliós nézőszám is tanúskodott), ezért nem lehet tudni, hogy mi volt az elvárás a szériával szemben, de a nézők elpártolása mindenképp beszédes.
A Nielsen adatai alapján az Aranybulla premierjét 217 ezren nézték a teljes lakosságból, ami 5,2%-os közönségarányt jelent, és ez még dicséretesnek is lehet mondható, hiszen az egyik legkevésbé nézett országos lefedettségű csatorna volt az otthona, azonban a 39 ezer kereskedelmi korosztályba, azaz 18-49 éves korcsoportba tartozó néző alapján a fiatalabbakat nem tudták megszólítani a szériával. A gond az, hogy az idősebbeknek sem jöhettek be a látottak, ugyanis a 3. részre már csak 138 ezren, míg a hatodikra 119 ezren maradtak, míg a fiatalok száma 9 ezerre apadt, majd a fináléra visszaugrott 14 ezerre, ami kereken 1%-os SHR értéket jelent.
Az ünnepek alatt mutatta be a Duna az Aranybulla című sorozatot, amely valamiért 20 perces epizódokkal került adásba, mint a komédiák. És a nézettségi eredménye nem lett túl rózsás. Ennek kapcsán természetesen meg kell jegyezni, hogy az MTVA csatornái eleve viszonylag gyenge nézettséget produkálnak, ha nem sportot vagy tűzijátékot adnak (vagy szilveszteri műsort, amiről a mostani félmilliós nézőszám is tanúskodott), ezért nem lehet tudni, hogy mi volt az elvárás a szériával szemben, de a nézők elpártolása mindenképp beszédes.
A Nielsen adatai alapján az Aranybulla premierjét 217 ezren nézték a teljes lakosságból, ami 5,2%-os közönségarányt jelent, és ez még dicséretesnek is lehet mondható, hiszen az egyik legkevésbé nézett országos lefedettségű csatorna volt az otthona, azonban a 39 ezer kereskedelmi korosztályba, azaz 18-49 éves korcsoportba tartozó néző alapján a fiatalabbakat nem tudták megszólítani a szériával. A gond az, hogy az idősebbeknek sem jöhettek be a látottak, ugyanis a 3. részre már csak 138 ezren, míg a hatodikra 119 ezren maradtak, míg a fiatalok száma 9 ezerre apadt, majd a fináléra visszaugrott 14 ezerre, ami kereken 1%-os SHR értéket jelent.