Szekeres Viktor

Suicide Squad: nézettségi rekord után kőkemény zuhanás

Rögtön megzuhantak a rosszfiúk.

Augusztusban még sosem ért el film Amerikában 65 millió dolláros bevételt a nyitónapján - ez a Suicide Squadnak sikerült, így nem csoda, ha azonnal elkezdődtek a számolgatások, hogy a film mennyivel fogja túlszárnyalni az előzetes, 145 millió dolláros nyitóhétvégére vonatkozó elvárásokat. Azonban a szombati bevételek némiképp magukhoz térítették az ujjongókat, hiszen egy nap alatt több, mint 40%-ot csökkent a film iránti érdeklődés, így a szombati bevétele már 40 millió dollár sem volt, ami 130-135 milliós startot jelez előre.

Az elég rossz kritikákat kapó film nézői között a fogadtatás vegyesnek mondható. Az első napos fanatikusok közti exit pollos felmérés alapján a végeredmény jobb lett, mint a Batman v Superman esetében - utóbbi B-osztályzatot kapott, míg a Suicide Squad B+ érdemjegyet. Érdekesség, hogy az IMDb-n máris csak 7.4/10-en áll a film, pedig a most 7.2/10-en álló Batman v Superman a premierje utáni napon még 7.7/10-zel szerepelt a filmes adatbázisban. Ez pedig azt jelzi előre, hogy a rajongók körében sem lesz túl nagy kedvenc a film.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #11
    Lehet, hogy most be is perelik őket, mert Harley és Joker fizimiskáját nyúlták élő személyekről (annak ellenére, hogy millió kreatív dolgozott nyilván a projekten, persze zéró képzelőerővel).
  • zetortraktor #10
    Nem mindegy, hogy a film a könyvekben veszteséges vagy amúgy, a stúdió részvényesei előtt. Éppen ezért ritka a negatívba kihozott film, mert különben a stúdió részvényei bedőlnének, mint az a Dreamworks esetében 2 éve meg is történt. A jó kis netes közhiedelemmel ellentétben egyébként is a filmek nagy része természetesen nyereséges lesz, csak kérdés, hogy mikor: azonnal vagy a tévés jogok sokadik értékesítése után.
  • Gauge #9
    Szerintem jó film volt.
  • Archenemy #8
    Ha egy film veszteséges, az azt is jelentheti, hogy ügyesek a könyvelők.
  • zetortraktor #7
    Szerintem érdekesebb kérdés, hogy mikor fog kikopni a köztudatból a siránkozás amiatt, hogy egy filmre valaki azt írja, hogy nem sikeres. Vagy esetünkben azt, hogy mikor lesz sikeres.

    Komolyan nem értem, hogy mit kell stresszelni ezen. Nem rajtad múlik, hogy siker, rajtam sem. Kit érdekel, hogy ki mennyivel lesz gazdag? Vagy, hogy ki mennyit bukik rajta? Beszéld be magadnak, hogy hatalmas siker lesz (mert lehet, hogy az lesz) és nyugodtan fogsz aludni. Nem kell másra figyelned. Döntsd el magadnak, hogy sikeres vagy sem, ha ezen múlik a lelki békéd.

    Én csak leírtam a pistikének, hogy működik a dolog, hogy ne higgye, hogy 105 milliós világbevétel 100 milliós költségnél 5 milliós profitot jelent.

    És nem fog kikopni, nem akar senki semmit megbuktatni, előzetesen mindig leírják, hogy mennyi kell, hogy miképpen muzsikáljon a film. De ezt nem is kell leírni, mert általában pontosan lehet tudni, kivéve, hogy külön nemzetközi szerződések vagy színész/rendezői backendek vannak, amik speciális esetet jelentenek. Vagy, mint itt, a kínai bojkott.
  • professional #6
    Életem egyik legszarabb, legértelmetlenebb filmje! Kérem kaccsolja ki!
  • Axlkenobi #5
    Várom már a percet, hogy mikor fog kikopni a köztudatból ez a duma, hogy 800 meg 900 milliós bevétel kell a nullszaldóhoz. Furcsa amúgy, hogy ezt mindig akkor hozzák fel, amikor valami filmet szenzációhajhász módon akarnak megbuktatni.

    Mellesleg ha valóban így lenne és ilyen bődületes összegekre volna szükség ahhoz, hogy egy alkotás nullára jöjjön ki, akkor a Marvel mozis univerzum fele már rég bukásokból állna, ahogy a tavalyi év egyik legnagyobb bukása lenne a Mad Max is és még lehetne sorolni, sőt, az elmúlt 15 hollywoodi termésének nagy része mind bukás volna bukás hátán. Az álomgyár már rég csődbe ment volna.

    Ja és még egy érdekesség: ezeknek a filmeknek sokszor már azelőtt irdatlan bevételeik vannak, hogy egyáltalán mozikba kerülnének. A legjobb példa pont az Acélember, ahol a gyártási költség 225 millió dollár volt. Igen ám, de olyan reklámszerződéseket kötöttek különböző cégekkel, hogy a filmben látható számtalan "product placement"-ért cserébe a Warner zsebre vágott 150 milliót. Tehát mielőtt bemutatták volna a filmet, tulajdonképpen az a gyártási költség úgy 75 millára redukálódott. És ez kb. minden film esetében így van.
  • Hedgehunter #4
    ez a 3. cikk errol a mozirol a ugyanazon a napon a fooldalon... :)
  • Ender Wiggin #3
    Hát, úgy tűnik reklám nélkül volt 250. Azzal együtt inkább 350. A stúdiók mindig hazudnak a költségekről (vagyis megadják a tervezett számokat, nem az, hogy ténylegesen mennyi ment el), főleg, mikor nagy a bukta veszélye. Hogy mennyit kapnak a mozik, egyrészt filmenként változik, másrészt nem állandó. Az első héten még a fele, kétharmada a stúdióé, de ahogy telik az idő és csökken a napi jegyeladás, úgy csökken a stúdió/forgalmazó része is. Ezért annyira megszállottak a nyitóhétvégével kapcsolatban.
  • zetortraktor #2
    A költség marketinggel együtt inkább volt 250 millió dollár, és az amerikai bevétel több, mint fele nem a gyártóé, hanem a moziké, a nemzetközi bevételből még kevesebbet kapnak, és Kínában nem fogják játszani a filmet.

    Ettől még persze nagyot kaszát 700 millió és 950 millió között termelhet, de mint szó volt róla, hogy ez is kábé 850 millió dollárnál lesz nullszaldós, mint a Batman, ahhoz pedig az kell, hogy ne csökkenjen olyan ultragyorsan a bevétel, mint az előző filmnél. Ha Amerikában nem 270 millióval zár, hanem 320 millió körül, akkor az nagyon jó eredmény lenne. Ha még többel, az kiváló.