Szekeres Viktor
Léghajó katasztrófáknak járnak utána
A DoQ új műsora érdekes témával foglalkozik.
Napjainkban a léghajózás már nem kockázatos tevékenység, azonban nem szabad megfeledkeznünk azokról a történelmi katasztrófákról, amelyek e robosztus, technikailag komoly szakértelmet igénylő légi járművek sorsával fonódtak össze - így szól a DoQ közleménye, melyben a csatorna a Léghajó katasztrófák című filmjére hívja fel a figyelmet, mely július 2-án repít el minket a zeppelinek világába, hogy testközelből meséljen a máig tisztázatlan körülmények között lezajlott balesetekről.
Aki valamennyire is érdeklődik a történelem iránt, az pontosan tudja, hogy az első léghajók a XX. század elején katonai célból készültek, és leginkább végzetes baleseteik révén kerültek be a történelemkönyvekbe - elég csak a Hindenburg ikonikus katasztrófájára gondolni. Ma azonban már turistaként is van lehetőségünk zeppelinnel szárnyalni. 2004-ben egy japán cég megrendelésére készítettek egy Zeppelin NT-t turisztikai utak szervezése céljából, majd ezt követően több vállalkozás alapozódott a léghajós turisztikai utak szervezésére a tengerentúlon és Európában egyaránt. Például a Bodensee felett 1997 óta repülő német társaság járatain a sétarepülés 135 ezer forintba kerül.
Napjainkban a léghajózás már nem kockázatos tevékenység, azonban nem szabad megfeledkeznünk azokról a történelmi katasztrófákról, amelyek e robosztus, technikailag komoly szakértelmet igénylő légi járművek sorsával fonódtak össze - így szól a DoQ közleménye, melyben a csatorna a Léghajó katasztrófák című filmjére hívja fel a figyelmet, mely július 2-án repít el minket a zeppelinek világába, hogy testközelből meséljen a máig tisztázatlan körülmények között lezajlott balesetekről.
Aki valamennyire is érdeklődik a történelem iránt, az pontosan tudja, hogy az első léghajók a XX. század elején katonai célból készültek, és leginkább végzetes baleseteik révén kerültek be a történelemkönyvekbe - elég csak a Hindenburg ikonikus katasztrófájára gondolni. Ma azonban már turistaként is van lehetőségünk zeppelinnel szárnyalni. 2004-ben egy japán cég megrendelésére készítettek egy Zeppelin NT-t turisztikai utak szervezése céljából, majd ezt követően több vállalkozás alapozódott a léghajós turisztikai utak szervezésére a tengerentúlon és Európában egyaránt. Például a Bodensee felett 1997 óta repülő német társaság járatain a sétarepülés 135 ezer forintba kerül.