Szekeres Viktor

Totális szabadesést produkál a Warcraft-film

Amerikában ritka nagy utálat övezi a játékadaptációt.

Sokan azzal próbálták a Warcraft: A kezdetek döbbenetesen rossz amerikai bevételét magyarázni, hogy a nézőket a kritikusok beoltották a film ellen, holott mindenki pontosan tisztában van azzal, hogy vannak olyan műfajok, melyek esetében a kritikák szinte semmit sem számítanak az első hétvégés érdeklődés tekintetében - és a rajongói filmek idetartoznak. Azonban míg sok, a sárga földig lehordott rajongói film nagy sikert aratott odaát, a Warcraft még a játékosokat is alig érdekelte Amerikában.

Abban azért lehetett reménykedni, hogy a 24 milliós start után híre megy annak, hogy nem is sikerült rosszul a film, és a nézők elkezdik ajánlani, azonban a Warcraft esetében még szájhagyomány sem alakult ki, egyszerűen szabadesésbe váltott a film: az első hétvége 24,2 millió dollárja után 70%-ot csökkenve 7,2 millió dolláros hétvégét produkált, most pedig újabb 71%-ot esve már csak 2,1 milliósat, s jelenleg Amerikában 43,9 milliós bevételnél tart Duncan Jones rendezése.

A film nemzetközileg azonban továbbra is remekül szerepel, Amerikán kívül vasárnapig 368 millió dollár folyt be a mozi jegypénztáraiba, mely összegből Kína elég jelentős szelettel (204 millió dollár) veszi ki a részét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Venator #17
    Le van szarva Amerika. Csak csinálják meg a második részt. Meg a nyolcadikat is.
  • Wittgen #16
    Én fannak mondanám magam, de csak a WC 1-3 rts-ek kapcsán, mivel a WoW teljesen hidegen hagyott mindig is, még csak ki sem próbáltam. Itt az lehet a megfejtés, hogy:
    1. WoW fanok kockák, még moziba sem mennek ki, ezért rájuk nem lehetett volna építeni
    2. RTS fanok olyan sokan nincsenek
    3. WC 1 sztorija régen volt: '94-ben. A fiatalok, akikre a mozis infra épül, nem ismerik és mivel nem csilivili 3d hs játék, ezért ki sem próbálják már. A film ezt a sztorit dolgozza fel
    4. amcsiban már a bemutató előtt hónapokkal elkezdték a médiában lehúzó kritikákkal és egyéb ellehetetlenítő kampányokkal ekézni, mire a film megjelent, az átlag amcsi körökben divat lett a filmet utálni. Szerintem ez nyomta a legjobban földbe. A nemzetközi bevételek meg minden hasonló blockbuster esetében ilyen összeget mutatnak kb.


    Ender Wiggin: teljes érthető az rts-ek sztorija, csak nem kell átugrani az átvezető részeket és el kell olvasni minden párbeszédet és szöveget, amit feldob. Persze nem egysíkú, mint pl egy CoD sztori, de nem is annyira bonyolult, hogy az ember elvesszen a sok szál és csavar között.
  • Ender Wiggin #15
    @serutekin: Ha csak ezen múlna, akkor a legtöbb blockbuster is hasonó bukta lenne...

    @gombabácsi: a fene tudja, hogy hányan mondják rangónak magukat, hiszen a legutolsó része is már több, mint 10 (majdnem 13) éves a játéknak. A WoW-osok meg (aki még maradt, mert ez is lecsengőben van), lehet, hogy nem állnak fel a gép elől, mert az alatt a 3 óra alatt, amíg a filmet nézik, akár két szintnyi XP-t is összekardozhatnak :-D
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.06.30. 08:47:01
  • Serutekin #14
    Mellesleg a nagy siker micsoda? 416 millió dolcsi 160+ reklámköltség után?
  • Serutekin #13
    Talán azért lett bukás, mert ritka szar film volt sztereotipikus utálni való szereplőkkel?
  • bunny #12
    Ez a "film" egy játékban elmenne ingame movie-nak, de önálló mozifilmnek harmatgyenge.
  • mortep #11
    Jep, mondjuk érthető, mert az említett "művészfilmek" egyszerűek mint a százasszögből készült IC: a jófiúk szétrugják a bepöccent világotelpusztítjuk-roszfiúk ülepét miközben mindent felrobban HáromDében....
  • mortep #10
    A film story-ja a warcraft1-2 játékokra épít? Mert azok egy kicsit rég voltak, és bár kultikusak, a történetre én sem emlékszem, pedig játszodtam rajtuk nem is keveset. Szerintem jobb lett volna Arthas történetét feldolgozni.
  • Szefmester #9
    Értem, szóval ahhoz hogy érteni és tisztességesen élvezni lehessen egy filmet, előtte át kell rágnom magam valami kockatörténelmen? (kocka vagyok, direkt írtam így) Csodálatos, hogy előzmények ismerete nélkül nem lehetsz tisztában 100%ig a dolgokkal. Az ilyen filmeket fanfiction jellegűnek szokás nevezni, és ingyen vagy apróért vesztegetik a neten, nem pedig nagy költségvetéssel moziban, hype után...
  • Whysper #8
    Érdekes mert telejsen összetett és rendezett szoritja van Föleg már most warcraft + worlf of warcraft . Picit kell csak olvasni és nem telejsen regényeket csak mondjuk 15 oldal LORE-t és máris tiszta ki miért hol hova.

    USA-ba nem Ásziában igen. Mondok egy tök jó példát.

    BMW európában tömeg kocsi ,de a Camaro ritka.. Jó barátom Los Angelesben van és ott meg a Camaro a hétköznapi a BMW meg sokkal kevesebb.

    Szóval Attól még a Globális bevétele fel is lötte a Wacraftot a legjóbb játék Adaptációvá és már cska pár millió híjja van a folytatáshoz ami meg mondjuak rendezői kiadásokból simán bejön mert má rmost azt vadásszák a +40 percért 8)


    Utoljára szerkesztette: Whysper, 2016.06.29. 07:27:11