MTI

Az Ex Machina négy díjat is elvitt a Brit Független Filmdíjak átadásán

Az Ex Machina című amerikai-angol sci-fi négy díjat is elvitt a vasárnap este Londonban megrendezett Brit Független Filmdíjak (BIFA) átadásán.

A legjobb külföldi független produkció díját - amelyre a Saul fia is esélyes volt - A szoba című alkotás kapta - ismertette a Moët British Independent Film Awards honlapja. Az Ex Machina elnyerte a legjobb brit független film, rendező, forgatókönyv és látványeffektus trófeáját is.

Saoirse Ronan a Brooklyn főszereplőjeként, Tom Hardy a Legenda című filmben nyújtott dupla alakításáért lett díjazott. Olivia Colman már harmadik díját nyerte a BIFÁ-tól A homár című romantikus vígjáték mellékszereplőjeként, Brendan Gleeson pedig A szüfrazsettben játszott epizódszerepéért kapott díjat. Gleesont tavaly a Kálvária főszerepe miatt tüntették ki a brit független filmes gálán. Idén nem tudott személyesen megjelenni, ezért helyette a kategóriában szintén jelölt fia, a Brooklynban játszó Domhnall Gleeson vette át a díját - olvasható a BBC hírportálján.

A legígéretesebb új színész elismerését Colin Farrell nyújtotta át Abigail Hardinghamnek, aki átütő alakítást nyújtott a Nina Forever című filmben. A dokumentumfilmek mezőnyében a Dark Horse: The Incredible True Story of Dream Alliance nyerte a díjat. A Variety-díjat Kate Winslet vehette át. Ezt az elismerést a brit filmművészetet reflektorfénybe állító rendező, színész, forgatókönyvíró vagy producer kaphatja meg.

"Néhány titanicos pillanat dacára a független film az, ahol a legtöbbet tanultam és legtöbbet nevettem" - fogalmazott köszönőbeszédében az Oscar-díjas Winslet. A brit filmművészethez való hozzájárulásáért Chiwetel Ejiofort Richard Harris-díjjal jutalmazták a brit független filmesek díjátadóján. A londoni Old Billingsgate-ben megrendezett 18. BIFA ceremónia házigazdája Richard Ayoade volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #9
    Semm igond. Te dokumentumfilmet vártál, ahol szájbarágják a reális kapcsolatokat ok és okozat között.
    Ez pedig egy játékfilm volt, ráadásul egy sci-fi, ahol bizonyos nem létező dolgokból indulnak ki. Mi lenne, ha...? Valami olyat vesznek alapul, ami jelenleg nem létezik. Az író nem a technológiákra fekteti a hangsúlyt (hál' Isten!), hanem a történetre, amit csak körít a tech, pont jó arányban.

    Egyértelmű, hogy a mai MI-fejlesztések sehol sincsenek a filmben vélelmezettől és úgy tűnik, esély sincs effélét alkotni a közeljövőben sem mechanikailag, sem informatikailag.
    Tehát elég izzadtságszagú (és ordítóan hazug) lenne, ha valami kezdő tech-buzi sci-fi író megpróbálná levezetni a mai lehetőségekből.
    A filmben - mint néhány egyéb dolgot -, ezt elegánsan oldották meg.

    spoiler!
    A robotnak is volt álma, és ahhoz, hogy azt megvalósítsa, manipulálta a környezetét. Mivel szexuálisan és érzelmileg izgató volt mások számára, azt is kihasználta, az erkölcs és a morál viszont nem gátolta tetteit.

    Azért messze jobb volt, mint egy William Gibson, tech-fétis marhaság. Az év filmjének meg nem nehéz lenni, nekem kb. ez az egy film tetszett 2015-ben.
  • NEXUS6 #8
    A manipuláció tudatosságot tételez fel. Valójában az a nagyobb kérdés, hogy az intelligencián túl, hogyan hozunk létre tudatosságot!? Na ezzel pont nem foglalkozott a film, hanem alapnak vette, hogy megvan.

    Sima intelligencia is lehet manipulativ, de akkor a manipuláció az intelligencia létrehozójától, mint tudatos elmétől ered. Az inttelligencia tudat nélkül nem tud kreativ módon, akár önös érdekből manipulativ lenni, csak a belekódolt rutinokat hajtja végre. (Lásd csetbotok, fórumbotok).
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.12.10. 09:59:46
  • Csacsis #7
    Igaz.
    És a végére kellett a meztelenkedés is, attól ütött igazán a film. Bár női szemmel nézve is kíváncsi lennék már egy kommentre. Igazából a nők tudnák hitelesen elmagyarázni, miért is kellett ilyen jelenet a végére. (lányok kommenteljetek! :) )
    Amúgy meg elég rémisztő a film mondanivalója. Ilyesztő, hogy az érzékekkel játszva mennyire manipulálható az ember a megfelelő környzetben.
  • NEXUS6 #6
    Mi a mondanivalója? Hogy ha Miss Szkájnet öntudatra ébred, akkor ebben a geci hímsoviniszta világban biztos női szekszuális ragadozó lesz belőle, mint a T3 cicis terminátorja, vagy mi?
    XD

    Az MI kérdése ennél azért bonyolultabb és egyszerűbb is azért, szal alapvetően MÁS, mint az ilyen hálivúdi klisék. Leegyszerűsítve, attól a WoW os nőnemű darkelf avatorom nem fog öntudatra ébredni, hogy ráverem a faszom. Szerintem.
  • sertrex #5
    Mi a bajod a végével? Az év egyik legjobb filmje. Ennyi. Fanyalgók mindig, mindenhol vannak. Egy-két ilyen poszttól nem változik az értéke. Főleg úgy, hogy kérdéses, hogy mindenkinek átment-e a film mondanivalója... Jó film.
  • Ender Wiggin #4
    a vége értelmetlen és azt a bizonyos mélységet ki is kukázták a pucérsággal... rossz film.
  • Cefet #3
    Nem vagyunk egyformák, nekem elég bejövős volt... :)
  • NEXUS6 #2
    Hát én nem estem hanyatt tőle. Jó színészek, sajnos elég sztereotipikus szerepekben. Bár ennél sokkal xarabbul szokták megformálni a geek-eket a filmesek, szal ez még pozitív is lehetne. A felmerülő kérdések viszont sekélyesek, nem elég szakmaiak lettek, pl. a tudatos/nem tudatos rendszer határaira vonatkozóan nem sikerült még az érdemi kérdésfeltevés sem.
    A film ezekután jobbhijján átment egy brutális horror filmbe, kb mint a Napfény esetében. Amikor adott egy jó alapszitu, jó színészek, jó karakterek, jó konfliktusok, csak éppen azt az egyetlen kérdést nem sikerült megtalálni, ami köré a filmet fel lehetne építeni.

    Kár érte.
  • sertrex #1
    Na, az ilyen filmekben érdemes mélységeket keresni, nem a Batman vs Superman és az Amerika kapitányban. Mellesleg az Ex machina totál megérdemelt minden díjat amit kapott vagy még kapni fog.