A Borat 2-é volt az írók szerint a legjobb adaptált forgatókönyv

Írói díjat kapott a Borat 2 és a Promising Young Woman.

Még az Oscart megelőzően különféle amerikai szakmai szervezetek osztják ki saját díjaikat, így a Writers Guild Association, azaz az írók szervezete is elismert két alkotást az eredeti, illetve az adaptált forgatókönyves kategóriákban. A csavar mindebben az, hogy az adaptált forgatókönyves díjazott egyrészt nem rendelkezett klasszikus forgatókönyvvel, másrészt teljesen eredeti alkotás volt, csak a szabályok miatt kellett adaptáltként indítani, ugyanis második rész volt, így a főhős karaktere egy korábbi alkotáson alapult.

Az eredeti szkriptek versenyében az Ígéretes fiatal nő (Promising Young Woman) nyert, míg a fenti említett adaptált szkriptes kategóriát a Borat 2 nyerte meg. Utóbbi filmnek ráadásul még az is a különlegessége, hogy rengeteg improvizáláson alapult, sok, valódi embert igénylő jelenet szövege értelemszerűen nem lett előre megírva, mindössze a szituációkat kellett kitalálni, arról nem is beszélve, hogy a forgatási dokumentum a filmbe kerültnél jóval több jelenetet tartalmazott, a vágók több száz órányi alapanyagból rakták össze a végeredményt. Azt mondanunk sem kell, hogy ezzel mindkét film hatalmasat lépést tett annak érdekében, hogy az Oscart is megnyerje.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zetortraktor #2
    Egyetértek, bravó, valóban, hiszen valós időben írni a dialógokat, azaz improvizálni sokkal nehezebb, mint asztalnál kotlani poénokon. Nem semmi teljesítmény, még akkor sem, ha nyilván a vágás során is történt sok írás a szerkesztés révén.

    Itt a "szkript" egyébként, ha valakit érdekel. Ami gondolom, nem szkript, hanem a film leirata, szóval ember legyen a talpán, aki be tudja kategorizálni: https://deadline.com/wp-content/uploads/2021/02/Borat-Subsequent-Moviefilm-Script.pdf - bár, ha már ez a helyzet, akkor a színészeket kellett volna jelölni, nem az írókat, akik mondjuk nyilván komolyan kiképezték őket.
  • Ender Wiggin #1
    a legjobb forgatókönyv az, amit nem kellett megírni, mert improvizáltak a színészek. bravó.