Szekeres Viktor

A Gravitáció rendezője a legjobb

Szombattól a Gravitáció lépett elő a legjobb filmnek járó Oscar fő esélyesévé.

James Cameronnak nem jött össze, Christopher Nolannek nem jött össze, de Alfonso Cuarónnak sikerült. A Gravitáció rendezője kapta meg az amerikai rendezők céhének (Directors Guild of America) 2013-as évre szóló elismerését, a szavazók szerint övé volt a legjobb mozifilmes rendezés - márpedig ezt az elismerést korábban nem nagyon adták oda olyan filmeseknek, akik filmjük technikai jellegét illetően teljesítettek kiemelkedően.

A mexikói filmrendező még véletlenül sem a semmiből tűnt föl, hiszen idei három Oscar-jelölése előtt (legjobb film, legjobb rendezés, legjobb vágás) már korábban is rendelkezett három Oscar-nominációval, melyek közül kettőt Az ember gyermekéért kapott (legjobb adaptált forgatókönyv, legjobb vágás), egyet pedig még 2003-ban az Anyádat is eredeti forgatókönyvéért. (Hat Oscar-jelölését tehát öt különböző kategóriában abszolválta.) Cuarón egyébként az említettek filmek mellett még a mexikói Csak a pároddal című filmet, rendezte, a Kis hercegnőt, a kilencvenes évekbeli Szép remények-adaptációt, vagy a többség által legjobb Harry Potter-filmként emlegetett Azkabani fogolyt, mely egyben a legkevesebb bevételt termelő epizód is volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyicks #5
    Milyen zene? Valami rövid ambient szerű zene volt benne, azt annyi.
    Ja azt elfelejtettem írni hogy ez az éppen amikor elér egy célt újra és újra minden darabokra hullik körülötte, az már a többi hasonló filmben is gáz volt.
    Ha nem nézem hogy mekkora fizikai lehetetlenségeket műveltek, akkor is egy közepes látványfilmet látok.
    "Aki élethűséget vár egy mozifilmtől, az nem normális..."
    Aki meg nem az igénytelen :) (Amúgy jópár élethű mozifilmet csináltak már, példának okádék Apollo 13)
  • Wittgen #4
    "ez is csak egy igazi hollywoody gagyi lett."

    Nem, ez egy olyan film lett, ahol a látvány, a dramaturg, a zene, a drámai hatások, a jó színész(ek) egy komplett egészet alkotnak, ami igazából egy oltári szórakoztató film lett, emiatt érdemes moziba járni. Aki élethűséget vár egy mozifilmtől, az nem normális...
  • zetortraktor #3
    "ez is csak egy igazi hollywoody gagyi lett."

    Lehet, hogy gagyi, de minden, csak nem hollywoodi.

    A két színészen kívül semmi köze nincs Hollywoodhoz, ott nem lehetett volna ilyen produkciót összehozni, ennyire hosszadalmasan szöszölni. A Gravitáció mexikói írók és rendezők munkája, amit angol producerekkel, mexikói operatőrrel, angol zeneszerzővel készítettek. Angliában.

    (A felsorolásnál még átgondolom, hogy neked higgyek, vagy a készítőknek. De szerintem ők is örülnek, hogy valakit ennyire lenyűgözött a munkájuk.)
  • sanyicks #2
    Na ne viccelj. Azért van pár élethűbb űrhajós film.
    Ez egy vicc, star wars is veri élethűségben...
    -minden körben nagy sebességgel közeledő törmelékfelhő = marhaság, mert ha nagy a sebességkülönbség az más pályát jelent, így csak sokadik körönként találkoznának össze, amikor éppen ugyan ott vannak mint a törmelékfelő, mert a kettő pályája egymást 2 ponton metszi körönként, de csak sokadik körnél van mind2 dolog egyszerre a metszéspontokon.
    -A törmelék mennyiségéhez, és relatív sebességéhez képest túl jelentős sérüléseket szenved a sikló, az a pár száz kilónyi törmelék, úgy dobálja a 80 tonnás siklót, meg a több tonnás teleszkópot, mintha mind ólomból lenne.
    -Hubble űrteleszkópról átrepül az ISS-re, röhej, a kettő pályájának dőlésszöge között 30 foknyi különbség van, így ha metszenék egymás pályáját (de nem teszik, mert a pályamagasságuk közt 150 km-nyi különbség van), akkor jelentősen különbözik a sebességvektoruk, aminek kiegyenlítésére több ezer km/h-nyi sebességváltoztatásra lenne szükség, amit nemhogy egy űrruha nem képes elérni, de semmilyen jelenleg használt űrjármű.
    -Aztán szojuzzal úgy kézi irányítással szemre átrepül egy másik űrállomásra, újabb nettó marhaság, ráadásul megmagyarázhatatlan okból éppen légkörbe lép.
    -a földi irányítás végig kussol
    -ki van nyílva a szojuz ejtőernyője, pedig az a szendvicsben lévő belépőmodulon van, és anélkül hogy lekapcsolnák a dokkolómodult, és a szervízmodult, fizikailag nem lehet hozzáférni.
    - amikor ugrál egyik helyről a másikra, néha olyan íveken mozog ami olyan mintha nem súlytalanságban lenne.

    A színek, kontrasz a filmben túl erős, sok helyen ORDÍT hogy CGI.
    Pedig azt vártam ez más lesz, de ez is csak egy igazi hollywoody gagyi lett.
  • NEXUS6 #1
    A Gravity tényleg inkább rendezés szempontjából volt jó, bár még a rengeteg űrfizikát/űrhajózást 3X-osan meghágó blődség ellenére is talán az egyik legkorrektebb űrhajós film volt. Hát igen vakok között ugye...

    De hát ugye Cameron is elintézte mondjuk anno egy mondattal az Abyss-ban a végén, mert érezte, hogy hatalmas ziccert adott a múvitrolloknak, amikor az egyik szereplő szájába adta, hogy: de hiszen a keszonbetegség miatt meg kellett volna halnunk!
    Bizony! Ennek ellenére ez volt Cameron legjobb filmje (szerintem), kár hogy elhasalt. Bár Oscart az sem érdemelt igazán. Cuaronnak legalább van valami hiperrealista stílusa, amivel a depis, kb ember kűzdj és bízva bízzál mondanivalóját megpróbálja átadni.
    Ilyesmi Cameronnak ugye nem nagyon van, max annyi, hogy: a kis robbanásnál jobb a nagy robbanás! Vagy valami iylesmi.