MTI
A flották készülnek az útdíjak befizetésére
Tizennyolc flottakövető szolgáltatóval kötött szerződést az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., a fuvarozók a szolgáltatók hálózatán keresztül teljesíthetik a megtett úttal arányos útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket.
Az előzetes egyeztetéseken több mint harminc flottakövető szolgáltató vett részt, közülük június 14-ig - két nappal a szerződéskötés elindítását követően - tizennyolcan kötöttek szerződést. A cégek száma a következő hetekben még növekedhet - tájékoztatott az ÁAK. A járművek regisztrációja az autópályakezelőnél június 20-án indul. Az ÁAK várakozásai szerint a fedélzeti készülékkel történő bevallást választják majd azok a fuvarozók, akik rendszeresen használnak díjköteles útszakaszokat. Előre nem lehet megmondani, hogy pontosan hány fuvarozó választja ezt a bevallási módot - közölte írásban az ÁAK, hozzátéve, hogy jelenleg körülbelül 40 ezer tehergépjárműben van fedélzeti eszköz.
Az ÁAK tájékoztatása szerint az e-útdíj bevezetésének előkészületei az ütemterv szerint haladnak, a beszerzési, beruházási feladatok, valamint az informatikai fejlesztések június 30-ig megvalósulnak. A tervezett indulást nem veszélyezteti külső vagy belső tényező - közölte az autópályakezelő. A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszert július 1-jétől vezetik be, a díjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és főutakon. Fedélzeti eszköz nélkül előre megváltott jeggyel lehet közlekedni.
Az előzetes egyeztetéseken több mint harminc flottakövető szolgáltató vett részt, közülük június 14-ig - két nappal a szerződéskötés elindítását követően - tizennyolcan kötöttek szerződést. A cégek száma a következő hetekben még növekedhet - tájékoztatott az ÁAK. A járművek regisztrációja az autópályakezelőnél június 20-án indul. Az ÁAK várakozásai szerint a fedélzeti készülékkel történő bevallást választják majd azok a fuvarozók, akik rendszeresen használnak díjköteles útszakaszokat. Előre nem lehet megmondani, hogy pontosan hány fuvarozó választja ezt a bevallási módot - közölte írásban az ÁAK, hozzátéve, hogy jelenleg körülbelül 40 ezer tehergépjárműben van fedélzeti eszköz.
Az ÁAK tájékoztatása szerint az e-útdíj bevezetésének előkészületei az ütemterv szerint haladnak, a beszerzési, beruházási feladatok, valamint az informatikai fejlesztések június 30-ig megvalósulnak. A tervezett indulást nem veszélyezteti külső vagy belső tényező - közölte az autópályakezelő. A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszert július 1-jétől vezetik be, a díjat a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után kell megfizetni az autópályákon, autóutakon és főutakon. Fedélzeti eszköz nélkül előre megváltott jeggyel lehet közlekedni.