Berta Sándor
DLD 2012 - Minden területen egyre fontosabbá válik az internet
Az elmúlt években az autógyártók, a légitársaságok és más vállalatok egyaránt felfedezték a világhálóban rejlő lehetőségeket. Ezek a cégek egyre fontosabbnak tartják az online megjelenést.
A Digital, Life, Design (DLD) konferencián számos olyan társaság is képviseltette magát, amelyek nem kötődnek szorosan az online világhoz, köztük volt a Lufthansa és az Audi is. Az internet egyre erősebben uralja a hagyományos iparvállalatokat és szolgáltatókat. Vijay Vaitheeswaran, a The Economist munkatársa ezt a folyamatot azzal a mondattal jellemezte: "A dinoszauruszoknak meg kell tanulniuk táncolni."
Christoph Franz, a Lufthansa első embere kijelentette, hogy napjainkban az utasokkal először akkor találkoznak, amikor azok a repülőgépek fedélzetére lépnek. Az online jegyrendelések és a webes bejelentkezések korszakában az ügyfelek minden korábbinál önállóbbak. A társaság ezért igyekszik haladni a korral és erősíti a jelenlétét a közösségi oldalakon. Ugyanakkor arról is döntés született, hogy a Lufthansa a Facebookot, a Twittert és a többi közösségi oldalt kizárólag kommunikációs célokra fogja használni és nem kiegészítő értékesítési csatornaként.
A Lufthansa vezetőjének előadása
Rupert Stadler, az Audi vezetője szerint a világháló határozza majd meg a jövő autós élményeit. A gyártó már most is a gépkocsikat "intelligens hálózatoknak", míg az autósokat "a hálózatokhoz csatlakozott vezetőknek" tekinti. Ez a terület jóval többről szól, mint, hogy valaki hozzáférjen az e-mailjeihez, a Facebookhoz, vagy a Google Maps, illetve Google Street View szolgáltatásokhoz. Az Audi a jövőben a beszédvezérlésre, az alkalmazások használatának erősítésére, továbbá a járművekben megjeleníthető szerviz- és szórakoztató ajánlatokra fog összpontosítani.
Az Audi vezetőjének előadása
Dean Hachamovitch, a Microsoft Internet Explorer fejlesztésért felelős menedzsere általában a technikai újdonságokat mutatja be, azonban most egy teljesen más területtel, az adatvédelemmel foglalkozott. Hachamovitch közölte, hogy az online adatvédelem legalább annyira fontos, mint a műszaki szabványok és a teljesítmény, s ugyanúgy előreviheti az internet ügyét. Annak ellenére, hogy világszerte szorgalmazzák az emberek a magánélet védelmét, ezt általában csak regionális vagy helyi szinten lehet megvalósítani. Éppen ezért fontos a különböző csoportok, szervezetek és érdekképviseletek közötti együttműködés.
Az Internet Explorer fejlesztőjének előadása
"Egyelőre nem lehet megmondani, hogy a Microsoft támogatni fogja-e Viviane Reding európai uniós igazságügyi biztos előterjesztését, amelynek célja egy egységes európai adatvédelem megteremtése. Először tanulmányoznunk kell a részleteket" - szögezte le végül Dean Hachamovitch.
A Digital, Life, Design (DLD) konferencián számos olyan társaság is képviseltette magát, amelyek nem kötődnek szorosan az online világhoz, köztük volt a Lufthansa és az Audi is. Az internet egyre erősebben uralja a hagyományos iparvállalatokat és szolgáltatókat. Vijay Vaitheeswaran, a The Economist munkatársa ezt a folyamatot azzal a mondattal jellemezte: "A dinoszauruszoknak meg kell tanulniuk táncolni."
Christoph Franz, a Lufthansa első embere kijelentette, hogy napjainkban az utasokkal először akkor találkoznak, amikor azok a repülőgépek fedélzetére lépnek. Az online jegyrendelések és a webes bejelentkezések korszakában az ügyfelek minden korábbinál önállóbbak. A társaság ezért igyekszik haladni a korral és erősíti a jelenlétét a közösségi oldalakon. Ugyanakkor arról is döntés született, hogy a Lufthansa a Facebookot, a Twittert és a többi közösségi oldalt kizárólag kommunikációs célokra fogja használni és nem kiegészítő értékesítési csatornaként.
A Lufthansa vezetőjének előadása
Rupert Stadler, az Audi vezetője szerint a világháló határozza majd meg a jövő autós élményeit. A gyártó már most is a gépkocsikat "intelligens hálózatoknak", míg az autósokat "a hálózatokhoz csatlakozott vezetőknek" tekinti. Ez a terület jóval többről szól, mint, hogy valaki hozzáférjen az e-mailjeihez, a Facebookhoz, vagy a Google Maps, illetve Google Street View szolgáltatásokhoz. Az Audi a jövőben a beszédvezérlésre, az alkalmazások használatának erősítésére, továbbá a járművekben megjeleníthető szerviz- és szórakoztató ajánlatokra fog összpontosítani.
Az Audi vezetőjének előadása
Dean Hachamovitch, a Microsoft Internet Explorer fejlesztésért felelős menedzsere általában a technikai újdonságokat mutatja be, azonban most egy teljesen más területtel, az adatvédelemmel foglalkozott. Hachamovitch közölte, hogy az online adatvédelem legalább annyira fontos, mint a műszaki szabványok és a teljesítmény, s ugyanúgy előreviheti az internet ügyét. Annak ellenére, hogy világszerte szorgalmazzák az emberek a magánélet védelmét, ezt általában csak regionális vagy helyi szinten lehet megvalósítani. Éppen ezért fontos a különböző csoportok, szervezetek és érdekképviseletek közötti együttműködés.
Az Internet Explorer fejlesztőjének előadása
"Egyelőre nem lehet megmondani, hogy a Microsoft támogatni fogja-e Viviane Reding európai uniós igazságügyi biztos előterjesztését, amelynek célja egy egységes európai adatvédelem megteremtése. Először tanulmányoznunk kell a részleteket" - szögezte le végül Dean Hachamovitch.