SG.hu
Védtelenek az autók informatikai rendszerei
A McAfee, a Wind River-rel és az eScrypt-tel együttműködve közzétette "Caution: Malware Ahead" (kb. "Figyelem! Kémprogram az úttesten!") című új jelentését a gépjárművek elektromos rendszereinek biztonságával kapcsolatban felmerülő kockázatokról.
A kiadott közlemény szerint ez az első olyan felmérés, amely a napjaink gépjárműveiben általánossá vált elektromos rendszerek biztonságát vizsgálja. A beágyazott eszközök a járművek majdnem minden részletében használatosak, beleérte a légzsákokat, rádiókat, elektromos üléseket, blokkolásgátlókat, elektronikus érzékelőket (ESP), automatikus menetsebesség szabályozókat (ACC), kommunikációs rendszereket és a kommunikációs rendszereket is. Számos egyetem kutatói demonstrálták már, hogy egy jármű kritikus biztonsági komponensei feltörhetőek, ha van fizikai hozzáférés a jármű elektronikus részeihez. Mások kimutatták, hogy a járművek mozgása távolról is követhető, sőt, az utasok privátszférája is megsérthető az RFID címkék követésével, amelyek akár 40 méterről is leolvashatóak.
"Ahogy egyre több digitális technikát használnak a személygépkocsikban, a rosszindulatú szoftverek és a hardvermanipuláció veszélye is egyre növekszik" - mondta Stuart McClure, a McAfee szenior alelnöke és vezérigazgatója. "Számos példa létezik olyan részletes kutatásra alapozott betörésekre, amelyek jól jelzik a veszély realitását. Egy dolog, ha az embernek feltörik a laptopját, de az autója rendszerének "feltörése" akár a használó személyes biztonságát veszélyeztetheti."
Az autóipar egyre több kényelmi és a vezetési élményt fokozó, személyessé tevő tulajdonsággal és felszereléssel látja el a gépjárműveket. A fogyasztók állandó kapcsolatban akarnak állni még az autóban is, ami arra motiválja a gyártókat, hogy minél magasabb szinten integrálják az autók rendszereit az okostelefonokkal és tabletgépekkel. A legtöbb esetben azonban a biztonságra kevéssé gondoltak, és a jelentés számos feltörhető, vagy már feltört rendszerről számol be.
"Az autóipar a fogyasztói és ipari elektronikai rendszerek konvergenciáját tapasztalja. A fogyasztók egyre inkább elvárják ugyanazt a fokú konnektivitást az autókban, mint otthoni és mobileszközeik esetében. De ahogyan nő a konnektivitás, úgy nő a biztonsági veszélyek lehetősége is" - mondta Georg Doll, a Wind River autóipari megoldásokért felelős szenior igazgatója. "A jelentés nagyon is valós biztonsági problémákra hívja fel a figyelmet, és számos autóipari szereplő már a megoldásokon is dolgozik. Az autók fejlesztési periódusait figyelembe véve az iparág számára alapvetően fontos, hogy mihamarabb megkezdjék a megoldások fejlesztését, és összeálljanak azokkal a vállalatokkal, ahol megvan a megfelelő szoftver szakértelem."
A kiadott közlemény szerint ez az első olyan felmérés, amely a napjaink gépjárműveiben általánossá vált elektromos rendszerek biztonságát vizsgálja. A beágyazott eszközök a járművek majdnem minden részletében használatosak, beleérte a légzsákokat, rádiókat, elektromos üléseket, blokkolásgátlókat, elektronikus érzékelőket (ESP), automatikus menetsebesség szabályozókat (ACC), kommunikációs rendszereket és a kommunikációs rendszereket is. Számos egyetem kutatói demonstrálták már, hogy egy jármű kritikus biztonsági komponensei feltörhetőek, ha van fizikai hozzáférés a jármű elektronikus részeihez. Mások kimutatták, hogy a járművek mozgása távolról is követhető, sőt, az utasok privátszférája is megsérthető az RFID címkék követésével, amelyek akár 40 méterről is leolvashatóak.
"Ahogy egyre több digitális technikát használnak a személygépkocsikban, a rosszindulatú szoftverek és a hardvermanipuláció veszélye is egyre növekszik" - mondta Stuart McClure, a McAfee szenior alelnöke és vezérigazgatója. "Számos példa létezik olyan részletes kutatásra alapozott betörésekre, amelyek jól jelzik a veszély realitását. Egy dolog, ha az embernek feltörik a laptopját, de az autója rendszerének "feltörése" akár a használó személyes biztonságát veszélyeztetheti."
Az autóipar egyre több kényelmi és a vezetési élményt fokozó, személyessé tevő tulajdonsággal és felszereléssel látja el a gépjárműveket. A fogyasztók állandó kapcsolatban akarnak állni még az autóban is, ami arra motiválja a gyártókat, hogy minél magasabb szinten integrálják az autók rendszereit az okostelefonokkal és tabletgépekkel. A legtöbb esetben azonban a biztonságra kevéssé gondoltak, és a jelentés számos feltörhető, vagy már feltört rendszerről számol be.
"Az autóipar a fogyasztói és ipari elektronikai rendszerek konvergenciáját tapasztalja. A fogyasztók egyre inkább elvárják ugyanazt a fokú konnektivitást az autókban, mint otthoni és mobileszközeik esetében. De ahogyan nő a konnektivitás, úgy nő a biztonsági veszélyek lehetősége is" - mondta Georg Doll, a Wind River autóipari megoldásokért felelős szenior igazgatója. "A jelentés nagyon is valós biztonsági problémákra hívja fel a figyelmet, és számos autóipari szereplő már a megoldásokon is dolgozik. Az autók fejlesztési periódusait figyelembe véve az iparág számára alapvetően fontos, hogy mihamarabb megkezdjék a megoldások fejlesztését, és összeálljanak azokkal a vállalatokkal, ahol megvan a megfelelő szoftver szakértelem."